1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Digitaal zenderpakket aanvraag.. hoe lang duurt het?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Scav, 22 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ongeveer een maand geleden het pakket sport aangevraagd, waar onder andere espn america en motors tv in zit, alleen heb nu na een maand nog steeds het bericht, 'E19, preview periode verlopen'

    Dus mijn vraag was.. of het normaal is dat het zo lang duurt, en hoe weet je wanneer je die zenders heb, krijg je dan een brief van ziggo ofzo, dat ze toegevoegd zijn?
     
  2. Toen ik Digitaal Totaal via de website had opgezegd, kreeg ik pas na 2 maanden een schriftelijke bevestiging. Ze hadden alleen binnen een week het signaal eraf gegooit. Via 1 telefoontje was dat ook opgelost. Als ik nog een volle maand moet betalen, dan wil ik er die volle maand ook wel of niet gebruik van maken.
     
  3. Ik had ook mij bestelling voor Digitaal Totaal via de Website doorgegeven. Na 4 weken had ik nog niets ontvangen, dus maar een mailtje richting de helpdesk. Volgende dag had ik de antwoordt, maar helaas niet op mijn vraag over de bestelling (ik had ook nog gevraagd wanneer mijn smartcard dan wel geregistreerd zou zijn, blijkt dat twee vragen in een mail te veel is).

    Dus maar Ziggo Thuishelp geïnstalleerd en opgestart. Binnen 10 seconden had ik een helpdeskmedewerker aan de lijn, die mij wist te vertellen dat de bestelling niet in het systeem stond (de registratie van de smartcard wel, die had ik de ochtend nog een tweede keer gedaan). Vervolgens de bestelling nog eens gedaan, en 1 dag later had ik mijn Digitaal Totaal op mijn oude als ook op de nieuwe smartcard.
     
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Even een telefoontje naar Ziggo. En nee, het is niet "normaal" dat het zo lang duurt.

    Kijken of het pakket is toegevoegd kun je zien onder "Mijn Ziggo."
     
  5. Vrijdag kennis pakket aangevraagd en 2 minuten later werkte het.

    Vandaag de bevestiging in de bus, met de melding dat het bedrag via een automatische incasso afgeschreven wordt. Dit terwijl ik via acceptgiro ben overeen gekomen.

    Schermende met de algemene voorwaarden dat +pakketen alleen via automatische afschrijving mag, weigerde men het te wijzigen.

    Staat overigens ook niet in de algemene voorwaarden, daar staat betaling geschiet via AM tenzij anders is overeen gekomen. En laat dit laatste nu net per acceptgiro zijn, en heb ik ook geen toestemming gegeven voor AM (is trouwens ook niet gevraagd).

    Binnen 2 minuten dus weer opgezegd, jammer voor ziggo wilde net alles in 1 nemen. Dit daar de afgelopen onweersbui hier de koperlijn heeft beschadigd en de snelheid nu ernstig onder de maat is. Maar goed genoeg voor de KPN om er niets aan te doen.

    Na 10 jaar was ik net een happy ziggo kamper geworden, nu staan ze weer in de hoek zuigt. Ik wacht wel tot glas wordt aangelegd.

    Mja. Beetje of topic maar lucht wel op. :pompom:
     
  6. Binnen maximaal 24 uur moet je deze zenders kunnen ontvangen als je van abbo wisselt, meestal is het zelfs sneller. Ik zou maar effe bellen dus....
     
  7. Termijn die meestal genoemd is is 48 uur. Vaak is het dan veel eerder.

    Echter, als er nog een eerdere wijziging in het systeem staat, dan moet die eerst afgerond worden voor de nieuwe wijziging ingevoerd kan worden. Daar wacht de activatie van de Smartcard dus op. Soms betekent dat enkele dagen langer dan normaal. In het ergste geval is de order verziekt of betreft het er één die pas in de toekomst uitgevoerd moet worden, dan kan de klantenservice het wel oplossen, maar moet je ze wel bellen uiteraard. En dat is waarom je niet wacht tot het einde van de previewperiode met het activeren van je kaart.

    De voorgaande alinea is de meest voorkomende oorzaak van een activatie die op zich laat wachten. Als je meteen belt als je het apparaat hebt, is de order van de bestelling ervan nog niet afgesloten, dan komt de activatie in een wachtrij (een taak voor de betreffende afdeling), uiteindelijk alleen maar een extra stap waarbij het mis kan gaan.
    Dus: altijd een week na ontvangst bellen, geeft je tijd te kijken naar eventuele extra pakketten, ben je ruim voor het eind van de preview maar is de order al wel afgesloten.

    Overigens krijg je altijd een schriftelijke bevestiging binnen een paar dagen, en kun je je Smartcard bij MijnZiggo vinden als de activatie is ingevoerd.

    EDIT: overigens schreef ik activatie, maar het geldt ook voor uitbreidingen van het zenderpakket.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina