1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Pagina's worden niet weergegeven, wel na een reload

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 22 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds ik het nieuwe modem heb moet ik Gmail verversen want in eerste instantie zie ik niets. (1781ND) Verder nog geen problemen opgemerkt.

    Vanmiddag in 1781LK geweest en daar gaf de Ziggo DNS-server na een ping van de PC geen antwoord zodat er geen verbinding kon worden opgebouwd.
    Na verwijdering installatie van de netwerkkaart en na opstarten wel verbinding maar super traag. (4 minuten voor een site!)
    Sommige site echter weer snel. Ziggo-site helemaal niet te bereiken. (erg onlogisch...)
    Leek eerst te lijken op een Windows Vista Basic storing maar later werd meer aan de internet-verbinding gedacht.
    Nog een optie is dat er een 'bot' zich op die PC heeft genesteld en dat ziggo het Mac-adres op 'hold' heeft. Maar dan had die peroon toch wel een mail erover ontvangen neem ik aan.
    Morgen begin ik eerst met scannen van de PC met de bekende programma's.

    Helaas notebook leeg geraakt zodat ik niet meer verder kon controleren of de PC ik kwestie hetzelfde deed als m'n notebook. Morgen nieuwe poging.

    Lijkt de oude storing weer te zijn maar nu veel heftiger. Buiten dat heeft 1781LK eerverleden weekend er totaal uitgelegen. (RTV-Internet-Telefonie)
     
  2. Sorry Cees, ik doe het even op deze manier anders vergeet ik straks wat:

    Wat heeft een statisch ip te maken met een slechte verbinding ?

    Ik bedoel enkel een statisch IP van de laptop naar de router.
    Het zou kunnen dat de router problemen heeft met een dynamisch IP, gezien het een Linksys betreft die al snel een time out geeft als de refresh te lang duurt op de laptop (bekend probleem ook tussen router en PS3 / Playstation Network).

    Je schrijft namelijk dat je digitale TV signaal ook storing heeft, dus zou je dan denken dat je signaal wat je huis binnen komt niet goed is, dat kan een externe storing zijn.

    De storing die de decoder of zenders doet vastlopen is vooral in de avonduren en als er gedownload wordt.
    Streaming videos afspelen gaat dan, zonder dat er wat anders wordt gedownload, ook extreem traag en geeft ook time outs.
    Er is door Ziggo na een jaar steggelen een specialist gehuurd.
    Deze heeft binnen en buiten de verbinding bekeken (let wel: er waren reeds 4 monteurs langs geweest waaronder 2 keer een storingsmonteur).



    Maar over je verbinding dan nog de volgende vragen:
    • Als je verwacht dat het door je draadloze verbinding komt, dan moet je even met een kabel de computer op je router aansluiten en dan kijken of het beter werkt. Is dat hetzelfde, dan is het niet je draadloze netwerk.
    De monteur heeft alles weggehaald wat mogelijk storingen kan veroorzaaken, inclusief extra wandcontactdozen in de meterkast etc.

    Ik moet bekennen dat ik momenteel niet bij de modem kan dus ik kan het niet direct op het modem testen en op de router kan ik eventueel nog doen maar ik kan wel de draadloze verbinding uitlezen op de laptop. Deze geeft geen wegvallend signaal aan in het log.
    • Je hebt ook al een nieuw modem schrijf je en de verhoogde snelheid, welk modem en abonnement heb je dan ? Alles-in-1-extra en een Arris modem?
    De specialist heeft de hele installatie vervangen en versimpeld. Hij heeft uit voorzorg het modem vervangen omdat hij dat uit voorzorg verplicht is(overigens mijn derde modem in 1 jaar tijd). Nu staat het modem direct waar het signaal het pand binnen komt. Ik kan daar overigens niet bij ivm. makelaarskantoor maar het modem is een dunne zwarte die verticaal tegen de wand is gemonteerd met twee schroefjes. Van daaruit gaar een kabel direct omhoog van pakweg 2 meter, naar de eerste verdieping en daar staat in mijn eigen meterkast dan de draadloze router, op pak em beet 8 meter van mijn laptop.

    Mijn abbonement is echter onveranderd: nog steeds alles-in-1, of ziggo basic zoals u wilt.
    • Wat voor router (merk en type) gebruik je ? (je probleem zou ook in je router kunnen zitten namelijk als die de hoge snelheid niet aan kan)
    Een onder PS3 en Ziggo gebruikters zeer beruchte router: Linksys WRT54G2. Niet bepaald favoriet vanwege zijn incompatibiliteit met Playstation Network maar wel honderd euro goedkoper dan het alternatief en het zou voldoende moeten zijn voor laptop of PS3 gebruik door 1 eindgebruiker.
    • En wat gebeurt er als je de computer met een kabel direct aan de modem aansluit, dus zonder de router, is het dan hetzelfde ?
    Zoals ik schreef kan ik daar momenteel niet bij komen.
    De meterkast van de makelaar is op slot omwille van de servers van de makelaar denk ik.

    nb.
    De laatste monteur heeft hier uren rondgehangen om alles na te kijken en waar het kon zoveel mogelijk te vervangen danwel weg te halen juist omdat Ziggo van die storingsmeldingen af wilde (ik ben al vanaf april vorig jaar bezig en het ging sinds een maand of 3 goed). Buiten is ook alles nagekeken door Ziggo storingsmonteurs en daarna zijn Nuon / BAM en Ziggo nog bezig geweest.
    oa. omdat die slimmerikken hier een nieuwe ophaalbrug installeerden zonder ook Nuon te verwittigen (waardoor fase 3 er dus steeds uitklapte) en er apparatuur moest worden vervangen vanwege de nieuwe vaste verbindingen naar de ligplaatsen hier.


    Overigens zijn de internet verbinding en het TV signaal om deze tijd gewoon goed.
     
  3. Alles-in-1-basis is maar een heel langzaam abonnement, je hebt dan maar 1Mbit down en 0.15Mbit up. Streaming video loopt dan ook heel traag.

    Wil je eens wat speedtests doen op verschillende tijden en de resultaten hier posten. Dus als je verbinding wel goed is en als het niet goed is.

    Probeer http://www.speedtest.net eens hiervoor.
     
  4. Ik heb het probleem dus ook. Ik ben nog maar sinds kort (weer) klant bij Ziggo en dacht in eerste instantie dat het aan mijn apparatuur (router/AP) lag (die overigens goed werkte toen ik nog ADSL had). Ik zit in het oude @Home gebied (Roosendaal).

    Het probleem is zoals hierboven omschreven: een willekeurige pagina (niet alleen nu.nl, maar kan werkelijk elke pagina zijn) laad opeens niet. Na een druk op F5 doet de pagina het weer wel.

    Daarnaast (en waarschijnlijk geralateert) valt ongemerkt de verbinding af en toe weg, voor de meeste mensen zal dit niet eens opvallen (BV MSN heeft er geen last van), maar ik beheer een website/server en ik heb regelmatig een SSH verbinding via Putty en/of WinSCP open staan, en die is dan opeens de verbinding kwijt. Dit was voorheen met ADSL niet zo.

    Ik maak gebruik van een DNS server op mijn netwerk die OpenDNS queried. Had dat eerst ingesteld op Ziggo. Ook met OpenDNS blijft het probleem.

    Beide problemen doen zich tot op dit moment voor, dus ik kan niet zeggen dat het probleem is opgelost. Ik wil eigenlijk het probleem gaan melden bij Ziggo, maar ik ken hun nog van vroeger (alles ontkennen, probleem ligt aan de router/switch/netwerkkabel/PC/laptop/frietpan van de gebruiker) dus ik dacht eerst eens kijken op Internet of het vaker voorkomt.


    Voor de duidelijkheid: Ik ben sinds een maand weer abonnee, heb het Z3 alles-in-één abonnement maar heb nog het Motorola modem gekregen en heb 20Mbit. Heb eerst gewerkt met een Netgear Router/switch/AP, en die om te testen vervangen door een TP-Link Router met losse TP-Link AP, en weer later de router vervangen door een L1 Router. Probleem blijft.

    Afgezien van de hogere download snelheid is de "gevoels-snelheid" bij het surfen lager dan Online-ADSL (welke max 7Mbit was), dit door al die laad problemen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2009
  5. Ook hier in Heiloo is het probleem weer terug..
    Lijkt wel alsof iemand continue de DNS cache aan het vernaggelen is.

    Arjan
     
  6. Leonardo,

    Veel DNS-servers reageren niet op ping's. Dat hoeven ze ook niet om te kunnen functioneren en het maakt ze minder kwetsbaar voor bepaalde typen DoS aanvallen (die voorafgaan aan een poging tot snoopen).

    Wanneer je je DNS-servers wilt testen gebruik je b.v.:
    http://www.grc.com/dev/DNSBench.exe
    (wanneer je dat voor het forum doet, wel even met add/remove de public servers weghalen, anders blijven we lezen)
    De test-site:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
    geeft ook de nodige DNS informatie.

    Mees de Roo
     
  7. Willydz,

    Vind je van dat wegvallen van die verbinding enige melding in het modem-log en/of het router-log?

    Mees de Roo
     
  8. Huidige router heeft geen bruikbaar log. Dit vond ik in het modem:

    Code:
    2009-08-07 19:34:55    7-Information    B401.0    Authorized
    2009-08-07 19:33:28    3-Critical    T01.0    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
    2009-08-07 19:33:27    3-Critical    T04.0    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
    2009-08-07 19:33:21    3-Critical    R04.0    Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
    2009-08-07 19:32:51    3-Critical    R02.0    No Ranging Response received - T3 time-out
    met daaronder:
    Event Log has reached maximum size. Older log entries are lost.
    Daar zijn dus niet echt veel logregels voor nodig.
     
  9. Ja, ik had graag een wat groter stuk gezien. Hoe zijn de signaal-waarden (liefst een aantal malen na elkaar in de gaten houden i.v.m. instabiliteit; blijf ook kijken of dat log loskomt.

    Mees de Roo
     
  10. Ping DNS.

    Bedankt voor je reactie,

    Deze ping wordt gedaan door de communicatie van de LAN-kaart richting DNS-server om een verbinding tot stand te brengen.
    Ik heb de server gepingd vanuit zowat de hele wereld via mijn account bij watchmouse en dat gaf goede resultaten.

    Vanochtend lag overigens heel 1781 Den Helder Centrum eruit voor zowel telefonie als internet!

    Overigens lijkt het meer dat er slecht uitgewerkte versiechecks op Ziggo DNS-server gedaan worden.
    Lees meer op; http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19562


    Benchmark 23.24 uur 07-08-2009
    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina