R
RKrikke
Sinds iets minder dan een jaar hebben wij een probleem met een wegvallende internetverbinding. In het begin nog 1x in de zoveel dagen/weken, tegenwoordig steeds regelmatiger, tot aan 'binnen 1 minuut' aan toe.
De oplossing is standaard: herstarten modem. Herstarten router (Linksys BEFSR81 op 192.168.1.1) werkt soms ook, maar lang niet altijd en met matige resultaten (verbinding des te sneller weer weg). Bovendien hebben we, als het internet wegvalt, nog prima verbindingen op het LAN (met slechts 1 uitzondering waarbij de PS3 de verbinding kwijt was), roputer blijft ook bereikbaar. Het vreemde is ook, dat de router bij het 'verdwenen' internet nog steeds verbinding aangeeft, IP en dergelijke. Daarbij moet ik trouwens direct zeggen dat release/renew (dat werkt dus lang niet altijd) niet daadwerkelijk het IP-adres vernieuwt. Sinds we erop zijn gaan letten, krijgen we continu 1 enkel IP-adres, ook na vernieuwen: 82.75.16.227. Wellicht handig om hier alvast enkele details te posten:
IP Address: 82.75.16.227
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 82.75.16.1
DNS: 212.54.35.25 // 212.54.40.25 // 0.0.0.0
DHCP Remaining Time: 5 days 2:29:29
Router zit op 192.168.100.1, informatiepagina is daarop via browser bereikbaar. Deze is NIET te bereiken op het moment dat het internet eruit ligt; wat mij betreft voldoende informatie om vast te stellen dat het probleem zich bevindt op het vlak van communicatie tussen router en modem.
Maar waarom? Deze opstelling heeft het altijd prima gedaan en is in de loop der tijd nauwelijks gewijzigd.
Hoop dat iemand me kan/wil helpen... Mees de Roo wellicht (vele posts die ik van jou gezien heb bevestigen je expertise op dit gebied m.i.), maar all help is more than welcome want wij komen er echt niet meer uit... Hoor graag welke info nodig is. Bij voorbaat (wellicht ten overvloede, maar toch) alvast een DNS Benchmark logje, heb Wireshark log (met lopende - wegvallende - herstartende verbinding) op verzoek.
De oplossing is standaard: herstarten modem. Herstarten router (Linksys BEFSR81 op 192.168.1.1) werkt soms ook, maar lang niet altijd en met matige resultaten (verbinding des te sneller weer weg). Bovendien hebben we, als het internet wegvalt, nog prima verbindingen op het LAN (met slechts 1 uitzondering waarbij de PS3 de verbinding kwijt was), roputer blijft ook bereikbaar. Het vreemde is ook, dat de router bij het 'verdwenen' internet nog steeds verbinding aangeeft, IP en dergelijke. Daarbij moet ik trouwens direct zeggen dat release/renew (dat werkt dus lang niet altijd) niet daadwerkelijk het IP-adres vernieuwt. Sinds we erop zijn gaan letten, krijgen we continu 1 enkel IP-adres, ook na vernieuwen: 82.75.16.227. Wellicht handig om hier alvast enkele details te posten:
IP Address: 82.75.16.227
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 82.75.16.1
DNS: 212.54.35.25 // 212.54.40.25 // 0.0.0.0
DHCP Remaining Time: 5 days 2:29:29
Router zit op 192.168.100.1, informatiepagina is daarop via browser bereikbaar. Deze is NIET te bereiken op het moment dat het internet eruit ligt; wat mij betreft voldoende informatie om vast te stellen dat het probleem zich bevindt op het vlak van communicatie tussen router en modem.
Maar waarom? Deze opstelling heeft het altijd prima gedaan en is in de loop der tijd nauwelijks gewijzigd.
Hoop dat iemand me kan/wil helpen... Mees de Roo wellicht (vele posts die ik van jou gezien heb bevestigen je expertise op dit gebied m.i.), maar all help is more than welcome want wij komen er echt niet meer uit... Hoor graag welke info nodig is. Bij voorbaat (wellicht ten overvloede, maar toch) alvast een DNS Benchmark logje, heb Wireshark log (met lopende - wegvallende - herstartende verbinding) op verzoek.
Laatst bewerkt door een moderator: