1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Reparatie duurt erg lang

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door DutchFox, 20 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Let wel dat dit een uitzondering is en mogelijk een serieprobleem van deze dvd-speler. daarnaast is het vervangen van een dvd-speler van ca. 60 euro (inkoop 20/30 euro) makkelijker en voordeliger dan reparatie.

    en een reparatietijd van 6-8 weken is op zich voor een apparaat een normale, redelijke termijn
     
  2. Hier gaat de winkelier met de importeur in conclaaf buiten de klant om want die heeft al een mooi 'nieuw' exemplaar;
    Humax Copaco kan hier een goed voorbeeld geven, lijkt mij,
    oh ja, het het is geen 60... maar 399 euries, is dat effe moeilijk. :mrgreen:
     
  3. Je hebt wettelijk recht op een deuglijk apparaat. Het apparaat is na 3 maanden kapot gegaan. Binnen zes maanden hoef je niet aan te tonen dat dit buiten jouw schuld is gegaan. De winkelier is verantwoordelijk voor reparatie of vervanging. Dit moet zonder kosten of ernstige overlast voor jou. In dit geval heb je er wel degelijk overlast van. De winkelier dient dan te zorgen voor een leenapparaat of vervanging. Wanneer de winkelier hieraan niet meewerkt of eea toch teveel overlast geeft, mag je de koopovereenkomst ontbinden. Dit is de uitleg van de Europese wettelijke garantietermijn.

    Met de importeur heb je geen koopovereenkomst. Tussen jou en de fabriek gelden de in de garantiebepalingen opgenomen zaken. De verkoper mag zich niet beroepen op overmacht of problemen bij de importeur. Hij is gehouden aan jouw wettelijke recht op een deuglijk product.

    Voor meer info kun je bijvoorbeeld kijken op www.consuwijzer.nl
     
  4. klopt maar naast dit recht op een deugdelijk apparaat heeft de winkelier recht op een redelijke termijn om heirvoor zorg te dragen. en 6-9 of volgens mij zelfs nog iets meer weken is een redelijke termijn (juridisch gezien).
     
  5. in dit geval zeker niet, tenzij een leenapparaat wordt verstrekt
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  6. als je verder leest op deze site staat er ook te lezen dat een leenapparaat een optie is maar zeker niet verplicht.
     
  7. In mijn eerdere bericht stond al:
    Maar goed, lijkt me niet echt zinvol om artikel 3, lid 3 van richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en enkele bijbehorende regels erbij te halen, maar geloof me, bovenstaande interpretatie is voldoende uitleg hiervan.

    Om het welles nietes verhaal dus te stoppen lijkt het mij verstandiger dat de ts de consuwijzer site gaat raadplegen, de winkelier om een leentoestel te vragen en deze per direct schriftelijk een laatste termijn van 14 dagen geven om tot reparatie van de decoder te komen (voorbeeldbrief is te vinden op deze site) alvorens ts overgaat tot ontbinden van de overeenkomst met volledige restitutie van de betaalde bedragen, danwel onmiddelijke vervanging te verlangen.

    edit: natuurlijk ook even kijken naar dit toepasselijke en hilarische spotje.
     
  8. sorry ik geloof je neit, ik weet uit ervaring met klantenservice/klachtenafhandeling in de electronica en de juridische gang hiervan dat je dit nooit rond krijgt. maar goed, ik zou het gewoon proberen.
     
  9. wb klantenservice/klachtenafhandeling: you're damn right hoewel een redelijk aantal winkels snappen dat wegjagen van klanten niet echt handig is.
    wb juridische gang win je een gevalletje als bovenstaand eigenlijk altijd, mits je de juiste stappen bewandeld hebt (het schriftelijk manen van de winkelier, stellen van termijn etc). Normaal zal elke dwarse leverancier toch echt over de brug komen nadat je m schriftelijk nog even herinnerd hebt aan de rechten en plichten en zeker nadat de woorden geschillencommissie en advocaat zijn gevallen. Uiteraard moet je je spullen dan wel gehaald hebben bij een beetje normale zaak en niet bij de heer B. de Haas & co.

    Belangrijkste is dat je duidelijk bent over jouw rechten en zijn plichten en heldere en correcte afspraken maakt (waar nodig schriftelijk) over wat je van hem verwacht.
     
  10. Hallo Mr Droopy,

    Wat is dit geval dan een redelijke termijn voor de winkelier die juridisch gehanteerd wordt waarin hij het opgelost zou moeten hebben? Dat kan ik eigenlijk niet zo vinden.

    Als ik dit doortrek voor de Humax dan is de inkoopsprijs voor de winkelier 135eu - 200eu en voor Copaco 45eu- 100eu.

    En voor dat bedrag gaat Copaco dat repareren: Prints vervangen heen en weer naar Korea bellen/faxen/mailen, op software gaan zitten wachten enz.? Dat is duurder dan gelijk een nieuwe opsturen. Of wat de Engelsen zeggen:

    Pennywise, pound-foolish
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina