1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Undelivered Mail Returned to Sender

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Rotter62, 21 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste

    Al enige tijd krijg ik een aantal keren per dag een mailtje met de volgende strekking:
    This is the mail system at host mx10.online.nl.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

    The mail system

    <mijn email-adres>: host 10.160.210.246[10.160.210.246] said: 550 message
    content rejected. If you think that the system is mistaken, please report
    details to abuse@online.nl (in reply to end of DATA command)

    Heeft iemand enig idee wat dit allemaal betekend? Er zijn ook twee bijlagen bij.
    Dank alvast Corrie
     
  2. Oftewel de inhoud van de mail die met afzender "jouw emailadres" is verzonden naar iemand bij online.nl wordt geweigerd.

    Wat die inhoud is kun je misschien zien aan de attachments die erbij zitten of de bron van de mail te bekijken.

    Het kan bijvoorbeeld echt door jou verstuurd zijn, of je computer heeft een virus waardoor die mails verstuurd. Maar het kan ook zijn dat het virus of spammails zijn die door iemand anders wordt verzonden, maar met gebruik van jouw afzender-adres.

    Misschien kun je daarachter komen door de volledige mail die je hier noemt goed te bekijken en te zien wat er door jou (of iemand die zich als jou voordoet) is verzonden.
     
  3. Dank je wel voor de reactie. ik kreeg van Ziggo het volgende toegestuurd:

    Helaas is hier niets aan te doen. Ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is. Via een besmette pc worden e-mailberichten verstuurd waarbij o.a. uw oude e-mailadres wordt geplaatst. Vervolgens wordt deze bij Online bezorgd maar hier bestaat uw account niet meer waardoor er een zogenoemde bounce opkomt en wordt terug gestuurd naar de verzender. Bij de overname van uw internetaccount door Ziggo is de afspraak gemaakt dat Online alle e-mailberichten die gestuurd worden aan uw oude e-mailadres, automatisch worden doorgestuurd naar uw nieuwe Ziggo adres. De komende 2 jaar zou dat gebeuren. Dit is dan ook de reden dat u de melding krijgt.

    Misschien dat het ook anderen helpt die met hetzelfde probleem als ik zitten. Ik krijg namelijk verschillende mailtjes als genoemd per dag.
     
  4. Ah, ja dat is een bekend verschijnsel en al vaker genoemd in dit forum.
    Ik had uit je eerste verhaal niet helemaal goed begrepen dan.

    Iemand verstuurt dus spammailtjes met jouw (oude) mailadres als afzender en jij krijgt daarop mailtje terug dat het niet afgeleverd kan worden. Online stuurt die weer door.

    Als de afzender van die mail hetzelfde is (abuse@online.nl ??) kun je daarop misschien en berichten-regel maken die ze automatisch in een aparte map zet, dan heb je er een last meer van tussen je andere mail.
     
  5. Oke, ik had nog gezocht in het forum of het al eerder genoemd was maar kon het niet vinden vandaar mijn vraag.

    Het komt inderdaad van abuse@online en een goed plan om daar een berichtenregel op aan te maken. Had ik niet aan gedacht! Zo zie je maar.

    Dank je wel voor het advies!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina