1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Schokkend beeld bij sommige HD zenders

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door henk99, 16 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds enige weken een probleem met 2 HD zenders. National Geographic HD en History channel HD geven een schokkerig beeld. Ik heb nog geen andere zenders kunnen ontdekken die het ook doen. De rest lijkt dus in orde. Ook andere HD zenders doen het prima (Discovery HD, Eurosport HD).

    Tevens zijn de zenders wel normaal als ik via mijn mediacenter kijk met Floppydtv kaarten.

    Ik heb de samsung ontvanger al een paar keer helemaal uit gehad, maar dat hielp niet. Ik heb de ontvanger ongeveer een jaar en heb altijd zonder problemen gekeken. Ik heb ook geen updates of zoiets gedaan.

    Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is de ontvanger stuk?
     
  2. Waarschijnlijk niet, maar als je het op een andere manier wel goed ontvangt is het signaal bij binnenkomst in orde en zul je het dus in huis moeten zoeken. Ik adviseer je allereerst eens na te lopen of alle kabels en connectoren goed zitten. Als je niks verkeerds ziet, kun je het best de decoder en TV eens met een zo kort mogelijke kabel rechtstreeks (dus zonder splitters en andere rotzooi) op het AOP aansluiten en kijken of dat verbetering oplevert. Zo ja, dan wordt het tijd om eens te kijken naar beter afgeschermde kabels (Kabelkeur!). Zo niet, dan kan zal het iets met je decoder/toestel zijn.
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ben ook wel benieuwd wat je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde is op die zenders. Zeker als het beeld blokt en wat dan de BER is.
     
  4. Even ter verduidelijking, ik heb geen blokkig signaal hoor! Mijn beeld stopt elke 1-2 seconden kort en gaat gewoon weer verder. Het is gewoon niet vloeiend, maar schokkerig.
    Ik heb de kabels gechecked en die zitten allemaal wel goed vast. Maar daar is eigenlijk ook niet veranderd. Let wel, de ontvanger doet het al een jaar prima.
     
  5. Vermoedelijk staat op jouw decoder nog een oudere software versie.

    De juiste versie is 132.

    Hoe je dit op je ontvanger kunt zetten lees je o.a. hier:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=172398&postcount=2

    Dat het voorheen met oude software wel goed werkt heeft te maken het feit dat deze zenders nu een nieuwe generatie hd encoder gebruiken voor hun signalen wat alleen goed werkt met de laatste software versie van de Samsung 360. Vermoedelijk heb je ook wel eens dit soort problemen gezien op EurosportHD daarom is sinds de start van EurosportHD (vorig jaar zomer) deze nieuwe software ook beschikbaar.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=169554&postcount=4
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2009
  6. Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. Ik heb een update gedaan en de zenders doen het nu weer goed. Ik weer blij :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina