1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Reparatie duurt erg lang

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door DutchFox, 20 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het zou niet best zijn als na zo'n korte tijd er al zo veel ervaringen met reparaties zouden zijn. Dat zou een teken zijn dat het apparaat dus gewoon als onbetrouwbaar mag worden bestempeld.
    Dus hoe minder ervaringen met de 5050 hoe beter, hoe vervelend ook is voor de topicstarter want drie maanden is veel te kort.
    En nieuwe software kan tegenwoordig binnen een paar minuten binnen zijn, het medium dat daar voor wordt gebruikt heet internet.
     
  2. Mijn 5050 ging na 1 maand gebruik stuk. Expert (de leverancier) stuurde het apparaat naar Humax, ik wacht nu dus 1 maand op retour. Vanmorgen even gebeld met Expert, Humax heeft een probleem met het repareren. (wat voor probleem weten ze niet) Volgende keer dus maar via het internet kopen, want nu kreeg ik ook geen nieuw apparaat, wel de volle prijs betaald a 399,-
     
  3. Misschien even klagen bij de importeur/humax-nederland over deze gang van zaken? Zie www.myhumax.nl daar staat bij service ook een telefoonnummer van de helpdesk, misschien kun je dan een vervangend exemplaar lospraten.
     
  4. Goede tip Cees, ik heb ondertussen al contact gehad met de importeur, het blijkt zoals al eerder vermeld op dit forum gemeld dat er wordt gewacht op software voor de vervangen printplaat.

    Ze verwachten deze software nu snel te ontvangen. Ik denk dan software versturen, waar hebben we al die mooie internet verbindingen dan voor.

    Tja dan kan ik toch niets anders dan maar afwachten en hopen op een snelle levering.
     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Als jouw 5050 retour is en er zit een reparatie-vervangings overzicht bij; laat dan svp weten wat men vervangen of gerepareerd heeft.
    Ben erg benieuwd.
     
  6. Dan kan je waarschijnlijk nog heel lang gaan wachten, want Humax gaat na de zomer pas beginnen aan de ontwikkeling van een nieuwe versie om de bugs te fixen die daarna pas gekeurd kan worden door Ziggo. Prognose: Met een beetje geluk eind dit jaar gereed? En in de tussentijd mag Humax niets wijzigen aan de software zoals die nu goed gekeurd is door Ziggo.
     

  7. Ik zal na retour apparaat vermelden wat er is uitgevoerd.
     
  8. Net zelf ook even met Humax gebeld (040 2306250). Die verwachten de software eind deze week uit Korea. Het schijnt niet met een paar muisklikken te kunnen (postduif?).
    Daarna wordt alles met een prio 1 afgehandeld. Aardige meneer hoor en hij kan er ook niets aan doen, maar het is natuurlijk "niet zo prettig" dat het ding nu al een maand weg is.
     

  9. Je zit even op een andere golflengte ArChie, het betreft de software op de printplaat.
     
  10. Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag (kort gezegd: had ik dat ding niet net zo goed op Internet kunnen kopen, nu het zo lang duurt) heb ik wel de indruk dat de winkelier zijn best doet. Hij bood me ook tijdelijk een andere HD ontvanger aan, maar dat aanbod heb ik maar afgeslagen, omdat ik dan weer van alles moet installeren en ik wel digitaal (niet HD) kan opnemen op een ander apparaat hier in huis.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina