1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding modem valt continu weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jOzh, 16 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is echt al een half jaar geleden dat ik er in gekeken heb, zal het morgen eens doen. Ik kan er nu niet in want er staat alarm op de meterkast buiten werkuren. (ik woon boven een winkel)

    Ik geloof niet dat die splitter van Ziggo is, dat heeft die klu(n)sjesman geinstalleerd volgens mij. Morgen hoor je het van me.

    Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval!
     
  2. Wanneer alles in orde lijkt, en ook de splitter de officiële ziggo-splitter is, let er dan ook eens goed op of de modem en de TV aansluiting op die splitter niet verwisseld zijn. Dat zou zowel het hoge signaalniveau van het modem (TV wil meer hebben) als de slechte signaal terugvoering (TV wil je i.v.m. storingen juist ontkoppelen van het net) ook kunnen verklaren. Ik weet niet of jouw type splitter verwisseling toelaat (bij moderne modellen is dat met schroefkoppelingen aardig geblokkeerd) maar het is zeker een punt van aandacht.

    Mees de Roo
     
  3. Gisteren weer uitval gehad met knipperende lampjes :evil:
    Heb toen eens voor de aardigheid me oude splitter (ding dat op de aop gaat) erop gezet. (monteur had die laten liggen).
    Ik had toen weer gelijk signaal, en me upstream power level was gelijk 49 waar die met die andere constant op 54 stond.
     
  4. Dan kan het aan de splitter gelegen hebben maar dat hoeft niet persee.

    Wanneer die oude splitter een minder goed dempend model was, waardoor het met lagere signaalwaarden nog functioneerde (andere provider, andere policies, andere instellingen), dan zou het toch nog beter kunnen zijn om de nieuwe splitter te monteren en gelijktijdig de signaalwaarden op te (laten) schroeven (monteur met de goede sleutels!).

    Aan jou de keus.....

    Ik hoor trouwens niets meer van Rossdale; toch niet opgepakt terwijl je in een meterkast probeerde in te breken? :schater:

    Mees de Roo
     
  5. Er is een tijd overheen gegaan (ruzie met ziggo over wel/geen nieuwe AOP) Maar vandaag hadden we eindelijk de officiele ziggo appartuur gekregen die ik zojuist heb geinstalleerd. Als ik naar het signaal kijk is dit wel wat verbeterd maar naar mijn gevoel nog steeds niet geweldig.

    Het downstream power level is gezakt tot 1 dBmV ipv 5/6 dus dat lijkt me prima, het upstream power level is gezakt tot 54 dBmV t.o.v. de eerdere 62.

    Het signla to noise ratio is echter onveranderd en blijft op 31 dB hangen.... Zou onze internetverbinding nu wel stabieler moeten zijn als eerst, zodat de verbinding niet dagelijks wegvalt of is het noise ratio nog te laag?

    Het valt me wel op dat de jongens op de verdieping onder mij kun tv signaal via de datakabel van de AOP binnenkrijgen, ik krijg het mijne wel gewoon via de TV/Radio output. Hier ga ik vanavond nog eens naar kijken. Kan dit nog een probleem geven? Er worden nu zowel een TVsignaal als een internetsignaal via de DATA output van de AOP gegeven en dat lijkt me niet de bedoeling of wel?
     
  6. Nee, de data in/uitvoer mag alleen naar je modem (één op één; zonder splitter,versterker of wat dan ook). TV's kunnen op hun TV-ingang veel stoorsignalen (van de mixer in de tuner) produceren en een eenvoudige splitter dempt die onvoldoende en/of het upstreamsignaal te veel.

    Wanneer je meerdere TV-kabels aan moet sluiten moeten die allemaal op de TV-uitgang, eventueel met een (goede) splitter, en wanneer het signaal daardoor te zwak wordt, via een (goede) breedbandversterker.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina