1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Blokkerig beeld en daarna E37 postcode:9671

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Vinchotte, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mij doet het probleem zich (voorlopig althans) niet meer voor.

    Ik heb de decoder spanningsloos gemaakt, de smartcard eruit gehaald, de spanning er vervolgens weer opgezet en dan, bij de melding "Smartcard ontbreekt", de smartcard er weer in gedaan.

    Misschien kunnen jullie dat ook eens proberen?
     
  2. bedankt voor de tip, maar dat zullen meer mensen hier zelf al bedacht hebben, ik in ieder geval wel. het werkt inderdaad tijdelijk om de ontvanger spanningsloos te zetten en dan weer te starten. maar niet permanent.

    Overigens, heb ik na de laatste storing van vanmiddag het vanavond niet meer kunnen ontdekken.
     
  3. Ik heb het ook niet meer kunnen ontdekken. Het zal wel (voorlopig)opgelost zijn. Bedankt iedereen voor de reacties.....:thumb up:
     
  4. Ik zou het waarderen wanneer Ziggo laat weten of iets gedaan is om dit op te lossen. We hebben plots dit "blok" probleem gehad en ik heb vele malen moeten resetten en opeens is het weer over.
    Ik ben benieuwd of er een oorzaak gevonden is. Dit ook eventueel voor een volgende keer. Een aantal maanden terug heeft dit probleem ook gespeeld en is er iets gedaan om het op te lossen. Wat, weet ik niet.
    Anoniem, kun jij hieorver iets zeggen?

    In ieder geval fijn dat het weer over is. Het was zeer irritant.
     
  5. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik heb in ieder geval ook de smartcard eruit gehaald, dus "What did the trick" weet ik niet
     
  6. Ik denk dat de storing is verholpen. Geen last meer tot dusver(sinds vrijdag). Toch benieuwd wat de oorzaak was....
     
  7. Ziggo laat dedeze vraag vast liever geruisloos voorbijgaan.:mrgreen:
     
  8. Ja, we weten wat de oorzaak is. Het probleem wordt veroorzaakt door de bitrate van de zgn EMM data. De Samsung is erg gevoelig voor bursty EMM data. We hebben het verkeerspatroon weer aan kunnen passen, om het probleem te verhelpen. We zullen dit issue opnieuw voorleggen bij Samsung in Korea.
     
  9. Oké. anoniem, bedankt voor de info. Het klopt ook dat het alleen aan de DCB H360 R(SA) decoders lag, want op mijn DCB B270R, die boven op de slaapkamer staat, had ik goed, blokvrij beeld.
     
  10. Ik ben blij dat we antwoord hebben, en dat het bij Ziggo bekend is waar het aan ligt. Dit zal dus hopelijk niet meer voorkomen:) en het probleem voor de toekomst bij Samsung bekend is. Bedankt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina