1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DNS probleem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door TomasNL, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerst even een kwartiertje testen om zeker te weten dat dit het was :mrgreen:

    Blijft dat werken dan moet je het probleem bij de router zoeken.
     
  2. Ja doe ik. :)

    Dit hoeft dus niet per definitie te betekenen dat de router kapot is? Iets met verkeerde instellingen denk jij?

    Alhoewel ik het trouwens wel raar vind dat hij het zo van de een op andere dag niet meer doet. Na de wel bekende grote landelijke storingen van een tijd terug eigenlijk nooit meer last gehad van storingen of dergelijke...
     
  3. Verkeerd ingesteld is waarschijnlijker.
    Wat voor merk/type router is het?
    En welk modem gebruik je?
    Zit de kabel van het modem in de WAN Poort van de router?
    Branden de ethernet lichtjes van modempoort en routerWANpoort?
    Is de WAN poort van de router ingesteld op DHCP?
    Zoja welk IP adres, netmask, gateway adres, dns-server adres krijgt die dan?
    Wat zegt het router-log?
    En het modem-log en wat zijn de modem signaal waarden?
    Hoe hangen de PC's aan de router (kabel/wifi)?
    Wat zijn IP-adres, netmask, gateway, DNS-server die die PC's van de router hebben gekregen of hebben?

    Mees de Roo
     
  4. Sitecom 54G

    Motorola

    Ja.

    Ja.

    Volgens mij wel, weet ik niet zeker. Hoe zie ik dat?

    Netwerkverbindingsgegevens:
    IP: 192.168.0.100
    Subnetmasker: 255.255.255.0
    Standaardgateway: 192.168.01
    DHCP-server: 192.168.01
    DNS-server: 192.168.01
    Wins-server:

    Waar vind ik het router-log?

    Waar vind ik deze?

    Een laptop, een desktop, allebei draadloos.

    IP: 192.168.0.101
    Subnetmasker: 255.255.255.0
    Standaardgateway: 192.168.01
    DHCP-server: 192.168.01
    DNS-server: 192.168.01
    Wins-server:

    Bedankt!
     
  5. Ok,
    Je logt in in je modem door te gaan naar:
    http://192.168.100.1/
    username: admin
    password: motorola
    van de tab-bladen die dan verschijnen ben ik geïnteresserd in status, signal en logs.

    Je logt in in je router door te gaan naar:
    http://192.168.0.1/
    username: admin
    password: admin (indien mislukt en gekocht van Ziggo probeer: draadloos)
    van de tab-bladen die dan verschijnen ben ik geïnteresserd in status en syslog
    In status vindt je WAN IP-adres, netmask, gateway, DNS-server enz.enz.

    Mees de Roo
     
  6. Ik kon alleen inloggen in mijn router via een directe link naar mijn laptop, dus zonder router er tussen. Ik weet niet of dat nog wat uit maakt...

    Ik had eerst print screen plaatjes gemaakt, maar die kon ik niet uploaden, dus ik moest het zo doen, ik hoop dat het duidelijk is... sorry.

    MODEM:
    STATUS:
    -----
    Task - Status
    DOCSIS Downstream Channel Acquisition: Done
    DOCSIS Ranging: Done
    Establish IP Connectivity using DHCP: Done
    Establish Time Of Day: Done
    Transfer Operational Parameters through TFTP: Done
    Register Connection: Done
    Cable Modem Status Operational Initialize Baseline Privacy: Done
    -----
    Cable Modem Operation - Value
    Standby Mode: OFF
    Current Time and Date: Jun 18 2009 21:56:32
    System Up Time: 0 days 2h:3m:42s
    -----
    SIGNAL:
    -----
    Downstream - Value
    Frequency: 194000000 Hz
    Signal to Noise Ratio: 36 dB
    Downstream Modulation: QAM256
    Network Access Control Object: ON
    Power Level: 3 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
    -----
    Upstream - Value
    Channel ID: 3
    Frequency: 44500000 Hz
    Ranging Service ID: 8494
    Symbol Rate: 5.120 Msym/s
    Power Level: 48 dBmV
    Upstream Modulation: [3] QPSK
    [1] 32QAM
    [1] 64QAM
    -----
    Signal stats - Value
    Total Unerrored Codewords: 258895555
    Total Correctable Codewords: 5569
    Total Uncorrectable Codewords: 0
    -----
    LOGS:
    -----
    Time - Priority - code - message
    2009-06-18 21:26:06 - 7-Information - C203.0 - DCC arrive new
    2009-06-18 21:26:05 - 3-Critical - R02.0 - No Ranging Response received - T3 time-out
    2009-06-18 21:26:04 - 3-Critical - R02.0 - No Ranging Response received - T3 time-out
    2009-06-18 21:26:03 - 7-Information - C202.0 - DCC depart old
    2009-06-18 19:53:06 - 7-Information - B401.0 - Authorized
    Event Log has reached maximum size. Older log entries are lost.

    ROUTER:
    Systeem:
    Tijd verbonden: 0day:0h:53m:54s
    Firmwareversie: 1.59

    Draadloze configuratie:
    Modus: AP
    Band: 2.4 GHz (B+G)
    SSID: T&L
    Kanaalnummer: 1
    Encryptie: WPA
    BSSID: 00:0c:f6:29:93:b6
    Verbonden apparaten: 2

    TCP/IP-configuratie:
    Verkregen IP Protocol: Fixed IP
    IP adres: 192.168.0.1
    Subnet masker: 255.255.255.0
    Standaard Gateway: 192.168.0.1
    DHCP Server: Enabled
    MAC adres: 00:0c:f6:29:93:b6

    WAN-configuratie:
    Verkregen IP Protocol: Getting IP from DHCP server...
    IP adres: 0.0.0.0
    Subnet masker: 0.0.0.0
    Standaard Gateway: 0.0.0.0
    MAC adres: 00:0c:f6:29:93:b7
     
  7. Niets werkelijk afwijkends behalve natuurlijk het WAN IP.
    Dat staat goed ingesteld (DHCP) maar je krijgt (althans hier) niets......
    Daar moet je echt nog één of meerdere keren naar kijken; het kan zijn dat je het moment allerongelukkigst hebt uitgekozen, want als het 0.0.0.0 blijft krijg je echt nooit internet!
     
  8. Wat kan ik hier aan doen dan als het zo blijft? Moet ik dat WAN IP ergens instellen ofzo?
     
  9. Onder die WAN CONFIGURATIE staat trouwens een knop 'vernieuwen' en als ik daar op klik veranderd de ip configuratie naar dit:

    Fysiek adres: 00-1A-73-84-15-DD
    IP: 83.85.190.244
    Subnetmasker: 255.255.248.0
    Standaardgateway: 83.85.184.1
    DHCP-server: 212.54.38.80
    DNS-servers: 212.54.40.25
    212.54.35.25
    Wins-server:

    Dan heb ik ongeveer een half uurtje internet, en daarna valt het weer uit. Ik kan dan op dat moment dat ik even internet heb ook niet inloggen in mijn router...
     
  10. Kijk eerst maar, dat gebeurt vast niet.
    Ah, had je net gedaan en zag er normaal uit!
    Overigens bestaat er volgens sitecom geen sitecom 54G, wel een heleboel sitecom's MET 54G.
    Even op de statuspagina en/of onderkant van de router kijken dus hoe het ding in het echt heet.
    Verder wil ik modem en routerlog hebben direct na een crash van internet (liefst zonder resetten oid wanneer dat lukt tenminste.
    Van dat router-log (syslog) heb je nog steeds niets laten zien.
    Je bent wat verwarrend; je drukt op renew in een router browser pagina en kan niet in je router komen ? Daar zit je volgens mij dan al, bedoel je het modem?

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina