1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Het aansluiten van tv/internet

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Monaatjuh, 15 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    ik woon in een huis waarbij ik de voordeur deel met mijn onderburen. Normaliter stond radio/tv/internet op hun naam. Zij gaan over een paar maanden verhuizen, dus hadden zij de boel opgezegd en ik alles opnieuw aangevraagd, zodat alles op mijn naam kwam te staan (en door mij betaald wordt).

    Nu is er afgelopen week een installateur langsgekomen, en hij vroeg waar mijn 'kastje' was. Die heb ik niet. Mijn onderburen wel (ik denk dat hij de modem bedoelde) en hij heeft alles hierop aangesloten. Dit betekent dat ik weer afhankelijk ben van mijn onderburen, terwijl ik gewoon zelf internet wil. (nu heb ik draadloos internet)

    Mijn vraag is: kan zo'n kastje ook bij mij geinstalleerd worden, zodat ik niet van hen afhankelijk ben? Ik vroeg dit aan de installateur, en hij zei iets van dat dat onmogelijk was. Maar er moet toch een mogelijkheid zijn dat ik onafhankelijk van hen ben? Er loopt vanuit hun huis wel een kabel door het plafond en door mijn vloer heen zodat ik tv heb. Maar de telefoonaansluiting en internetaansluiting is nu dus beneden...

    Ik ben echt een enorme nitwit op dit gebied (dus als iemand een site weet waarop uitgelegd staat hoe aansluitingen etc werken, hoor ik dit ook graag) en weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Mijn onder buren zijn ook tikkeltje geirriteerd, want ik heb nu draadloos internet, en zij hebben helemaal geen internet om de een of andere reden...

    Snap er niks van!

    Groet,
    Mona
     
  2. Strikt genomen heeft de monteur dus het modem aangesloten op het verkeerde huidsadres? Hoe zit het trouwens met gas en elektra meters? In wezen is er nagelaten bij de splitsing van de woning een AOP in uw deel te installeren. En als het al vanaf de bouw zo was, dan hadden er ook 2 AOP's in het pand moeten zitten.
    Waarop u m.i. nu moet mikken is dat de groene kabel beneden wordt gesplitst en doorgetrokken wordt naar uw woning. Vooropgesteld dat het om 2 adressen gaat. Zoals het nu gaat, komen straks uw eventuele nieuwe benedenburen met hetzelfde probleem te zitten, want dan staat de zaak op uw naam. Zeker als die ook willen gaan internetten of bellen via de kabel.
     
  3. Hartelijk dank voor de reactie!

    Wij hebben hetzelfde adres, maar zij wonen op de eerste verdieping (hebben eigen woninkje, keuken, badkamer, balkon) en ik op de tweede (heb ook eigen badkamer en keuken). Dus in principe hebben we op de voordeur na geen contact met elkaar en zijn het 'zelfstandige woningen'.

    De tv kabel is gesplitst naar boven (mijn woning), en de monteur zei iets van dat dit eigenlijk al illegaal zou zijn oid. Gas en elektra zit op dezelfde meter, ik deel de kosten hiervoor met mijn onderburen. Er gaat alleen een witte kabel naar boven, naar mijn huis (ik denk dat deze voor de tv is?) en geen groene....

    Het vreemde is: mijn onderburen hebben nu geen internet, terwijl ik zelf nu draadloos internet heb via de modem die bij hen staat. Heeft de monteur het dan verkeerd geïnstalleerd?

    Waar staan de letters AOP voor?

    Groet!
     
  4. Oh ja...

    Goed om ook te vermelden: ons huis is dus officieel niet 'gesplitst'. Onze huisbaas staat te trappelen om dit te doen als zowel onderburen als ik verhuisd zijn, zodat hij ook veel meer geld kan vragen dan dat we nu aan huur betalen. Overigens ben ik zeker van plan om hier nog een tijd te wonen.
     
  5. Aangezien het officieel 1 woning is, is er dus ook maar 1 Ziggo aansluiting. Daarom kan er ook maar 1 abonnement worden afgesloten.

    TV kun je gemakkelijk splitsen, Internet eventueel via een router maar dan deel de dus de verbinding, net als bij je energie. Je zou dan eventueel een hoger abonnement kunnen afnemen en je buren laten meebetalen.

    Alleen telefonie over dezelfde aansluiting wordt lastig, tenzij je een tweede lijn aanvraagt (gesprekskosten worden apart gespecificeerd, dus kun je netjes verdelen).

    Waarom je buren nu geen internet hebben, kan aan van alles liggen. Hebben ze ook internet via de kabel? In dat geval heeft de monteur waarschijnlijk hun modem afgekoppeld. Als ze ADSL hebben, heeft hun probleem niets met jouw aansluiting te maken.
     
  6. Als je een beetje op goede voet staat met je buren is er best wat te verzinnen, dat is sowieso simpeler dan het in twee adressen splitsen. Alles in 1 Extra nemen en de kosten delen met eventueel een tweede lijn lijkt mij geen slechte deal. Zolang maar niet opeens iemand over de volle snelheid gaat downloaden, maar ook daar zijn gewoon afspraken voor te maken (allebei max. 25mbps instellen in eventuele downloadprogramma's bijvoorbeeld na de komende snelheidsverhogingen).

    Willen ze niet over de kabel, is het natuurlijk nog simpeler.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina