1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Verbinding modem valt continu weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jOzh, 16 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds anderhalve maand heb ik een alles-in-1 plus abonnement, en sinds de installatie heb ik last van een constant wegvallende verbinding. Het modem (Motorola) probeert dan opnieuw verbinding te maken maar het lampje US blijft knipperen. Na een modem reset (stekker 30 seconden uit stopcontact) lukt het soms wel, soms niet om verbinding te krijgen. Soms lukt het het modem om uit zichzelf een verbinding tot stand te brengen, maar helaas valt deze na verloop van tijd (kan soms enkele uren zijn) weer weg.

    Een Ziggo monteur heeft onlangs mijn binneninstallatie bekeken en kwam tot de conclusie dat het AOP niet netjes afgemonteerd was. Dit heeft hij hersteld, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).

    Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
    Downstream power: -4
    Downstream SNR: 39
    Upstream power: 52

    Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Nu kwam ik vandaag op dit forum een post tegen van iemand met een vergelijkbaar probleem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15715) waaruit ik de conclusie trek dat mijn modem wel eens defect zou kunnen zijn. Maar hoe controleer ik dit? Moet ik weer een Ziggo monteur laten komen? Zijn er andere dingen die ik zou kunnen overwegen/controleren?

    Bedankt alvast voor het meedenken...
     
  2. Gisteravond kreeg ik nog (via e-mail, binnen 1 dag!) reactie van een helpdeskmedewerker op bovenstaande problemen. Hij had m'n modem uitgelezen en de waarden zagen er volgens hem 'perfect' uit.

    Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
     
  3. Als je eens wist hoeveel mensen zeggen dat de router niet het probleem is, maar als de router vervolgens losgekoppeld wordt werkt alles als een zonnetje. Vandaar dat er een standaardprotocol gevolgd wordt om zodoende alle problemen eventueel af te kunnen vinken. Dat het bij jou niet van toepassing was, wil niet zeggen dat het gelijk voor niemand een goede tip is.
     
  4. Dit zal ongetwijfeld vaak het probleem zijn maar in mijn geval helaas niet.

    Ik lees op dit forum vaak dat knipperende (US of DS) lampjes op het modem duiden op een probleem met het signaal. Dit lijkt bij mij niet het geval te zijn (waarden in mijn modem zijn ok, binnenkomende signaal is voldoende sterk).

    Dan blijft mijns inziens alleen het modem, de AOP of de splitter over als probleemveroorzaker. Zonder splitter (dus kabelmodem direct aangesloten op AOP) heb ik echter hetzelfde probleem, dus die lijkt ook af te vallen.

    Hoe waarschijnlijk is het dat er een probleem met mijn AOP (Tratec tras, net nieuw (nieuwbouw)) is? Ik heb het ding opengschroeft, er lijkt me niet veel stuk aan te kunnen. Aansluiten kun je ook amper fout doen toch?

    Kom ik toch weer uit op het modem als boosdoener...
     
  5. Ik heb nu 2 dagen precies hetzelfde probleem, gisteren viel me internet en telefoon om de haverklap uit, en vandaag 1x maar wel voor enkele uren.
    Alles ertussen uit gehaald en gereset, zonder enig resultaat.
    Alleen de eerste 2 lampjes bleven branden. :evil:

    Modem waardes (van dit moment met internet)

    Frequency 210000000 Hz
    Signal to Noise Ratio 37 dB
    Downstream Modulation QAM256
    Network Access Control Object ON
    Power Level -1 dBmV


    Upstream Value
    Channel ID 2
    Frequency 36000000 Hz
    Ranging Service ID 8245
    Symbol Rate 5.120 Msym/s
    Power Level 54 dBmV
    Upstream Modulation
    [3] QPSK
    [1] 32QAM
    [2] 64QAM

    Signal Stats Value
    Total Unerrored Codewords 101926002
    Total Correctable Codewords 12271
    Total Uncorrectable Codewords 386
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2009
  6. Nu net weer even verbinding; snel even een printscreen van de waarden in mijn modem gemaakt:

    [​IMG]

    Onder total unerrored codewords stond op dat moment nog
    0 corrected codewords
    0 uncorrectable codewords

    Lijkt me niets mis met deze waarden toch?
     
  7. jOzh: je waarden op moment van meting zijn zondermeer goed. Je hebt echter ook andere (eerdere) waarden opgegeven (-4 dBmV; 52dB) die weliswaar ook nog door de beugel kunnen, maar door hun variatie op een niet-stabiele situatie zouden kunnen duiden.
    RCV: je downstream-waarden zijn goed; je upstream-waarden zijn in combinatie met het vrij grote aantal uncorrectable codewords verdacht.

    Probeer allebij eens het modemlog uit te lezen (als dat tenmimste niet vol staat met onzin-meldingen) en blijf de signaalwaarden eens over wat lange tijd volgen (steeds refreshen) om te kijken hoe stabiel ze blijven.

    Mees de Roo
     
  8. 54 db is echt te hoog. Hoe lang is de kabel van het aop tot je modem en heb je deze al een keer vervangen?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  9. In me modem log staat dit.
    Me modem is met bijgeleverd snoertje verbonden met de aop. (kort dus)
    [​IMG]
     
  10. Geen splitter er tussen? Tratec of zo? Die signaal van AOP scheidt in DATA en TV? Dan van DATA pas naar je modem?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina