1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Blokkerig beeld en daarna E37 postcode:9671

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Vinchotte, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ja, dit probleem heeft alleen betrekking op de 360
     
  2. Voor het geval dat lezers zich afvragen wat in vredesnaam EMM data is een kleine toelichting. EMM is een afkorting voor Entitlement Management Message en dat zijn de berichtjes in het digitale signaal die worden gebruikt om de abonnementsgegevens en de bijbehorende sleutels van het Irdeto Condtional Access System (CAS) naar de ontvanger en onze smartcard te krijgen zodat de smartcard weet dat wij wel of niet gerechtigd (entitled) zijn om te kijken naar een kanaal. Hoe korter die bij de abonnementen behorende sleutels geldig zijn hoe vaker die sleutels ververst moeten worden en hoe meer van die EMM berichten er dus via een Transport Stream verzonden moeten worden om alle geregistreerde smartcards van alle klanten up-to-date te kunnen houden.

    Kennelijk is de bitrate van die EMM datastroom nu zodanig hoog geworden in Ziggo/@Home gebied dat de DCB-H360R daar van tijd tot tijd overstruikelt. Wederom een probleem als gevolg een te korte geldigheidsduur van een uur of zes van de abonnementssleutels zodat er veel meer data verstuurd moet worden dan wanneer deze sleutels meerdere dagen geldig zouden zijn en dus minder vaak ververst hoeven te worden.
     
  3. Thnx voor de uitleg. Nu wist ik toevallig wat een ecm/emm is maar van een 'bursty EMM' had ik nog nooit gehoord. :wink:

    Gert.

     
  4. Jammer dat niemand van ziggo, hier op het forum effe een terugkoppeling over geeft wat nu het euvel was van het probleem. Interressant en krijgt de klant er ook wat meer begrip voor. Maar het is angstvallig stil, zal wel en kleine flater geweest zijn van ons moederbedrijf van onze ''goene kabel'' die inmiddels opgelost/teruggedraaid is.
     

  5. Kijk even op pagina 6! posting van anoniem.
     
  6. Huh? Anoniem heeft toch 'een uitleg' gegeven? Dankzij Archie begrijpen we het ook nog...Maar onze kabelboer legt (uiteraard) het probleem gelijk bij een ander, in dit geval Samsung.

    Gert.
     
  7. de oorzaak was juist het uitschakelen van het snelle vervangen van bepaalde sleutels.
     

  8. Het probleem heeft zich hier niet meer voorgedaan vandaag.

    Bedank!
     
  9. Misschien is dat in dit geval terecht. Kan immers ook. De kabelboer hoeft nou ook weer niet per definitie de schuld te krijgen.:cool:
     
  10. Ik had er gisteravond nog wel last van, maar alleen op NET5 en slechts lichte horizontale strepen/blokken en eens in de x minuten een hapering van het geluid.

    Zal hem vanavond eens spanningsloos maken en kijken of het weer OK is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina