1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Pagina's worden niet weergegeven, wel na een reload

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 22 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanneer je met "versiecheck" DNSSEC support bedoelt, dan wordt dat pas vanaf Windows 7 ge-support.

    Maar wanneer je probleem vista-specifiek is kun je het volgende proberen:

    1. ga naar Control Panel, netwerk en Internet, selecteer netwerk en Sharing Center om naar het networking center te gaan.
    2. Klik op Manage network connections (in Taken links) en open network connections folder.
    3. Klik rechts op Local Area Connection (of hoe jouw adapter ook mag heten) en selecteer Properties.
    4. Dubbelklik op TCP/IPv4 (meestal de laatste) om daarvan de Properties te krijgen.
    5. Ga gelijk door naar advanced en selecteer de DNS-tab.
    6. Vink äppend these DNS suffixes (in order) aan (wanneer dat nog niet gedaan was.
    7. Klik op Add.
    8. Vul een enkele "." (alleen de punt) in en zorg dat die bovenaan staat.

    Er uit met Ok,Ok,Ok, enz enz
    Wanneer alles gesloten is zou dat gelijk moeten helpen.

    Verder heb ik even geen ideeën; heb al snel besloten vista over te slaan na een aantal aanvaringen (en ik heb alles vanaf DOS 2.1). Vanaf Windows 7 doe ik weer mee (nu al).

    Mees de Roo
     
  2. Bedankt voor je reactie.
    Als die machine morgen op mijn (Ziggo) lokatie weer geen verbinding kan maken dan zal ik het eens proberen.

    Edoch voor de grote Ziggo-storing in 1781 draaide Basic prima. Mijn 'technicus' en ik denken dat men de DNS-server verkeerd heeft geconfigureed en daardoor Basic een probleem heeft.
    Op een account van XS4ALL draait hij nu zonder enkel probleem.

    En de helpdsek á 10 cent/min maar zeggen dat alles in orde is...

    En even voor de Topic; Bij Gmail moet ik nog steeds herladen! (vernieuwen)
    Prettig weekend to All.
     
  3. Je kunt ook andere/externe DNS servers gebruiken. Ik heb dat op diverse andere plaatsen al uitgebreid beschreven.

    Mees de Roo
     
  4. Omdat het probleem maar niet weggaat heb ik wederom mijn router vervangen. Helaas, helpt weer niet.

    Ik heb een continue ping aangezet naar mijn gateway, die zou altijd up moeten zijn. Geen gateway, geen internet.

    Resultaat:
    Code:
    Ping statistics for 84.26.110.1:
        Packets: Sent = 168, Received = 125, Lost = 43 (25% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 5ms, Maximum = 23ms, Average = 7ms
    25% packet loss. Dit bewijst dus dat de verbinding niet stabiel is. Of het dan aan de GW ligt of aan het modem of iets anders dat weet ik dus niet.

    Ik zal mijn geduld eens gaan beproeven met de Ziggo helpdesk.
     
  5. Packetloss op een ping op zich zegt niet zoveel, omdat veel routers op het internet 'pings' niet belangrijk vinden en dus niet op pings reageren als ze druk zijn met andere zaken. Ook wordt vaak op niet meer dan een bepaald aantal gelijktijdige ping-requests gereageerd. Zijn er teveel mensen aan het pingen, dan reageert hij niet op alle ping requests (da's een beveiliging tegen aanvallen).
     
  6. Vervolg gebed zonder eind.

    De bewuste machine met Win-Basic staat weer op Ziggo en werkt doch ziggo-domein en www.nu.nl zijn bijna niet te bereiken. Andere site's zijn soms gewoon snel opgebouwd en andere zijn bijna onbereikbaar.

    Maar ook op mijn machine met Home Premium is dit het geval echter door de snelheid van mijn machine is het ook duidelijk merkbaar.

    Er is gewoon - hoe je het ook bekijkt - heel duidelijk iets aan de hand met de DNS-server(s) van Ziggo.
    Daar helpt geen moedertje lief aan!

    About ping; Kan het niet zo zijn dat machines die geen contact of nauwelijks contact kunnen maken met een site constant de DNS-server aan het pingen zijn?

    Ik zeg het niet snel maar na een week denken en werken aan een machinestoring omdat ook de helpdsek á 10 cent/minuut alles had doorgemeten en goed bevonden ben ik even meer dan spuugziek van Ziggo!

    Cees en BenJ nog bedankt voor jullie reactie op mijn e-mail! *NOT* :evil:
     
  7. Nogmaals, (en hopelijk nu voor de laatste keer) DNS-servers ping je niet! Het DNS protocol doet niets met pings en heeft op geen enkele manier pings nodig. DNS-servers doen alleen DNS en wanneer je dat wilt testen heb je dus een specifieke DNS-test nodig die alleen DNS doet. Een heleboel DNS-servers beantwoorden pings niet eens, als een soort extra beveiliging tegen DoS aanvallen; het advies voor DNS-servers is ook om pings niet te beantwoorden.

    Dat gezegd hebben nu de volgende tests:

    1. Tussen PC en DNS-server:
    http://www.grc.com/dev/DNSBench.exe
    (wanneer je op het forum publiceert, s.v.p. de public servers met Add/Remove vóór de test verwijderen i.v.m. hoeveelheid data).
    2. Tussen DNS-server frontend en de diverse backend servers:
    https://www.grc.com/dns/customtest.htm
    (wanneer de default-waarden niet werken kan je 100,100,10,10,10 proberen)
    3. Een algemene test met een hoog DNS gehalte:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
    4. En tenslotte wanneer je twijfelt aan je router als DNS-server:
    https://www.grc.com/dns/crashtest.htm
    (zou trouwens ook bij test 1 er al uit kunnen komen)

    Wanneer je helemaal van de invloed van "normale" DNS servers af wilt kan je op je netwerk of zelfs op elke PC afzonderlijk je eigen DNS server gaan draaien. Kandidaten die ik je daarvoor aan kan raden zijn Unbound en Treewalk.

    Het heeft verder geen zin verder te klagen, ook niet gekleurd, wanneer je je probleem opgelost wilt hebben zul je het zelf moeten onderzoeken; wij als forum kunnen dat niet doen, wij kunnen je alleen vertellen hoe.

    Doe dus eventueel ook de door mij voorgestelde test met externe DNS servers, per aangesloten PC ingesteld, teneinde mogelijke fouten van Ziggo-servers alsmede mogelijke fouten van je router geheel uit te sluiten.

    Ikzelf heb hier o.a. een Sitecom WL-600 staan die in gebruik is door mijn vrouw (die houdt niet van mijn ultra-strenge Firewall en DNS). Wanneer deze Wl-600 zelf DNS moet doen (ziggo of andere servers maakt niets uit) moet ze altijd minimaal twee keer per nieuwe site klikken om geen melding te krijgen dat de site niet gevonden kan worden, en stort de doorvoer na 1 á 2 dagen in omdat de router steeds voller loopt. Met externe DNS per PC loopt alles weken lang op volle snelheid.

    Je kunt best kritiek hebben op Ziggo; de apparatuur die zij meeleveren is zeker niet zo goed getest als zij suggereren, en de nazorg in de vorm van firmware-updates blijft vaak uit. Maar je kunt van een helpdesk niet verwachten dat zij jouw problemen kunnen oplossen aan de hand van de summiere informatie die je verschaft; dat kunnen wij hier niet eens, en ik sla dit forum een stuk hoger aan dan de hele helpdesk.

    Ga dus aan de slag, en geef ons de gegevens die nodig zijn om je probleem op te lossen.

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  8. Wel, Ziggo is gewoon een drama(de laatste 2-3 maanden) iig regio Heiloo.

    Een week of twee geleden hadden de DNS servers in MK gebied een schop gehad, en alles werkte toen weer lekker. Nu hetzelfde. Een pagina laadt pas na 3-4-5 reloads...

    En ook wanneer de pc rechtstreeks aan de modem hangt, met zowel vista/XP als knoppix.

    Bellen heeft weinig zin, vorige keer zeiden ze ook, er is niks, blabla, virusscanner blabla, maar toen Cees het hier doorgaf was het zo opgelost...
     
  9. Beste Mees,

    Voor mij ook de laatste keer.
    Alles aan mijn kant en bij mijn kennis is OK.

    Als wij de 'probleem'-machine met Win-Basic aansluiten op een XS4ALL account/verbinding draait hij als een trein. Op twee Ziggo-accounts/verbindingen draait hij slecht.

    Gezien hij als een trein bij XS4ALL draait kan ik niets anders stellen dan dat het probleem bij Ziggo ligt.

    Van DNS-servers configuratie etc. heb ik weinig verstand maar het scherm zei duidelijk dat de machine de DNS-server had gepingd en geen antwoord kreeg.
    De bewuste DNS-server heb ik met mijn WatchMouse account vanuit de hele wereld gepingd en gaf dan wel antwoord met goede waarden.
    Overigens vandaag deze melding niet gehad.

    De helpdesk heeft meer dan zijn best gedaan en zelfs contact gehad met de back-office en daaruit bleek dat de verbindingen naar het modem prima waarden gaf.

    Ik ben het wel met je oneens dat ik te weinig informatie heb gegeven.
    Als de machine in zijn standaard confugiratie staat met auto IP en auto DNS ontvangen mag er toch zeker geen probleem zijn want voor de storingen in 1781 cq de snelheidsverhoging werkte de machine grandioos.
    Ik ga niets meer veranderen cq testen en as. dinsdag gaat de machine weer naar zijn eigen adres, hopelijk heeft Ziggo dan het probleem dan onder controle. Want dat het bij Ziggo ligt, daarvan ben ik van overtuigd.

    In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp maar je begrijp dat er bij op een gegeven moment 'iets' breekt en ik ongezouten mijn ventileer. Degene die mij langer kennen zullen weten dat ik niet gewend ben dit soort flames af te geven. Daarvoor mijn oprecht gemeende excuses.
     
  10. Natuurlijk kan er een Ziggo DNS server probleem zijn. Maar:

    1. Je kunt zelf eenvoudig andere (ook niet-Ziggo) DNS-servers, die even snel of soms zelfs sneller zijn, gebruiken, en zo zelf je probleem in seconden oplossen.

    2. Een melding aan de Helpdesk, dat je wanneer je de (via DHCP toegewezen) x.x.x.x - DNS-server van Ziggo gebruikt je verbinding voortdurend hapert/langzaam is, terwijl je wanneer je (bij verder volledig ongewijzigd network) de y.y.y.y server van concurrent Y gebruikt dat probleem in het geheel niet hebt, klinkt heel anders dan wanneer je stelt dat je internet niet goed loopt en dat je denkt/meent te weten dat het de Ziggo DNS-server wel eens zou kunnen zijn.

    Meten is weten, en harde feiten dreunen een stuk verder door dan wollige woorden. Dus aan de slag, en kom op met die cijfers!

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina