1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

factuur

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door verwp01, 23 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dan nog hoor je een deel rekening te krijgen.

    Ik had allemaal losse abbonnementen van Ziggo (TV, Internet en telefonie). Toen ik overstapte naar Alles-in-1, kreeg ik de maand erop een rekening gebassert alleen op mijn TV en de afrekening van de telefoon. Internet was op dat moent niet meer op de factuur terug te vinden.
    De maand erop kreeg ik een gecorrigeerde factuur met alles erop van de huidige situatie.
     
  2. Zit ook nog steeds te wachten op de facturen van april en mei. Vooralsnog geen enkel teken of de factuur voor Juni wel zal komen...

    Heb al eens een email gezonden met de vraag of dit correct is, en kreeg als respons dat Ziggo enige afwijkingen had geconstateerd en daarom als voorzorg de facturatie/ incasso hebben opgeschort.

    Ik kan het begrijpen waarom men dit doet, echter, en hier gaat het m.i. faliekant fout, men informeert de abonnee op geen enkele wijze. Dit resulteert in enorm veel onrust, hetgeen leidt tot verontruste telefoontjes, emails en frustraties. Nog daargelaten het feit dat wanneer de facturatie wel weer op gang komt, Ziggo ongetwijfeld het geheel in 1x incasseert.

    Over 3 of 4 maanden maakt mij dat niets uit, maar stel, zoals bij anderen hier, dat dat al over meer dan 7 maanden gaat? Zo'n bedrag loopt aardig op natuurlijk. Sowieso hier een uitstekende tip: reserveer zelf maar alvast het verschuldigde bedrag per maand, zodat je een buffer opbouwt, mocht Ziggo alles in 1x gaan incasseren.

    Wellicht is een goede procedure voor Ziggo als volgt:-
    - wordt een afwijking geconstateerd: ja -> informeer klant, en houdt facturatie/ incasso aan tot moment constatering afwijking.
    Immers, voor die tijd ging het wel goed, daarna ontstond pas het een of andere probleem. Hiermee voorkom je ook ongewenste hoge incasso's. Daarna kan in alle rust en tijd gezocht worden naar de oplossing van het probleem, en eventuele te veel/ te weinig betaald abonnementsgeld kan dan in een volgende periode verrekend worden.
     
  3. In dat gedeelte over het meer / beter informeren, kan mij enigszins wel vinden.

    Met dat laatste gedeelte over het aanhouden van de laatste juiste factuur echter niet. Stel nou dat iemand een opzegging doet van zijn internet en telefoon abonnement en alleen radio en televisie behoudt... Ik zie de kwade postings op dit forum en wekelijkse uitzending bij Radar al voor mij over de 'oplichters' bij Ziggo die constant teveel factureren. :wink:
     
  4. Goed punt! :-) Niet aan gedacht, maar dat is natuurlijk ook reële optie... En inderdaad, als dan ten onrechte teveel geld wordt geïncasseerd, word je ook niet echt vrolijk. Het is dus vrij tricky en direct een mooie hamvraag: wat is dan wijsheid?

    Aan de andere kant, als Ziggo je vooraf, of anders omstreeks zelfde moment van incasso, informeert dat je vanwege geconstateerde afwijkingen, voor bepaalde tijd geen factuur kunt ontvangen, maar dan wel direct aangeeft dat nadat eea is gecorrigeerd, alles wordt verrekend, weet je in principe, in het geval van een reductie van je abonnementsgeld, dat je tegen die tijd het teveel betaalde terug krijgt.
     
  5. Mijn laatste rekening van Ziggo was, niet schikken..... 178 euro.
     
  6. Ah nu begrijp ik dat ze alleen nog diensten willen leveren die betaald worden met automatishe incasso.:!:
     
  7. Dit hele verhaal is ook van toepassing op afschrijvingen per automatische incasso.
     
  8. Ook ik heb sinds maart geen factuur meer gehad, hierover een vraag gesteld ( 4 weken geleden )via het contactformulier maar tot op heden geen reactie. Bij mij is niets gewijzigt het enige wat gestopt is het testtraject en daarbij heb ik aangegeven voorlopig geen abonnement daarop te nemen. Dus in wezen niets veranderd.
     
  9. O ja vergeten ik hen intussen tijd medio mei wel mijn 2 e smardcard laten synchroniser met mijn 1e kaart. Maar dit is gratis dus !!!!!!
     
  10. Ook hier in maart de laatste factuur ontvangen, de factuur van juni is ook nog niet beschikbaar.
    Ik heb de klantenservice hier over gemaild en het enige antwoord dat ik terug kreeg is dat ik geen betalingsachterstand heb ??.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina