1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Interactieve televisie werkt niet

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door fredsmeding, 14 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Joop558

    Joop558 Forum Member

    Berichten:
    1.541
    Volgens mij is de ethernet aansluiting op de Cisco niet in gebruik en kan problemen veroorzaken.
     
  2. TheGrouch

    TheGrouch Forum Member

    Berichten:
    5.405
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Waar reageer je op? Waarom schrijf je dit?

    Op zich klopt je opmerking wel dat het gebruiken van de ethernetpoort van de cisco problemen kan geven, omdat er een aktievd dhcp-server in de cisco zit.
     
  3. Joop558

    Joop558 Forum Member

    Berichten:
    1.541
    Sorry, ik had op qoute moeten klikken.
    Mijn excuses.

    "quote"
    Nee internet is aangesloten op de versterker.
    De versterker rechtstreeks op de AOP.
    --fredsmeding--
    vandaag 11:44
    "quote"

    Zelf heb ik de Humax 5050C en daar werkt de netwerkaanalsuiting perfect.

    Bij mijn buren zag ik dat de eternet aansluiting van de Cisco niet actief is en dat deze voor toekomstig gebruik is.
    #8
    [​IMG] Vandaag, 11:44
    fredsmeding [​IMG]
    Junior Member
    Geregistreerd: 14 juni 2009
    Locatie: Casema
    Berichten: 3
    [​IMG]


    [​IMG]
    Nee internet is aangesloten op de versterker.
    De versterker rechtstreeks op de AOP.
    fredsmedingNetwerkinstelling zijn ok.

    Wat betreft de witte kabeldoos???
    De 1-gatsdoos is rechtstreeks aangesloten op de versterker zoals is omschreven in de handleiding.

    Bij info > status interactieve televisie > staat bij status opnieuw proberen,
    Verder staan er overal codes behalve bij IP adres kabelmodem, hier staat 0.0.0.0 ??

    Als ik nu bv video on demand aanklik krijg ik na een paar seconde een oranje veld met de melding "netwerk fout".
     
  4. TheGrouch

    TheGrouch Forum Member

    Berichten:
    5.405
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Ik zie nergens in de door jou gequote stukken dat de ethernetpoort van de cisco wordt gebruikt door de TS.
    De cisco heeft een intern kabelmodem welke aktief moet zijn om o.a. uitgebreide epg op te halen.
     
  5. jeroenenagnes

    jeroenenagnes New Member

    Berichten:
    1
    Zelf ook het probleem gehad.
    Kwam doordat hij meteen ging updaten na het vinden van de zenders.
    Heb je al geprobeerd om in het systeem menu te kiezen voor teruggaan naar fabrieksinstellingen?
    Dit heeft bij mij iig geholpen en het was meteen goed.


    Jeroen.
     
  6. snarf007

    snarf007 Forum Member

    Berichten:
    118
    Om de VOD diensten werkend te krijgen moeten alle MAC adressen in de Cisco (STD & intern Kabelmodem) een ip adres hebben. Ook moet de serving area beschikbaar zijn.

    Geen ip is volgens mij meestal gerelateerd aan een nog niet geactiveerde smartcard. Een stap van Ziggo. Kun je versnellen met een PM naar bv Kitaro1.

    Wel moet je goed controleren of je ontvangst goed is. Dit kan je zien op de status pagina bij instellingen. Beide tuners lifst 100/100 :)

    Hopelijk heb je wat aan deze info.

    Succes !

    -=SnarF007=-
     
  7. Kitaro1

    Kitaro1 Forum Member

    Berichten:
    328
    Kleine correctie: de ip adressen hebben niets met de activatie van de smartcard te maken.
     
  8. rougevenema

    rougevenema New Member

    Berichten:
    3
    Ik heb hetzelfde probleem als hierboven, kabelmodem heeft geen ip de rest wel, kaart is ook geactiveerd signaal ook 100%. diverse keren alles opnieuw geinstalleerd door terug te gaan naar fabrieks instellingen, maar niets mag baten ook niet naar diverse telefoontjes met de helpdesk waar alleen maar idioten werken geloof ik. Ik moest namelijk alles opnieuw installeren met een scartkabel ipv een hdmi kabel, want dat was het probleem volgens de helpdesk:no:
     
  9. Kitaro1

    Kitaro1 Forum Member

    Berichten:
    328
    Daar kunnen een aantal oorzaken voor zijn. Als je mij een PM stuurt met je gegevens, dan kan ik in ieder geval nakijken of je woonplaats geschikt is voor interactief. Heb je het wel aangesloten volgens de handleiding? Als je voor de Cisco bijvoorbeeld een internet/telefoniemodem aansluit, dan krijgt de kabelmodem van de Cisco ook geen IP adres.
     
  10. frans1

    frans1 Forum Member

    Berichten:
    29
    ik heb ook alles teruggezet naar fabrieksinstellingen
    toen werkte het wel
    gr frans
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina