1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Blokkerig beeld en daarna E37 postcode:9671

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Vinchotte, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit in postcode gebied 7532 en heb dezelfde syntomen. Geen brief gehad, maar ik twijfel of het daar aan ligt. Ik krijg ook geen E melding, want na n lange storing haal ik de stekker eruit.

    De storing begint met af en toe n flits,balkje, soms geluid, en soms blokken en balken over het gehele scherm.

    Is het de decoder of is het het signaal? Signaal lijkt me goed als ik in het menu kijk.
     
  2. Inderdaad het zelfde probleem dus, heb net contact gehad met de helpdesk, een aantal postcodes door gegeven zoals die hier op dit forum vermeld staan met de zelfde klachten.

    Volgens de helpdesk medewerker was hun nog niets bekend betreffende een storig oid.

    p.s. zie veel mensen reageren met een Samsung DCB-360R(a) is dat toeval?
     
  3. Ooh fijn. Ik denk ook niet dat het aan Ziggo ligt maar aan de decoder. Het is inderdaad de samsung DCB-H360-R.

    Ik heb BCC al gemaild ivm garantie en omruilen, wordt vervolgd.
     
  4. Ik heb het idee dat deze samsung hd decoder erg gevoelig is voor storingen.

    Een tijd (enkele maanden) terug heeft dit zelfde probleem gespeeld en dacht ik ook dat het lag aan mijn nieuwe samsung dcb h360 rsa decoder. Mijn 2e decoder reeds omdat ik de oude (eerste serie) had weggedaan.
    Toen dacht ik ook dat het lag aan de decoder, maar het bleek toch bij Ziggo te liggen. Men heeft toen iets gedaan wat het probleem heeft opgelost. Ik vind het apart dat het opeens, bij mij gistreravond, begint en er veel meer mensen precies hetzelfde probleem hebben.

    Ik blijf erbij dat het bij Ziggo ligt.
    Moest vanavond 2x resetten.
     

  5. Denk ook dat het ziggo is, maar wel vreemd vreemd dat de dcb360ra dit probleem geeft
     
  6. Klopt, vanavond moest ik ook ong 2x resetten, vanmiddag vele malen vaker. Vanmiddag compleet blokkerig met volgens mij groene blokken, vanavond 1 x extreem met roze blokken.

    Dit kunnen we niet gebruiken met de komst van de zenders NL 1,2 en 3 in HD vanaf 4 juli! Ik heb de gratis zenders(half jaar gratis) History HD, National HD en Discovery HD en dat kijkt toch wel erg lekker!
     
  7. Hier hetzelfde (sinds eergisteren), spanning eraf helpt tijdelijk, maar daarna komt het probleem gewoon terug (360 RSA). Lijkt me toch een Ziggo-probleem, als ik lees dat meerdere mensen in verschillende postcodegebieden dit hebben

    BER 000000
    Signaal 80

    Kan anoniem eens checken wat er aan de hand is?
     
  8. ook ik heb een BER 00000 waarde, signaal is 74
    Signaal sterke wisselt wel bij somige zenders, maar is nooit onder de 64
    Weet iemand als dit getal in db's is?

    Een monteur van @home heeft mij ooit eens verteld dat de signaalsterkte boven de 57db moet liggen...
     
  9. Goh, allemaal dezelfde syntomen dus en tegelijkertijd.
    Ik heb ook signaalsterkte: 80
    BER: 0
     
  10. Er moet haast iets met het netwerk gebeurt zijn waardoor de Samsung HD decoders het signaal verliezen. tot 3 dagen terug had ik nergens last vast.
    De klachten komen ook alleen uit het voormalige @Home gebied.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina