1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DNS probleem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door TomasNL, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal, wij hebben hier een probleem met ons internet, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

    Ik heb al sinds tijden geen last meer gehad van storingen of weg vallende verbindingen, maar sinds vanochtend is het opeens weer raak. Modem resetten en dergelijk helpt niet.

    Het enigste wat helpt, en waardoor ik nu ook internet heb, is dat ik in de configuratie van mijn router bij WAN-configuratie op vernieuwen heb gedrukt, en ik nu een totaal nieuw IP adres heb. Helaas is dit steeds maar van korte duur, want na een tien tal minuten valt ook deze verbinding weg. Op onze andere computer heeft dit trouwens helemaal geen effect, want daarop is helemaal geen verbinding meer te krijgen.

    Nou lees ik hier op het forum overal dingen over DNS, maar ik weet niet precies wat dit inhoud. Zou dit het kunnen zijn? Zo ja, wat kan ik hier aan doen?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

    Alvast bedankt

    Tomas.
     
  2. Het lijkt me niet nuttig de vraagsteller op het verkeerde been te zetten. Hij heeft geen DNS problemen.
     
  3. Dit staat er:

    Hier gaat het alleen over vertraging bij de webmail...
     
  4. Wat kan ik aan dat DHCP doen dan, want het heeft niet met die storing te maken...
     
  5. Probeer eens de computer zonder router aan te sluiten op het modem.

    Wellicht zit het probleem in je router.
     
  6. Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn modem, en ik krijg geen verbinding via LAN. Hij kan geen IP adres aanmaken...

    Wat nu?

     
  7. Even de modem helemaal uit zetten is noodzakelijk als je een ander apparaat erop aansluit.

    Probeer dat eens.
     
  8. Hmm dat heeft inderdaad geholpen. Ik heb nu een directe verbinding met mijn modem...

    Dus dit betekent dat het probleem in mijn router zit?

    Wat kan ik hieraan doen? Of is hij gewoon kapot ofzo?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina