1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wegvallende verbinding

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RKrikke, 13 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. subnet mask

    IP Address: 82.75.16.227
    Subnet Mask: 255.255.254.0
    Default Gateway: 82.75.16.1
    DNS: 212.54.35.25 // 212.54.40.25 // 0.0.0.0
    DHCP Remaining Time: 5 days 2:29:29

    Voor thuisnetwerk geldt meestal; een/24 netwerk (subnetmask 255.255.255.0)

    dacht ik miscchien staat dit verkeert

    groetjes

    peter
     
  2. Dit is niet het thuis-netwerk, dit is het ziggo netwerk dat direkt tegen je modem/router praat. Wanneer je verbindingsproblemen hebt moet je een renew op je router geven en controleren of je (opnieuw) dit netwerk krijgt toegewezen of dat je (tijdelijk, dus zorg dat je er snel bij bent) een ip uit het blok 192.168.100.0/24 krijgt toegewezen omdat het modem niet met ziggo kan praten.
    Dat netmask mag zo staan als het per bit uitkomt (maar wel eerst alleen 1en en dan alleen 0en). Wel doen ISP's er verstandig aan, ondanks dat het protokol dat zondermeer toestaat, geen IP's eindigend op .255 uit te geven. Veel routers en (in ieder geval vroeger) MS software zagen dat niet als een geldig IP maar als broadcast.

    Mees de Roo
     
  3. Crashtest reeds eerder geprobeerd, geeft geen problemen. Ik heb de router alleen nog maar gezien met (Ziggo) IP 82.75.16.227, 192.168.100.x is in zijn geheel niet aan de orde. Ook niet bij een release/renew: gaat dan van 0.0.0.0 naar het (zelfde) Ziggo IP.

    Verbinding blijft nog verdacht actief zonder p2p programma's te hebben lopen. Als iemand een idee heeft over de manier waarop de p2p voor problemen zou kunnen zorgen, graag. Wellicht overbelasting van ouder type router?
    Uiteraard is een oplossing dan ook wenselijk. Door succesvolle firmware update eventueel te verhelpen? Port forwarding opnieuw instellen? Ook al iets gelezen over instellen van maximaal aantal verbindingen en maximale snelheid van de p2p client, kunnen we ook nog proberen...

    Nieuwe router in elk geval binnen, straks ff proberen. Meer info mijnerzijds volgt!
     
  4. Bij mijn oude Befsr41 was het ook zo, als er een kleine 100 contact probeerden te maken destijds.

    Nieuwe Firmware was de oplossing. (Third firmware)

    Het terug-schroeven van het aantal connecties, met name bij torrents, heeft ook baat heb ik gelezen.
     
  5. Inmiddels nieuwe router, werkt prima (op af en toe trage verbinding na, dus zal inderdaad met aantal connecties of in elk geval een bepaalde vorm van netwerkbelasting te maken herbben)!

    Case closed ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina