1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nummerweergave

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door dewinter.tromp, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanaf het begin van mijn Casemaaansluiting kabel/internet/telefoon had ik in mijn abonnement nummerweergave. De telefoon is er dus geschikt voor. Sinds een paar maanden is dat ineens verdwenen. Ik heb al eens via telefoon en via een mail aan Ziggo geprobeerd hierover te klagen, maar dat heeft niets opgeleverd. Op de mail is zelfs niet eens gereageerd.
    Hoe krijg ik iemand van Ziggo aan de lijn om dit te herstellen? Of anders hoe kan dit worden hersteld? Telefoonnummer 0318-*******
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2009
  2. Voorheen werd er in het voormalige Casema verzoringsgebied gebruik gemaakt van het DTMF protocol voor nummerweergave. Eigenlijk is KPN een van de weinige die dit nog gebruikt op dit moment. Een aantal maanden geleden is dit protocol in het voormalige Casema gebied dan ook gewijzigd van DTMF naar FSK.

    Zeer vermoedelijk ondersteunt jouw toestel dit protocol niet of staat je toestel nog op het DTMF ingesteld. Meer info zou je hierover in de handleiding van je telefoontoestel moeten kunnen vinden.

    Het lijkt me overigens om privacy redenen niet heel verstandig om je telefoonnummer hier te posten.
     
  3. Nummerherkenning

    Bedankt voor de prompte reactie. de gebruikshandleiding zegt niets over de mogelijkheid over te schakelen op een nieuw systeem. Ook bij primafoon wisten dat dit toestel (Chicago 50) daar niet gesvchikt voor is. rest mij dus een nieuw toestel te kopen; Ziggo bedankt. Bedankt ook voor het niet inlichten over deze verandering en de consequenties daarvan. Is zoiets nu iets waardoor de slechte naam van dit bederijf ontstaat?
    W.
     
  4. inderdaad niet netjes van ziggo u hierover niet te informeren.....
     
  5. Het lijkt mij eerder dat KPN hier bezig was met haar monopolistische en klantonvriendelijke gedrag. Zij hebben u immers deze telefoon met beperkte mogelijkheden in de maag gesplitst. De in de reguliere handel verkrijgbare telefoons werken alle met het FSK nummerherkenningssysteem. Dit is overigens ook de standaard norm, waar KPN van afwijkt. Er is genoeg op Ziggo aan te merken, maar om ze de duidelijk door KPN veroorzaakte problemen toe te schuiven is niet terecht.
     
  6. Wel een beetje, Casema werkte vroeger met het dtmf protocol (zie uitleg Unknown) en de topic starter zit in het voormalig Casema gebied en heeft dus ook een dtmf-toestel omdat die WEL werkte daar, staat los van de kpn. Dat onze kabelboer dtmf eruit gooit is begrijpelijk maar ook een beetje vervelend voor die mensen die een toestel hebben uit de oud-Casema tijd.

    Gert.
     
  7. Wat ik bedoel is dat toestellen met nummerweergave normaal gesproken goed functioneren met beide systemen. Dit is niet iets nieuws of van de laatste tijd. Casema heeft aan topicstarter geen toestellen verkocht, de primafoon (kpn) wel (want het is een Chicago). En die laatste toestellen werken alleen met het dtmf systeem omdat KPN het niet nodig vindt dat deze toestellen ook bij een andere provider kunnen worden gebruikt. Dus is kpn hier de hufter.
     
  8. Ze hebben je wel geinformeerd. Meen er een brief over gehad te hebben.
     
  9. In het @home gebied is het altijd FSK geweest.
    bij mijn overstap van ADSL naar @home kon ik de (gehuurde) toestellen van KPN niet retourneren - moest nog een jaar uitdienen.
    wel kon ik een vervangend toestel meekrijgen ( siemens ) maar dan werden mijn huurtermijnen met 2 jaar verlengd

    Ik heb dit zo gelaten, en op ebay een DTMF to FSK converter gekocht.
    was geodkoper dan 2 jaar extra huur :P

    DTMF2FSK

    maar een setje van siemens heb je ook al vanaf 30 euro bij mediamarkt oid.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina