1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wegvallen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door maxmeijer, 14 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Werkt het inmiddels weer uit zichzelf of is het nog steeds stuk? Bij mij werkt het nog niet.
    Heb je geprobeerd om het MAC adres van je netwerkkaart al te veranderen, je zou dan een nieuw ip adres moeten krijgen van ziggo, en dat zou de problemen kunnen verhelpen. Ik ga er dan wel van uit dat je pc direct aan het ziggo modem zit, anders werkt de wijziging niet.
     
  2. Hoi Senna , het probleem doet zich nog steeds voor .
    Gisteren heb ik 1 uur en 58 minuten kunnen internetten , vandaag was het na 5 minuten afgelopen en moest ik weer de lan-verbinding herstellen waarna het weer een half uurtje goed ging.
    Tijdens het niet verbinding hebben blijft het lampje van mijn netwerkkaart wel branden ( dus misschien toch niet het probleem ) vooral omdat ik gisteren dus twee uur online was zonder problemen.
    Ik wacht het nog even af , want misschien komt het nog goed ( hoop doet leven ).
    De medewerker van ziggo kon mij geen ander mac-adres toekennen , had te maken met mijn netwerkkaart zei hij ( geloof hem maar , ik weet hetzelf namelijk ook niet).
    Dus ik hoop maar dat het maken heeft met het onderhoud wat ziggo heeft gepleegd, en dat het hopelijk weer goed komt.
     

  3. Het mac adres hoort inderdaad bij je netwerkkaart, en is door de fabrikant ingesteld. De meeste drivers bieden tegenwoordig wel de mogelijkheid dit zelf in te stellen. Voor jouw netwerkkaart staat dit hier beschreven:

    http://www.tecnoxarxavalles.com/dri...er portatil/Lan4401/Manuals/windrv.htm#371388

    Aangezien het adres door de fabrikant is toegekend, bestaat de mogelijkheid dat het adres wat je zelf uitkiest al bestaat. Dit is niet erg, zolang er maar geen dubbele mac adressen binnen het ziggo netwerk zijn. (beetje ruwe omschrijving, maargoed)
    Het is misschien het beste om alleen in de laatste paar getallen van je mac adres wijzigingen te maken, dan is het in ieder geval nog een adres uit de broadcom netwerkkaarten reeks.

    Je huidige mac adres kun je vinden door een command prompt te openen en daar "ipconfig /all" in te tikken. Het mac adres is het physical address wat genoemd staat bij de netwerkkaart die als description broadcom etc. heeft.
    Het door jou zelf aangepaste adres kun je dan zelf intikken in het "locally administered address" vakje van de driver van de netwerkkaart.

    Misschien dat het ook wel weer vanzelf gaat werken, maar aan de andere kant, misschien ook wel niet. Oftewel, succes!
     

  4. Hoi,
    Nee ik heb helemaal geen telefoon (behalve mobiel) en die ligt er niet naast.
    Wel staat het modem bij de tv en de video.

    Gelukkig is het modem nu nog steeds online.
    Blijkbaar is het probleem (ik denk nu toch weer dat er ergens een storing bij Ziggo was) verholpen.
    Groetjes Anke
     
  5. Ik zit in Santpoort Noord en heb sinds enkele weken exact hetzelfde probleem. Zie dat jij in Santpoort Zuid zit...........

     
  6. Hoi,
    Aha..... dan is het misschien een regionaal probleem.
    Heb jij ook al het nieuwe modem?
    Ik ben ook erg benieuwd of je de helpdesk hebt gebeld, en zo ja... wat de reactie toen was.
    Groetjes Anke
     
  7. Dat modem heb ik nu inmiddels een jaar, maar in mijn visie zit het daar niet in. Ik begrijp niet waarom problemen bij de helpdesk niet veel eerder 'gebundeld' worden op postcode. Dan kan zo'n helpdesk-medewerker ook zien in welke regio er wel erg veel problemen voorkomen, en er direct een monteur op af sturen ipv na 10 dagen. (want dan kon de monteur pas bij mij langskomen). Mijn achterburen hebben eergisteren óók gebeld. Maar nog steeds geen enkele storing zichtbaar als je je postcode intikt op de Ziggo-website.


     
  8. Hoi,
    Heel apart allemaal.
    Mocht ik weer contact hebben met de helpdesk dan zal ik zeker melden dat meer mensen in de buurt deze problemen hebben.
    En dat er dus wel degelijk sprake is van een algemene storing.
    Inplaats van de schuld te geven aan de modem....:evil:
    Tien dagen:shock::shock::shock: Dan bofte ik nog met een week:roll:
    Groetjes Anke
     
  9. vandaag bij een computerwinkel in ons dorp geweest om te vragen naar mijn netwerkkaart ivm het nog steeds wegvallende internet, deze man vertelde mij dat als de netwerkkaart niet goed is ik ook niet online kan zijn voor anderhalf uur (werkt wel of werkt niet was zijn antwoord).
    Bij stuurprogramma's staat ook dit apparaat werk correct
    Wat me wel opgevallen is dat tijdens het online zijn het oranje lampje van link constant knippert (motorola modem) is dit goed of fout?
     
  10. Hoi,
    Op mijn motorola modem zit geen lampje link.
    Wel op de nieuwe modem (Arris?)
    Daar betekent een knipperend link lampje dat je internet activteit hebt.
    Brand het lampje constant dan heb je wel verbinding met je pc maar geen internet activiteit.
    Groetjes Anke
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina