1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Decoder stuk?

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door maceddy, 17 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn HD decoder (Samsung DCB-H360R) doet raar.

    Sinds eergisteren krijg ik regelmatig storing in het beeld.
    Digitale ruis, een beetje hetzelfde effect als wanneer het signaal niet goed binnenkomt.

    Als ik de decoder uitzet (met de schakelaar) en weer aan dan is het weer een tijdje goed...

    Decoder aan het overlijden??
     
  2. Zou zeker kunnen maar het zou ook kunnen dat een kabel niet meer lekker is en de decoder het in het begin nog wel kan herstellen maar daarna niet meer (BER waarde is handig om te weten) ofwel met andere decoder of betere kabel hetzelfde probleem?
     
  3. Hmm. Zal ik eens even naar de BER waarde kijken.

    Kabel stuk lijkt mij heel sterk.. Is een vrij dure kabel en gebeurt eigenlijk nooit wat mee behalve dat ie achter de TV kast ligt....

    Thx.

    edit: bij het Alles-in-1 pakket een SD ontvanger gekregen, deze vanavond eens aansluiten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2009
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Een vrij dure kabel wil niet zoveel zeggen. Gaat ook om de aansluitingen etc.

    Probeer vanavond inderdaad ook even je andere decoder.

    Als je slim bent noteer je meteen even je signaalsterkte, kwaliteit en BER waarde. Doe dat met beide ontvanger.

    Nogmaals kritisch naar je kabel kijken, pluggen, is ook even de moeite waard. Wie weet met schoonmaken eraan getrokken b.v.
     
  5. zelfde probleem

    Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Soms direct schokkerig, soms na een half uur. Balkjes en blokjes in beeld. Alles al gechecked.
    Nog net geen jaar in gebruik, gekocht bij BCC, en Ziggo Enschede.
    Ik heb BCC al gemaild wat ik kan doen ivm garantie omdat het probleem bekend is, lees ik.
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Zitten jullie in hetzelde postcode gebied als degene in dit topic?
     
  7. Ik zit in postcode gebied 7532 en hebdezelfde syntomen. Geen brief gehad, maar ik twijfel of het daar aan ligt. Ik krijg ook geen E melding, want na n lange storing haal ik de stekker eruit.

    De storing begint met af en toe n flits,balkje, soms geluid, en soms blokken en balken over het gehele scherm.

    Is het de decoder of is het het signaal? Signaal lijkt me goed als ik in het menu kijk.
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Wat is je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde?
     
  9. waar kan ik dat precies vinden in het menu? Ooh daar gaat ie alweer, haha nu voor t eerst alle balken in het rose.. Meer dan dat ik tot nu toe gehad heb.
     
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Je krijgt steeds meer storingen.

    Als je op I enkele keren drukt krijg je links boven een menu. Daar staat signaal bij. Daar op gaan staan en op OK drukken. Dan zie je de info.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina