1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom 300N WL-342 v1 Hulp

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door lPhela, 23 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sorry als ik dit op de verkeerde sub-forum hebt geplaatst.

    Een aantal maanden geleden had ik een Sitecom 300N WL-342 v1 (met ingebouwde attene) WiFi router gekocht.
    Op bijna alle onderdelen doet de router prima zijn werk.

    Maar op 1 vlak doet de router zeker niet zijn werk.
    Wanneer ik online ga in Wii spellen, krijg ik een foutbericht en een disconnect bij bepaalde personen op mijn vriendenlijst.

    Ik weet dat het niet ligt aan de Wii of aan veiligheidsinstellingen.
    Daarvoor heb ik al aantal keren gecontroleerd.
    Op de Ziggo netwerk is het ook niet mogelijk om port te forwarden.

    Toen ik de nieuwe firmware installeerde werkt het weer zonder foutberichten.
    Maar de dag erop was de probleem weer terug gekomen.
    De nacht ervoor had ik wel de router uitgezet.

    Navraag leerde mij dat sommige mensen op mijn vriendlijst waarvan ik een foutbericht kreeg een Linksys of een Netgear router gebruiken.
    De aantal mensen waarvan ik wel een verbinding kan maken is overigens wel een kleine groep.

    Zou iemand me helpen?
    Heb geen idee hoe ik dit probleem oplossen naast de standaard advies (router firewall uitzetten, etc.).
     
  2. Het probleem met de WL342 v1 komt me niet bekend voor. Alles werkt, zoals het zou moeten werken. Ik gebruik de router zelf niet, maar heb er een aantal als vriendendienst geinstalleerd. Tot op heden heb ik nog niet van problemen gehoord. Als dat zo zou zijn, dan was ik al lang benaderd. :wink:

    Is de groep mensen die je wel kan bereiken ook Sitecom gebruiker, of zitten daar mensen met andere merk routers tussen, zijn die vrienden ook allemaal aangesloten op @Home of ook bij een andere kabelaar ?
     
  3. Ja, dat vind ik ook vreemd.
    Naar wat ik gelezen heb op dit site en andere plekken, zou de router gewoon zijn werk moeten doen.
     
  4. Kan je antwoord geven op de vragen? Misschien kan je dan geholpen worden, door mee specifiek te zijn.
     
  5. Oke, ik had de vragen niet gezien.

    Sommige mensen waar ik mee contact kan maken zijn buitenlanders zoals Amerikanen, Canadezen, Britten, Polen etc.
    Dus hoogst waarschijnlijk is hun internetprovider niet Casema, maar een andere bedrijf.

    Of ze Sitecom routers gebruiken weet ik niet precies.
    Sommige vrienden van mij gebruiken een bungle (USB toegangspoort voor WiFi) in plaats van een router.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina