1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Verbinding modem valt continu weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jOzh, 16 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    RCV: Dit log (in kombinatie met je eerder genoemde signaal-waarden) duidt zondermeer op een buiten alle aanvaardbare specificaties vallende upstream verbinding. Aangezien voorzover ik begrijp AOP, splitter en verbindingskabel boven verdenking staan, blijft er niets anders over dan de helpdesk te bellen.
    Die zullen dan vervolgens een monteur moeten sturen; mocht je tegen verhaaltjes oplopen dat alles in orde is (wat ik overigens niet verwacht) dan zal je voet bij stuk moeten houden dat zulks niet het geval is.

    Mees de Roo
     
  2. RCV

    RCV Forum Member

    Berichten:
    53
    Zo heb ik het aangesloten, hier is toch niks mis mee.
    Aop zit rechtstreeks op de groene kabel, die ik van de woonkamer (aop inbouw doos) terug heb gelegd naar de meterkast, door de kruipruimte (is dus niet verlengt of geknikt)
    Tv signaal is in orde met een ber waarde van 0
    [​IMG]
     
  3. RCV

    RCV Forum Member

    Berichten:
    53
    Vanmorgen de modem en router gereset en nu zijn de waarden.
    En in de log staat voor vandaag alleen deze melding.
    2009-06-18 07:59:07 7-Information B401.0 Authorized
    [​IMG]
     
  4. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Niet om je af te vallen, maar die aansluitdoos rechts is dat je AOP? Daar zit de groene kabel op? Normaal gesproken sluit je op het AOP een 'network termination unit' aan en deze verdeelt internet en televisie. Op deze NTU sluit je dan weer het modem en de televisie aan. Zo is het door Multikabel (Ziggo) geleverd.

    Voorbeeld zal ik hier ook even plaatsen...

    [​IMG]

    Foto is even vlug met iPhone genomen en derhalve niet van goede kwaliteit vanwege weinig licht. Maar dit kastje zit weer op AOP via aansluiting 6 (rechts) en aan dit kastje zit dus op aansluiting 1 het modem en op aansluitingen 4 en 5 zit de TV.

    Tevens zou ik ook de kabal naar je modem vervangen door een type met correcte connectoren, just in case.
     
  5. RCV

    RCV Forum Member

    Berichten:
    53
    Ik heb dit geleverd gekregen, de aop op de foto bestaat uit 2 delen een 1 gats doos en daarop de verdeel doos, modem, en tv/radio.
    De kabel die ik gebruik is ook degene die ik geleverd heb gekregen, en als ik het zo zie is dat dezelfde als die jij gebruikt, alleen heb ik dat vastdraai hulpstuk erop laten zitten.
    Of zie ik wat over het hoofd :)
     
  6. jOzh

    jOzh Forum Member

    Berichten:
    15
    In hoeverre kunnen mijn problemen veroorzaakt worden door een constant draaiende (en uploadende) bittorrent client? Op de spaarzame momenten dat ik de afgelopen weken verbinding had, had ik altijd een bittorrent client draaien.

    Sinds gisteravond heeft mijn modem een werkende verbinding in stand weten te houden, en heb ik ter test de bittorrent client eens achterwege gelaten. Zou dit er ook maar iets mee te maken kunnen hebben?

    Gisteravond meerdere keren gecheckt en de waarden bleven eigenlijk keurig constant (met een kleine variatie van 1dB in de downstream signal to noise ratio, schommelt tussen 38 en 39)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2009
  7. Decibert

    Decibert Forum Member

    Berichten:
    907
    Heeft sowieso geen invloed op de signal/noise ratio.

    Vooral bepaalde routers kunnen problemen hebben met programma's die heel erg veel connecties tegelijk aangaan (wat juist de kracht van een torrentprogramma is), iets wat bij mij indertijd is opgelost door een firmware update.

    Zoals je het nu beschrijft klinkt het me meer naar een probleem met je aansluiting.
     
  8. jOzh

    jOzh Forum Member

    Berichten:
    15
    Ja dat dacht ik ook, daarom heb ik het ook niet eerder ter sprake gebracht (of zelf getest). Nu lijkt het echter alsof het modem de verbinding toch in stand weet te houden indien er geen torrent-software draait. Maar dit zou wellicht ook te maken kunnen hebben met het de mogelijkheid dat veel uploadbezigheden in combinatie met een niet geheel perfect signaal tot problemen leidt...

    Ik zal in ieder geval de verbinding nog even zonder torrentsoftware blijven testen, als ie in stand blijft dan lijkt het toch alsof bittorrent de problemen veroorzaakt.

    Ik zal m'n ervaringen hier in ieder geval blijven posten...
     
  9. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    jOzh: Zoals Decibert al opmerkt, is je router die de bittorrent load niet aankan bij jou veruit de meest waarschijnlijke oorzaak van je problemen. Die load bestaat uit drie delen:

    1. De feitelijke datatransfer. Hiermee zou eigenlijk geen enkele router moeite mogen hebben (of het moet om een extreem oude die nog op 10Mbit draait gaan).
    2. Het snel achter elkaar opbouwen van een groot aantal verbindingen. Uiteindelijk helpt hier alleen een firmware-update of in het ergste geval een nieuwe router. Toch kan je het nog lang uitzingen door je bittorrent programma op dit punt te knijpen; de vertraging van de torrent-download daardoor blijkt in de praktijk erg mee te vallen.
    3. DNS verkeer gerelateerd aan de onder 2 genoemde verbindingen (wanneer de router als DNS server staat ingesteld). Je kunt die belasting geheel wegnemen door op alle PC's op de hand externe DNS servers in te stellen, ipv. de router (via DHCP?) daarvoor op te laten draaien.

    Je Signaal-waarden blijven goed en kunnen door de torrents inderdaad niet beïnvloed worden.

    Mees de Roo
     
  10. jOzh

    jOzh Forum Member

    Berichten:
    15
    Maar kan een overload van de router ervoor zorgen dat het kabelmodem zijn verbinding met het Ziggo netwerk verliest? Want het startpunt van mijn probleem was toch het kabelmodem dat niet 'online' weet te komen en blijft hangen bij een knipperend 'US' lampje.
    Het verwijderen van de router zou dan logischerwijs het probleem moeten oplossen en dat lijkt bij mij toch niet het geval aangezien het kabelmodem ook zonder router soms niet online komt (knipperend US lampje).

    Vandaar mijn vermoeden dat wellicht het modem niet goed om kan gaan met een constant uploadende bittorrent client, wellicht als gevolg van een niet geheel stabiel inkomend signaal.

    Ik ga vanavond weer even de waarden in het modem checken en zal ook het log controleren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina