1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beeld/geluid stottert en valt uit

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door Jassy, 23 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De Samsung P850R bereikt vandaag echt zijn hoogtepunt!

    Ik zat tussen de middag rond 12.45 naar sci Fi te kijken en mij viel op dat telkens het beeld en geluid weg viel maar de DVB-ondertitels gewoon door bleven lopen. Ik had een probleem bij de mediagateway vermoed.

    Echter, ik had op geen enkele zender geen beeld meer! Als ik bijvoorbeeld naar de ARD zapte blijft het beeld zwart, en ik zie de EPG van Sci Fi ??. Verder doordrukken heeft geen zin, het beeld blijft zwart.

    Plots was het beeld weer daar alsof er niets gebeurd was.

    Op een gegeven moment stond de TV op Net 5 (Tennis). Ik kwam naar beneden en ik dacht dat iemand de TV uitgedrukt had (beeld was zwart). Ik liep even weg, en een minuut later hoorde ik plots geluid uit de TV > Er was weer beeld! Uitval nummer 2.

    Zonet ben ik met de hond wezen wandelen en heb de TV op RTL 7 laten staan om te kijken wat er zou gebeuren. Toen ik terugkwam was RTL 7 onwijs aan het stotteren en was er veel beeld en geluidsuitval.

    De BER is ten alle tijden 0 geweest, de kwaliteit en het signaal zelf ruim voldoende (Kwaliteit 95%).

    Mijn vader ergert zich tevens aan het feit dat hij de laatste tijd de receiver erg vaak moet resetten. De decoder springt plots naar een ander kanaal om zichzelf dan helemaal op te hangen.

    Factory reset heeft geen zin gehad, helaas. Ik denk dus dat deze ontvanger binnenkort verleden tijd is.
     
  2. geen reactie meer

    hallo ik heb de dcb p850r ontvanger.

    nu heb ik de laatste tijd ontzettend veel last van het niet reageren van de ontvanger.
    het zappen duurt ontzettend lang voor hij reageert, zenders komen niet naar voren, aan en uit gaat traag, zenders stotteren

    heb hem al een keer gereset maar werkt ook niet

    heeft iemand daar een oplossing voor?

    al vast bedankt

    arian
     
  3. Wij hebben de afgelopen dagen ook een aantal keren uitval gehad. Uiteindelijk de ontvanger uitgezet en dan gaat het een tijdje weer goed. Ik vind de nieuwe software versie (45) ook minder stabiel. Ik kies bijvoorbeeld een andere zender en ga vervolgens met de + of - zapppen dan gaat de onvanger terug naar de vorige keuze + 1. Vervelend! Ik heb een aantal weken terug alle aansluitingen vervangen door metaal varianten en een nieuwe versterker gekocht. Dit gaf wel een hele verbetering.
     
  4. ook zo

    Troost je, wij hebben precies hetzelfde sinds gisteren. Al een paar keer gereset maar mag niet baten allemaal. Snapte er niets van. :?:

    De tip van de interne kabels loshalen geprobeerd en voorlopig lijkt het goed te zijn :roll:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2009
  5. De interne kabels is een issue met de signaalsterkte, welke hier en alle tijden goed is. Ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Eerder vermoed ik een probleem met de receiver of een probleem met de software.
     
  6. Oke, dit was dus een probleem bij Ziggo, zoals ik in een andere Thread heb gelezen. Foutje bedankt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina