1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

factuur

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door verwp01, 23 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorig jaar hebben we hier een paar maanden geen rekening gehad. Rekening werd toen geloof ik iets van bijna €300,-. Gelukkig hadden we dat geld sowieso aan dekant gezet, dus het zorgde hier voor geen problemen. Ik begrijp echter wel dat er mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de bankzaken, dat die ineens merken dat er iets meer te besteden is en dat dan uiteraard ook uitgeven. Met als gevolg dat er toch weer iets harder ingelopen dient te worden. Nu is deze problematiek natuurlijk geen reden voor Ziggo om het 1 en ander nu wel per maand te gaan incasseren, ook al zijn er wijzigen geweest waardoor de incasso eigenlijk aangehouden dient te worden. Persoonlijk ben ik wel blij met deze manier van handelen, ook zeker zoals het uitgelegd is door 'Unknown'. Sinds die periode van ietwatverlate rekeningen is het eigenlijk niet meer voorgekomen dat de rekeningen niet meer klopte en staat eigenlijk nu ook altijd op tijd klaar. Vaak is die al geïncasseerd op dezelfde dag, maar ach, betalen moet je toch (en nu zullen er gerust wel mensen zijn die daar weer over vallen, er moet namelijk toch op elk slakkie zout gestrooid worden) en als de specificatie maar komt, heb ik daar geen moeite mee.
     
  2. goedemorgen!

    de rekening... aangezien mijn factuur altijd rond de 24e netjes online staat en ik daar netjes een mailtje over krijg, betaal ik altijd via online bankieren.
    en ben ik dus altijd ruim op tijd.

    maar.... ik heb dan ook een algehele blokkade op mijn rekening tegen "automatische afschrijvingen" en ZIGGO kan dus nooit iets afschrijven, dat kan dus geen enkel bedrijf.

    waarom? omdat ik het een aantal jaren geleden zo zat was dat er verkeerde bedragen werden afgeschreven en ik er dan weer zelf achter aan moest.
    dit was overigens niet ZIGGO die verkeerde bedragen afschreef maar 2 anderen.

    nu zou je denken dat je dan nergens meer een product zou kunnen afnemen omdat bijna ieder bedrijf "automatische incasso" gebruikt.
    dit geeft dus niet, gewoon je rekeningnummer invullen en de overeenkomst aan gaan, ze kunnen alleen niet incasseren, maar de machtiging heb je wel gegeven.

    je krijgt dan zowiezo iedere maand een "herinnering"
    en als je gewoon via de herinnering middels internet bankieren overmaakt is ook alles in orde.

    zo heb ik alles zelf in de hand en gaan mijn BETALINGEN altijd op dezelfde dag de deur uit, zo weet ik ook precies wat ik overhoud en kom niet voor verrassingen te staan.
    het is maar een tip.

    zo voorkom ik het probleem dat Brammetje net omschreef.

    qua rekeningen vind ik dat ZIGGO het nu prima doet, zijn op tijd en kloppen nu ook.:thumb up:
     
  3. An sich geen slecht idee. Eens in de gaten houden allemaal. Als er echt reden is om er wat aan te doen, ga ik zeker eens dieper in op deze best wel aardige tip. Nu gaat al heel veel via acceptgiro, maar toch.
     
  4. ik vind het erg fijn, nu betaal ik in 1x al mijn rekeningen in 1x op dezelfde dag/tijdstip.

    makkelijk terugzoeken ook als het nodig is.
    wat veel mensen ook niet weten is dat je altijd tot de 10e van iedere maand de tijd hebt om te betalen [wettelijk] als het gaat om maand termijnen.

    dan ben je wettelijk nog op tijd.

    de acceptgiro's gebruik ik alleen in mijn administratie, daar schrijf ik dan direct op BETAALD met een rode pen en boek ze in.

    dus 1x in de maand met dat stapeltje acceptgiro's op schoot, overboeken, inboeken die dingen en ALLES is weer betaald.
     
  5. Handig. Alleen Ziggo brengt toch €1,25 administratieve kosten in rekening voor alle betalingen anders dan automatisch? Nou ja, die zekerheid en orde is dat ook wel waard, alleen als je in jouw geval nog meer betalingen moet doen aan bedrijven die die kosten doorberekenen loopt het wel op.
     
  6. Ik weet eigenlijk niet of er €1,25 in rekening gebracht wordt als het per acceptgiro gaat. Nooit gehad eigenlijk. De enige achterstallige rekening van Ziggo die vergeten was is kwijtgescholden. Pas een herinnering na 8 maanden!!! Maar goed, eens even uitzoeken.
     
  7. erm... ik doe het al een paar jaar zo, en er is nog nooit 1,25 euro in rekening gebracht.

    alleen de brief met acceptgiro waarin staat "helaas is de automatische incasso mislukt"

    iets van die strekking, niet meer en niet minder.

    er zijn namelijk ook veel mensen waarbij de bank een algehele blokkade op de rekening zet voor automatische incasso's.

    en er zijn soms ook wel storingen in banksystemen waardoor afschrijvingen niet lukken.

    ik heb absoluut in die paar jaar geen enkel gezeur omtrent mijn betalingen gehad, ook geen meerkosten.
     
  8. Dank je wel voor de aanvulling.
     
  9. Aha, de truuk is dus wel automatische incasso opgeven en dan wachten op de herinnering omdat de incasso mislukt is ivm een blokkering?

    Want als je direct opgeeft dat je per acceptgiro wil betalen moet je volgens de voorwaarden wel extra betalen.
     
  10. exactly !:thumb up:

    maar ik betaal dus al als ik mijn online factuur heb, en dat is dus al vóórdat de originele factuur op de mat valt, dus ook ver voordat ik een herinnering krijg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina