1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem werkt rechtstreeks niet.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door jpsystem, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1.  
  2. Geef even aan wat je gebruikt:

    1/. welk modem: merk, model/type; waaraan PC direct aangesloten niet werkt.
    2/. welke router: merk, model/type; waarmee je lagere doorvoersnelheid hebt.
    3/. werkt de PC/Laptop WL Wireless draadloos met een afzonderlijke draadloze LAN adapter of met een USB stick (dongle) ?

    Omdat je draadloos wel werkt, in de volgende volgorde deze 3 configuratyies uitproberen - en de IP gegevens doorgeven.

    1/. Motorola modem --- UTP1------Belkin router-//////WL///////-WLadPC

    2/. Motorola modem --- UTP1------Belkin router------UTP2-----LANadPC

    3/. Motorola modem --- UTP1 of UTP2 -------------------------LANadPC

    WLadPC = draadloze LAN adapter of USB Dongle WL
    LANadPC = LAN ethernet adapter voor bedraad thuisnetwerk (LAN)

    Als ik het goed inschat zal ad.1 en ad.2 gewoon werken.
    Ad.2. zal werken, met hoge doorvoersnelheid
    Ad.1. werkt, met lagere doorvoersnelheid
    Ad.3. werkt niet, windows geeft pictogram <gele driehoek>

    Wordt er per ongeluk een IP adres uitgedeeld in de range:
    169.254.0.0-169.254.255.255 met subnetmasker 255.255.0.0?
    Dit kan onder bepaalde omstandigheden problemen opleveren. (komt later misschien aan de orde).

    Ik wacht de resultaten even af.

    [edit] wijziging - typo /////// is wireless of draadloze verbinding
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2009
  3. Modem Motorola type SBV5121E

    Router Belkin type F5D7230-4
     
  4. Dat kan eigenlijk allemaal niet het probleem zijn. Het lukt namelijk als ik het probleem goed begrijp om met http://192.168.100.1/ direct vanaf de PC in het modem te komen, maar tegelijkertijd lukt het niet om via datzelfde modem op internet te komen. Bovendien is power of/on niet vergeten.
    Dat sluit vrijwel alles uit.
    Wat overblijft is dat het bridgen niet (geheel) lukt, of dat de juiste DNS server doorgeven niet lukt.
    Ga eens naar http://213.51.129.54/ (terwijl je PC direct aan het modem hangt).
    Lukt dat ook niet, dan staat DHCP helemaal niet ingeschakeld voor je PC.
    Lukt dat wel dan staat DHCP goed, maar heb je fixed DNS servers (uit je @home tijd?) ingesteld staan die niet valid zijn vanaf je nieuwe IP-nummer.
    Kijk trouwens eens welk IP-nummer, netmask, gateway, DNS server je PC krijgt bij modem>router>PC en bij modem>PC.

    Pas als deze configuraties allebei werken (en dat moeten ze gaan doen) kan je gaan uitzoeken wat de snelheidsverschillen zijn zonder/met router enz. enz.

    Mees de Roo
     
  5. Volgens mij kan dat dus niet. De meeste modems van Ziggo hebben een beveiliging waardoor ze niet door de gebruiker te benaderen zijn.

    Ik heb wel eens gehoord dat het werkt wanneer de COAX uit het modem gehaald wordt. Zelf nog nooit geprobeerd aangezien ik dan alleen maar problemen voorzie!
     
  6. Je kan via het hierboven al doorgegeven modem IP adres in het modem komen.

    Geef even door:
    Staat in het kabelmodem SBV5121E de instelling DHCP=ON of DHCP=OFF:
    1/. als je bedraad aansluit op je PC ?
    2/. als je de router aansluit op het modem ?
    3/. staat DHCP = ON of DHCP=OFF in de router ?

    4/. staat onder windows aangegeven dat het IP bedraad LAN en wireless LAN IP address automatisch worden toegewezen ?

    Daarna speelt pas het verhaal -----
    De uit/inschakelvolgorde is:
    zet:
    1. de PC uit, zet de router uit, zet het modem uit.
    2. het modem aan (neem een slok of doe iets anders, > 2 minuten)
    3. de router aan (zelfde verhaal) indien met router, zonder router naar 4.
    4. zet de PC aan.

    Als je de PC rechtstreeks met het modem verbindt, zet dan de firewall in de PC uit. Als het werkt, schakel de firewall dan in, controleer of het werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2009
  7. ik kan toch niet in het modem komen als ik hem rechtstreeks aansluit, ik meende eerst van wel.
    je bedoel staat er wel of geen vinkje bij enabel DHCP.
    Als ik via router werk staat het vinkje in iedergeval aan.
    bij het rechtstreeks aansluiten krijg ik op de pc de melding (beperkte of geen verbindings mogelijkheden).en bij het icoontje zie je dan een geel driehoekje
     
  8. PC met windows
    ----------------
    Staat je LAN kaart - voor bedraad LAN wel aan - op de PC ?
    Zo niet: Opstarten.

    Staat bij Apparatuur beheer een gele driehoek ? bij de LAN/ethernet adapter. (waar je de bedrading op aansluit).

    Staat het pictogram van bedraad LAN in windows taakbalk aan, zonder rood kruis er doorheen ? (van de adapter waar je de bedrading op aansluit)

    Zet de firewall op de PC uit.
    Zie vorige bericht.


    Als je het over DHCP enabled: aanvinkt is dat ON, niet aanvinken is OFF.

    Heb je het over de instellingen in het modem als je via de router werkt, of zijn dit de router instellingen (DHCP enabled: vink, geen vink).
     
  9. Staat je LAN kaart - voor bedraad LAN wel aan - op de PC ? JA
    Zo niet: Opstarten.

    Staat bij Apparatuur beheer een gele driehoek ? bij de LAN/ethernet adapter. nee

    Staat het pictogram van bedraad LAN in windows taakbalk aan, zonder rood kruis er doorheen ? Nee een geel driehoekje

    Heb je het over de instellingen in het modem als je via de router werkt, of zijn dit de router instellingen (DHCP enabled: vink, geen vink) VIA ROUTER DHCP met vink.
     
  10. Je moet weten of DHCP in het modem enabled of disabled staat als je met en zonder router werkt.

    In de Router moet DHCP enabled zijn, DHCP in de router moet dus aanstaan op ON of ENABLED aangevinkt.

    In windows moet je aangegeven hebben dat IP adressen automatisch worden toegewezen.

    Los eerst het volgende probleem op, anders kom je niet verder.:?

    Het pictogram van het bedrade LAN geeft een gele driehoek/uitroepteken.
    Dat betekent dus dat er wat fout is. Je kan uitschakelen, herstellen en status opvragen. Als je kan Inschakelen, dat doen. Geef evt. foutbericht door. Je krijgt die info door met de muis op het pictogram op de rechtermuisknop te klikken.

    Als de verbinding van de PC met het modem fysiek weer werkt, dan gaan we in het modem kijken. De internet toegang via bedraad netwerk zonder router kan nu ook al werken......

    Je moet in het modem kijken via 192.168.100.1 met de internet browser.

    Als de router is losgekoppeld, en het modem bedraad is aangesloten aan de PC, geef dan onder Windows/Uitvoeren: cmd je krijgt dan een zwart scherm, toets dan in ipconfig. Welke IP adressen zie je dan, of krijg je die dan niet ?

    Als je geen IP adres krijgt te zien. Heb je een andere UTP kabel geprobeerd ? Als je de router gebruikt, gebruik je dan ook deze kabel of is dat een andere kabel ? Dit om uit te sluiten of deze kabel defect is.

    Als de modem-router-pc verbinding wel werkt, vervang de modem-router verbinding dan eens met de kabel waarmee je het modem met de PC verbindt. Blijft de handel nu ook werken? Je weet nu of de kabel die je gebruikt voor de bedrade aansluiting, defect is of niet.

    Naar mijn mening is het probleem bijna opgelost, dan wel kan bijna opgelost zijn..... :frons:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina