1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wegvallen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door maxmeijer, 14 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. sinds de laatste week heb ik constant last van wegvallen van het internet, soms kan ik 10 minuten internetten soms een uur maar dan is het weer afgelopen , moet constant de LAN verbinding herstellen.
    Nu was er in ons postcodegebied 3741 een storing ivm werkzaamheden, dit verhaal kreeg ik ook te horen van de klantenservice , vandaag weer gebeld met klantenservice want het probleem doet zich nog steeds voor.
    Van de medewerker kreeg ik te horen dat er geen storing meer in het gebied was , maar na een half uur gepraat te hebben was volgens hem mijn netwerkkaart niet in orde , terwijl ik al die tijd nooit geen klachten heb gehad vreemd dat het nu dan ook ineens aan de netwerkkaart ligt.
    Nu wil ik vragen (ben een leek) kan het werkelijk aan de netwerkkaart liggen, de kaart is een broadcom 40-10/100 integrated controller of het het toch te maken met ZIGGO?
     
  2. Dat kan zowel aan ziggo liggen als aan je netwerkkaart, en nog van alles...

    Omdat die het altijd heeft gedaan wil niet zeggen dat die het nog doet, anders zouden dingen natuurlijk nooit defect gaan en ziggo dus ook niet het probleem kunnen zijn ;)

    Wat je sowieso kan doen op het moment van probleem is eens kijken naar de lampjes op het modem, branden die hoe ze horen te branden? Als ja dan lijkt het geen ziggo probleem te zijn... Als link niet brand is er iets mis met de verbinding IN je huis ofwel kan dan idd de netwerkkaart het probleem zijn al lijkt me dat sterk (meestal doet het netwerkkaart het wel/niet en niets soms, let wel alles kan!).

    Als geen modem probleem ofwel al die lampjes blijven branden, heb je een router aangesloten of zit de PC direct op het modem?
     
  3. Ik heb na de werkzaamheden 2 dagen last gehad van dit probleem. Het is nu over. Mijn gevoel zegt dat het toch echt aan Ziggo heeft gelegen.
    Had het zelfde euvel al eerder na werkzaamheden van Ziggo voor een eerdere snelheidsverhoging.
     
  4. Ik heb hetzelfde probleem ook sinds woensdag, en voorlopig is het nog niet over. Het lijkt erop dat er afgelopen week onderhoud was, en er daarbij nieuwe/andere ip adressen uitgedeeld zijn. Het lijkt er echter ook op dat ik niet de enige ben met mijn nieuwe adres. Het opnieuw aanvragen van een adres maakt mijn internet dan weer werkend, maar dat is maar voor een varierende beperkte tijd.
    De "oplossing" van de ziggo helpdesk is het veranderen van het MAC adres van de router/pc die je aangesloten hebt op het modem. Het uitdelen van de adressen werkt op basis van je MAC adres, zolang je dat niet wijzigt, en Ziggo niks veranderd, heb je altijd hetzelfde adres, ook als je je pc/router herstart.
    Als je het MAC adres verandert krijg je dus ook een nieuw ip adres. Jammer is dat mijn router dit niet ondersteunt, en dit voor mij dus geen oplossing is. Blijkbaar gaat het probleem wel vanzelf over aangezien de helpdesk aangaf dat de meeste problemen wel binnen een week verholpen zijn. Zou natuurlijk kunnen dat die week ongeveer overeenkomt met de lease termijn van de dhcp server, en dat er dan geen dubbele adressen meer voorkomen.
    Beetje een gok, maar hij past wel ongeveer.

    Is er misschien een ziggo netwerkman aanwezig die kan aangeven hoe dit nou precies zit? De helpdesk lijkt niet het goede punt voor informatie.
     
  5. In 99 van de 100 routers kun je het MAC adres van bijvoorbeeld de hoofd-pc clonen. Misschien in het beheer scherm òf setup? Welke router heb je?
     
  6. Een cisco pix 501, dat is 1 van de 100 is waarmee het echt niet gaat.
     
  7. Gevonden

    Maar het is ook echt niet een alledaagse router, overigens meer voor de zakelijke markt en 'end of life'.

     
  8. Brammetje,

    Je hebt gelijk wat betreft de router, en ik snap dat ik het Ziggo niet kwalijk kan nemen dat ik het MAC adres niet kan wijzigen, het ging er mij alleen om dat alles het vorige week naar behoren deed, en ik nu een probleem heb wat ik zonder van apparatuur te wisselen niet kan verhelpen, en de Ziggo helpdesk ook niet.

    Het probleem is ook niet afhankelijk van de router, ik had het probleem met een pc ook gehad (afhankelijk van het os had ik dan alleen het MAC adres kunnen veranderen).

    Wat is jouw mening over het wegvallen van internet wat ip afhankelijk lijkt? Meer mensen hebben dit probleem, en Ziggo biedt geen echte oplossing.
     
  9. Ja, wegvallen van het internet is natuurlijk irritant en zou niet moeten mogen. Maar ik weet persoonlijk de oorzaak niet, dus kan daar verder geen uitspraken over doen. Ik begrijp wel dat ze je een ander ip adres willen laten gebruiken door het invoeren van het MAC-adres, maar ja, als je die optie in je huidige router niet hebt, heb je weinig keus. Als je een PC direct op het modem aansluit heb je ook al een ander MAC-adres (PC LAN waar je modem verbinding mee heeft), dus zou je in principe na het van het stroom halen van je modem en een half uurtje te wachten ook een ander IP-adres moeten krijgen.
     
  10. Brammetje,

    Het is inderdaad zo dat als ik m'n pc direct op het modem aansluit, ik dan een ander ip adres krijg. Maar als ik dan na een paar uur de router weer aansluit, krijg ik opnieuw hetzelfde adres wat de router daarvoor ook al toegewezen kreeg.
    Helaas geen nieuw adres dus. (zaterdag geprobeerd...)

    Deze slechte werking biedt wel geheel nieuwe mogelijkheden:
    Op het moment dat mijn verbinding wegvalt, wordt deze door iemand anders gebruikt. Als ik dan opnieuw een adres aanvraag, en de andere persoon was midden in het opvragen van een webpagina, dan krijg ik al zijn resterende verkeer. Dit verkeer wordt weggegooid in de router, maar kun je ook gewoon opvangen. Het is wel lastig om hier iets interressants uit te halen aangezien de gewenste ack pakketjes nooit teruggestuurd worden en je dus maar moeilijk een compleet beeld van het verkeer kan krijgen, maar misschien zou je zelfs uit kunnen vinden wie de andere persoon is met jouw adres.... Jammer genoeg ontbreekt me de vrije tijd om dit op te zetten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina