1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Echo in telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Phillipus, 21 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De laatste tijd heb ik soms een echo van mijn eigen stem in de telefoon. Komt dus niet altijd voor en op zich niet zo erg storend, maar volgens mij is dit niet nodig. Degene waarmee je spreekt hoort deze echo niet. Heb sinds enkele maanden Alles-in-1 Extra + altijd gratis bellen. Tevoren KPN-abo gehad en deze echo nooit eerder gehad. Iemand enig idee waaraan het mogelijk ligt ? In de Ziggo-telefonie handleiding is hierover niets te vinden.

    Greetz,
    Phillip(us)
     
  2. Gebruik je nu nog dezelfde telefoon?
    Ik heb ook eens zo'n probleem gehad, maar dat lag aan mijn telefoon.

    Hier heb ik niet zo'n probleem, wel met bellen naar de USA, er zit dan te veel vertraging op dat het hinderlijk is voor een goed gesprek.
    Nu gebruiken we maar Voip buster, gaat hier goed mee.
     
  3. Harold,
    Jawel, ik gebruik nog steeds een gedateerde Profoon TX-148 (geen draadloze). Daarnaast nog enige draadloze op strategische plekken in de woning, maar daarmee heb ik eigenlijk geen ervaring mbt echo. Ga ik toch eens uitproberen.

    Greetz,
    Phillip(us)
     
  4. Inmiddels uitgeprobeerd met de modernere Panasonic en Siemens dect draadloze telefoons, maar eveneens met echo. Ligt dus iig niet aan een bepaald toestel. Gesprekken zijn overigens uitsluitend lokaal...

    Greetz,
    Phillip(us)
     
  5. Zal je de helpdesk wel moeten bellen, heel misschien kunnen die je helpen.
    Tenzij iemand hier je kan helpen. (modem reset al geprobeerd?)
    Succes ermee!
     
  6. Echo kan ook ontstaan aan de 'andere kant' dus degene waarmee je belt. Als die jouw stem weer terugstuurt hoor jij een echo. Dat kan gebeuren door het oppikken van het geluid van de luidspreker in de hoorn door de microfoon, of door de telefoon zelf. Doordat er een tijdvertraging op de lijn zit kun je dat dan zelf weer als een echo terughoren. In dit geval is er dus geen probleem met jouw apparatuur.
    Je merkt dat doordat de mate van echo afhangt van wie je belt.
     
  7. CeeS,
    Thanks voor de uitleg, maar de echo is volkomen willekeurig. Dezelfde persoon waarbij ik de ene keer een echo had, bel ik een andere keer zonder enig probleem. Gelukkig hebben we vaker een goede verbinding als die met echo. Overigens hebben we er bij KPN voorheen nooit last van gehad. En daar zijn we toch ruim 30 jaar bij geweest !

    Greetz,
    Phillip(us)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina