1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

MMS lukt mij nog steeds niet / Nokia 6103

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door bufischer, 15 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. MMS lukt mij nog steeds niet / Nokia 6103 / Samsung E250

    Wie is het inmiddels gelukt om MMS aan de praat te krijgen bij Ziggo/Multikabel-Mobiel (Aspider),

    Het lukt mij nog steeds niet om MMS te versturen met mijn Nokia 6103...

    In mijn display staat wel - NL KPN / Multikabel

    Maar een SMS met "JA" naar 1300 voor KPN instellingen brengt geen oplossing.


    Ik heb het volgende bij mijn Nokia 6103 ingesteld na een e-mail van Multikabel-mobiel helpdesk:

    Instellingen -> configuratie ->Persoonl.config.instellingen -> nw tvgn -> Multimediaber. ->

    Account naam: Aspider gprs
    Server adres: http://mms
    Voorkeurtoegangspunt: nee

    Instellingen toegangspunt:

    Proxy: Ingeschakelt
    Proxyadres: 212.41.157.225
    Proxyport: 8080
    Gegevensdrager: Packet-gegevens

    Instellingen drager:

    Packet-gegevens-toegangsapunt: internet.access.nl
    Verificatietype: Normaal

    Gebruikersnaam: (leeg)
    Wachtwoord: (leeg)


    Daarna het Pers.account ASPICER GPRS (geactiveerd)

    Toestel uitgeschaketl -> ingeschakelt
    1. MMS verstuurd om MMS te aktiveren....

    Bericht wordt verplaatst voor verzending en er komt een G boven links in het beeldscheermpje...

    Alles lijkt goed te gaan, maar na een paar minuten komt de melding "Verzenden multimedia bericht mislukt" (pas na een paar minuten)

    En het werkt ook niet op mijn Samsung SGH E250 ... !!



    Multikabel-Mobiel is ASPIDER-mobiel....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2009
  2. MMS verzenden en internetten lukt nog steeds niet!

    Heb hetzelfde probleem met de Nokia 6555, alle instellingen volgens opgave van Ziggo mobiel ingesteld. Helpdesk Ziggo verwijst naar Nokia, omdat zij geen produktondersteuning doen, en bij servicedealer van Nokia kregen ze het ook niet voor elkaar en verwijzen weer naar Ziggo. Weer met Ziggo gebeld, maar alle instellingen staan goed en de simkaart is geactiveerd. Ook KPN (primafoonwinkel) geprobeerd omdat Ziggo gebruik maakt van dat netwerk, maar die weten het ook niet. Bericht naar 1300 met Ja; werkt ook niet.
    Zijn wij nu de enigen hiermee problemen hebben, of komt het meer voor en, waat nog veel belangrijker is: wie weet de oplossing??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2009
  3. MMS lukt niet

    Heb elders gelezen, dat Ziggo in feite geen mobiel-telefonie meer ondersteunt en heb, gezien de problemen met MMS, besloten om voor mijn twee mobiel-abo's naar een andere provider te gaan.

    Daar worden de instellingen rechtstreeks naar je telefoon ge-SMS-d en het werkt meteen.

    Waar werkt Ziggo-Multikabel-mobiel mee?

    Met KPN (staat op mijn telefoon), met telfort (werd mij door de helpdesk verteld) of met Aspider (staat in de instellingen)...

    En nakijken bij KPN of Telfort of Aspider geeft wel een hoop goede instellingen voor mijn Nokia 6103 (voor deze diensten dan wel maar niet voor Ziggo)... Heb geprobeer mij m.b.v. deze instellingen een passende instelling voor Ziggo te breien maar zonder succes.

    Mijn conclusie: Gewoon geen MMS op Ziggo mogelijk!!!

    Daaaag mobiele Ziggo :x
     
  4. wat bij mij werkt (nokia 6230i en 6300 en inmiddels ook E90)

    instellingen - configuratie - persoonlijke configuratie instellingen - opties: voeg nieuwe toe (of "select" om te bewerken), in dit geval dus WEB en MMS toevoegen:

    accountnaam: zelf verzinnen
    homepage: zelf verzinnen
    gebruikersnaam: leeglaten
    wachtwoord: leeglaten
    voorkeurstoegangspunt gebruiken: nee

    instellingen toegangspunt
    proxy: ingeschakeld
    proxy-adres: 212.41.157.225
    proxy-poort: 8080

    gegevensdrager: GPRS/IP4
    instellingen drager
    GPRS toegangspunt: multimedia
    verificatieype: normaal
    gebruikersnaam: multimedia
    wachtwoord: leeg laten

    MMS gebruikt dezelfde instellingen en het serveradres is: http://mms

    vergeet niet deze instellingen te activeren! (bij instellingen - configuratie - persoonlijke configuratie instellingen - opties: activeer)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina