1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem werkt rechtstreeks niet.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door jpsystem, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. We weten al dat:
    Ad.1. werkt, met lagere doorvoersnelheid (niet het probleem voor nu) Klopt

    Ad.2. 2a ?
    2b resultaat bekend. Werkt op hoge snelheid

    Ad.3. werkt niet, windows geeft pictogram <gele driehoek> klopt.
     
  2. Beide IP's (169.254.90.76 en 192.268.2.2) zijn dus die van de bedrade ethernet LAN aansluiting?

    Stond bij modem>ethernet kabel>PC de router helemaal uit? (en losgekoppeld?)
    Staat de wifi (draadloos) nu helemaal uit?

    En, last but not least, staat de firewall tijdens deze tests helemaal uit (welke firewall(s) en/of (andere) beveiligingssoftware gebruik je trouwens?)

    Mees de Roo
     
  3. Stond bij modem>ethernet kabel>PC de router helemaal uit? (en losgekoppeld?) Yeb
    Staat de wifi (draadloos) nu helemaal uit? Yeb

    En, last but not least, staat de firewall tijdens deze tests helemaal uit (welke firewall(s) en/of (andere) beveiligingssoftware gebruik je trouwens?) firewall stond uit deze is van windows xp en ik gebruik AVG als virusscanner
     
  4. Ok, we weten nu twee dingen:
    1. Je snelheidsprobleem wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door (te) beperkte draadloze doorvoersnelheden (bedraad met router gaat immers op volle snelheid; en windows firewall kost niet veel resources).
    2. Ons probleem met directe aansluiting is terug waar het was; ongebruikelijk en zonder veel oplossingsmogelijkheden te gaan (sorry Pio, ik had even hoop).

    CeeS, ken jij situaties waarbij een MAC adres door Ziggo geblocked wordt? Ik ga in een situatie die ik niet begrijp daar liever niet mee experimenteren.

    Mees de Roo
     
  5. Nee, hooguit wordt een ip-adres geblokkeerd in de mailserver, maar da's dit niet. Een modem blokkeren bij misbruik wordt direct op het modem gedaan en niet op ip-adres/mac-adres. Dus dat is niet dit probleem.

    Dit klinkt nog steeds als het probleem wat optreedt indien je vergeet om het modem te resetten (uit/aan zetten) als je wisselt van router naar directe computer. Maar jpsystem heeft al geschreven dat hij dat wel gedaan heeft.

    Andere opties zijn: dhcp client die niet goed werkt omdat de firewall alleen verkeer toelaat van een lokale ip-reeks of toch nog steeds een defecte kabel. Of (niet erg waarschijnlijk) dat jpsystems een cross-cable gebruikt tussen zijn PC en router. Een router zal dat automatisch corrigeren, maar tussen modem en pc niet.

    Hoewel dat laatste erg onwaarschijnlijk is zou je dat nog uit kunnen sluiten door de router tijdelijk als switch te gebruiken.


    Doe daarvoor eens het volgende:
    • steek de kabel die van je modem naar je router gaat en nu in de WAN poort van je router zit eens in één van de LAN poorten.
    • laat de kabel die tussen je pc en de router zit in één van de andere LAN poorten zitten en zorg dat er verder géén pc's op de LAN poorten aangesloten zijn.
    • zet de pc uit, de modem uit en de router uit.
    • zet de modem aan en wacht tot alle lampjes normaal branden
    • zet de router aan (die nu als switch gebruikt wordt) en wacht tot hij opgestart is.
    • zet als laatste de PC aan
    Werkt dit wel, dan moet je kijken of je een andere netwerk kabel kunt gebruiken tussen modem en computer. Let wel op dat je nu niet meerdere computers kunt gebruiken omdat je geen router meer gebruikt.


    Als je dan nog geen internet krijgt:

    Wat zie je dan als je in een DOS/cmd scherm als je "ipconfig /all" invoert ?
    (start-knop, klik op 'uitvoeren' en type in het vakje cmd gevolgd door de enter toets, (bij vista startknop, dan in het zoeken-veld cmd invullen en enter drukken) Dan in het dos-scherm "ipconfig /all" (zonder de " tekens). De uitvoer kun je copy/pasten in het forum. Rechtsklikken in het dos-venster en 'markeren' kiezen, dan de tekst selecteren en met enter wordt hij gecopieerd. Daarna plakken in je bericht.


    Dit soort zaken zijn vaak vrij simpel op te lossen, alleen om dit via forumberichten te doen is het heel lastig omdat er behoorlijk wat mogelijkheden zijn in de windows configuratie die mis kunnen gaan.
     
  6. Citaat:

    "via modem verbonden via LAN geeft een ip van 169.254.90.76, subnetmask = 255.255.0.0; gateway niets dns niets; en op het scherm rechts onder bij de LAN verbinding de melding (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden) en een geel driehoekje".

    "via router draadloos een ip van 192.168.2.2; subnetmask 255.255.0.0; gateway 192.168.2.1; dns 192.168.2.1; dhcp 192.168.2.1"

    Helaas nog geen antwoord op eerder gestelde vragen.....

    Werk je met:
    1/. PC of Laptop ?
    2/. XP Home/Pro (welk SP#?) of Vista ?
    3/. draadloos geintegreerd in PC/Laptop met een eigen WL LAN kaart of met een USB stick voor WL (draadloos, dus een dongle?). Het gaat erom of je in de PC twee LAN adapters gebruikt, 1x voor bedraad en 1x voor draadloos.
    De andere optie is 1x LAN bedraad en 1x via USB stick.
    4/. heb je toevallig een 2de PC of Laptop die je kan gebruiken?
    5/. wat krijg je als internet IP adres te zien www.whatismyip.com uitvoert? Laat alleen de laatste cijfers niet zien, maak daar a.b van of zo. Dit kan je doen als je de router hebt aangesloten aan het modem.
    6/. Welke firewall gebruik je ? alleen die van windows? of die uit en een andere firewall ?

    Er zijn al lang problemen bekend als je onder windows bepaalde adres ranges gebruikt in bepaalde hardware configuraties o.a. in relatie met kabelmodems. Omdat je info onvolledig is en soms verkeerd, is het moeilijk inschatten of dit mogelijk ook jouw probleem is. In dat geval hoef je met Ziggo-het modem-de router niets te doen, je moet alleen een aantal zaken in windows aanpakken. Je geeft in een reactie een verdacht adres op, dat zou kunnen duiden op dit windows probleem. Het heeft weinig zin om nog verder alle mogelijke opties van je probleem verder uit te werken zolang de info ontbreekt. Door het concreet te maken, dus de juiste info te geven, kan het probleem geisoleerd en opgelost worden.

    Het probleem stelt niets voor, de oplossing is eenvoudig.
    Het hoeft niet alleen een kabelaar of netwerkprobleempje te zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
  7. "via modem verbonden via LAN geeft een ip van 169.254.90.76, subnetmask = 255.255.0.0; gateway niets dns niets; en op het scherm rechts onder bij de LAN verbinding de melding (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden) en een geel driehoekje".

    "via router draadloos een ip van 192.168.2.2; subnetmask 255.255.0.0; gateway 192.168.2.1; dns 192.168.2.1; dhcp 192.168.2.1"

    Helaas nog geen antwoord op eerder gestelde vragen.....

    Werk je met:
    1/. PC of Laptop ? Laptob
    2/. XP Home/Pro (welk SP#?) of Vista ? windows XP sp 2
    3/. draadloos geintegreerd in PC/Laptop met een eigen WL LAN kaart of met een USB stick voor WL (draadloos, dus een dongle?). Het gaat erom of je in de PC twee LAN adapters gebruikt, 1x voor bedraad en 1x voor draadloos. 1 x draadloos en 1 x LAN geintergreerd in laptob,
    De andere optie is 1x LAN bedraad en 1x via USB stick.
    4/. heb je toevallig een 2de PC of Laptop die je kan gebruiken? yeb
    5/. wat krijg je als internet IP adres te zien www.whatismyip.com
    uitvoert? Laat alleen de laatste cijfers niet zien, maak daar a.b van of zo. Dit kan je doen als je de router hebt aangesloten aan het modem.
    84.30.144.xx
    6/. Welke firewall gebruik je ? alleen die van windows? of die uit en een andere firewall ? alleen van windows xp

    Er zijn al lang problemen bekend als je onder windows bepaalde adres ranges gebruikt in bepaalde hardware configuraties o.a. in relatie met kabelmodems. Omdat je info onvolledig is en soms verkeerd, is het moeilijk inschatten of dit mogelijk ook jouw probleem is. In dat geval hoef je met Ziggo-het modem-de router niets te doen, je moet alleen een aantal zaken in windows aanpakken. Je geeft in een reactie een verdacht adres op, dat zou kunnen duiden op dit windows probleem. Het heeft weinig zin om nog verder alle mogelijke opties van je probleem verder uit te werken zolang de info ontbreekt. Door het concreet te maken, dus de juiste info te geven, kan het probleem geisoleerd en opgelost worden.

    Het probleem stelt niets voor, de oplossing is eenvoudig.
    Het hoeft niet alleen een kabelaar of netwerkprobleempje te zijn.
     
  8. Ga naar Start / Configuratiescherm / Netwerk- en Internet-verbindingen / Netwerkverbindingen

    Je komt nu bij de pictogrammen voor de bedrade en de draadloze adapter.

    Bedrade adapter
    1/. Klik op LAN verbinding
    2/. Kies Eigenschappen
    3/. Kies onder TAB Algemeen Internet - Protocol TCP/IP
    4/. Klik op knop Eigenschappen
    5/. Onder TAB Algemeen
    Staat daar aangevinkt.
    5a. Automatisch een IP adres laten toewijzen? en
    5b. Automatisch een DNS server adres laten toewijzen?
    5c. zo niet, welke informatie staat in dit venster.

    6/. Onder TAB Alternatieve configuratie
    Staan daar dezelfde instellingen als onder TAB ALGEMEEN aangevinkt of
    staat aangevinkt:

    De gebruiker geeft de configuratie op?
    Indien zo:
    welk IP adres, subnetmasker, standaard gateway staan daar
    aangeven?
    Wat voor: Voorkeurs-DNS-server, Alternatieve DNS server,
    Voorkeurs WINS server, Alternatieve WINS-server?

    Bedrade adapter:

    Hetzelfde doen voor deze adaper, dus de WL of wireless adapter.
    Bovenstaande procedure herhalen en de gevraagde/vermelde info doorgeven.

    Het toegewezen IP adres door de DHCP server van Ziggo wordt via
    internet gezien als IP: 84.30.144.xx (opgevraagd via: ww.whatismyip.com)

    Kan je aangeven of je met de internet explorer via een PROXY server
    werkt? Het IP adres wat op internet gezien wordt is anders dan het
    werkelijke IP adres wat je toegewezen krijgt. Zonder PROXY is dat
    hetzelfde.

    Aanname:
    via modem verbonden via LAN adapter geeft een ip van 169.254.90.76, subnetmask = 255.255.0.0; gateway niets dns niets;
    en op het scherm rechts onder bij de LAN verbinding de melding (beperkte
    of geen verbindingsmogelijkheden) en een geel driehoekje".
    Verkregen via: Start/Uitvoeren/cmd/ipconfig /all

    via router draadloos een ip toegewezen aan de WL LAN adapter van
    192.168.2.2; subnetmask 255.255.0.0; gateway 192.168.2.1;
    dns 192.168.2.1; dhcp 192.168.2.1
    Verkregen via: Start/Uitvoeren/cmd/ipconfig /all

    als de router als router van het modem is losgekoppeld (via WAN
    poort) en als switch wordt aangesloten (via LAN poort) aan het modem
    wat is dan het IP adres ? De laptop is via bedrading aangesloten aan
    de switch van de router (LAN aansluiting). De draadloze adapter van
    de router (de BELKIN) staat uitgeschakeld, de draadloze WL LAN adapter (geintegreerde adapter in de PC) is uitgeschakeld.
    Te verkrijgen via: Start/Uitvoeren/cmd/ipconfig /all
    Wat zijn de gegevens van IP; subnetmask; gateway; dns en dhcp die
    je terugkrijgt?
     
  9. JPsystem: zou je het testvoorstel van CeeS uit willen voeren en daar over hier rapporteren.
    Wim44: zou je er op willen letten wat al wel (zelfs enige malen) getest is en wat nog niet. Niemand zit hier om werk verlegen, zeker geen dubbel werk.

    Mees de Roo
     
  10. @ meesdroo
    Je volgt wat de diagnose van het probleem betreft een standaard route, die vaak tot de oplossing kan leiden.

    Er zijn bij dezelfde symptomen ook andere mogelijkheden die exact hetzelfde probleem veroorzaken, die worden - door die aanpak - uitgesloten.

    Dat kan ook hier het geval zou zijn, in dat geval los je het probleem dat is aangekaart anders op.

    Als je in de laptop het probleem moet oplossen, dan eist dat wat meer inzicht in de werking van windows XP.

    Het is geen dubbel werk. Een aantal zaken is eerder gevraagd (oa CeeS) , is niet beantwoord of uitgevoerd, er moet aanvullende info bijkomen en die gegevens moeten met elkaar in verband verstrekt worden. Dus niet gecombineerd worden uit verschillende pogingingen. Dus alle gegevens die gevraagd worden per testje.

    Het gaat erom om te komen tot een oplossing van het gesignaleerde probleem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina