1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Reparatie duurt erg lang

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door DutchFox, 20 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, dat heet toch firmware en is hetgeen Ziggo test voor goedkeuring?
     
  2. Het betreft in ieder geval geen nieuwe software maar dat wat er al op stond, heb ik begrepen. We wachten dus niet op een nieuwere versie.
     
  3. Dan moeten ze even met Ziggo bellen of die de laatste firmware versie voor de iHDR-5050C die ze getest hebben even kunnen mailen. Dat gaat sneller dan wanneer al die megabytes aan firmware per postduif vanuit Korea naar Nederland moet worden gevlogen.

    Er is hier sprake van apparatuur die ruim binnen garantie tijd komt te overlijden. Dan gaat de importeur, in dit geval Copaco, maar over tot vervanging als ze dit niet binnen een paar dagen kunnen oplossen. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb toch zeer de indruk dat jullie hier aan het lijntje gehouden worden door Copaco met dat verhaaltje over wachten op firmware. Die firmware is al aanwezig op alle tot nu toe verkochte iHDR-5050C PVR's, dus kost het geen enkele moeite om dit even vanuit Korea te mailen als Copaco één en ander is kwijtgeraakt.
     
  4. Schijnbaar worden 'we' aan het lijntje gehouden !

    Vaak is het zo, als een print met een CPU vervangen moet worden dan zit er nog geen besturingssysteem in (de firmware) maar meestal wel een bootloader.

    Deze FW. wordt achteraf (na de reparatie) erin gezet middels een PC met een programmeer adapter (b.v JTAG)
    om alles lekker onduidelijk te houden kunnen ze zeggen 'we wachten op het programma' beter geformuleerd zou zijn, ze hebben de zaakjes niet op orde, bij Humax dus.

    Maar het verbaasd me hoogstens dat ze GEEN leen Humax hebben bij de dealers, want waarom betalen we anders dat stukje prijsverschil dan voor!

    Foei Humax, doe hier eens wat aan, en lever aan de dealers een leen-Humax zolang de reparatie duurt!
    Vroeger hadden we toch ook leen tv's......
     
  5. Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat Humax en/of de importeur hun zaakjes niet voor elkaar hebben en dat de winkelier hier weinig aan kan doen.
    Als je iets verkoopt, moet je er ook voor zorgen dat de zorg die daar bij hoort voor elkaar is. In dit geval dien je de onderdelen en de bijbehorende software in huis te hebben en als je dat niet voor elkaar hebt moet je iets anders (een leenapparaat) regelen.

    Overigens: Is het zo dat nu de garantie een maand langer duurt?Ik heb hem toch een maand niet kunnen gebruiken?
     
  6. Meestal niet, helaas.
    Want de reparatie wordt nl. onder garantie uitgevoerd.
    Maar..... wanneer de Humax wederom defect raakt na ontvangst,
    dan meestal wel!
    Maar dit ligt geheel aan Humax (Copaco) zelf om dit te bepalen.

    (ik heb geen loonstrookjes van hun)
     
  7. Zo ligt het niet. Als je iets koopt is de verkoper, de winkelier dus, je aanspreekpunt als het niet in orde is. Daar doe je zaken mee.

    Die mag het niet afschuiven op een andere partij. Daar doe jij tenslotte helemaal geen zaken mee. De winkelier moet het binnen redelijke termijn oplossen.

    Wel is het vaak zo dat als de winkelier verstek laat gaan de importeur in springt om het snel op te lossen. Maar dat is dan goodwill en geen verplichting. Zo te lezen doet Copaco daar niet aan.
     
  8. Juist !
    Zo'n hele lege printplaat (misschien wel identiek aan de satelliet uitvoering) kan nog helemaal geen software downloaden vanaf de tuner omdat het download-programmadeel nog niet bestaat. De eerste keer zal er een speciale/andere versie geflashed moeten worden die vermoedelijk in een ander format staat dan degene die via de tuner gedownload wordt.
     
  9. Uiteraard heb je gelijk.
    Ik heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt. In dit geval is er in mijn ogen sprake van overmacht omdat Humax de boel (nog?) niet op orde heeft en kan de winkelier er niets aan doen om de boel te bespoedigen. Ik denk niet dat hij van alle apparaten die hij verkoopt een extra exemplaar zou moeten hebben om eventueel als leenapparaat te dienen. Dat kun je van Humax m.i. wel verwachten. Zeker als een reparatie zo lang gaat duren, wat ook te voorzien moet zijn geweest.
     
  10. Ja, dat is waar. Het is voor de winkelier ook overmacht in dit geval.

    Toch ik had vorig jaar iets vergelijkbaars met een goedkope DVD speler (een JVC van ca. 60 eu) bij De Block. Na een paar maanden lustte ie helemaal geen DVD's meer. Het apparaat was niet meer in de collectie en ik mocht een vergelijkbaar geprijsde nieuwe uitzoeken als vervanging. Over reparatie werd niet eens gepraat.

    Zo kan het dus ook.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina