1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

waar is kanaal 4 tm 7 ?

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door nome, 13 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 4 jaar geleden kregen wij van ziggo een gratis digitale ontvanger.
    eigenlijk altijd op zolder laten staan, maar nu dan toch eindelijk aangesloten. nu het probleem: alles werkt prima, alleen kanaal 4 tm 7 pakt hij niet. ook geen foutmelding, niets. heb al een software update gedaan, meerdere keren de zenders opnieuw laten zoeken (geeft dan 100 % zenders aan), enz.
    (ik ben niet technisch)
    iemand een idee?
    ook de helpdesk van ziggo weet het niet. (willen wel iemand sturen, maar zitten kosten aan verbonden)
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Hoe lang is die smartcard niet meer gebruikt?
    Heb je meerdere digitale ontvangers? Anders een kaartwissel proberen.
     
  3. de smartcard hebben we nu 4 jaar, maar gister voor het eerst gebruikt. heb alleen deze.
     
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Misschien toch even bellen met de helpdesk en de smartcard opnieuw laten activeren.
     
  5. Alleen NL 1 is niet voorzien van encryptie (smartcard niet nodig), de rest wel... Als dus zender 2, 3, 8, 9, ... (standaard zenders) het wel doen zou de smartcard goed geactieveerd moeten zijn. Sowieso mag je er toch vanuit gaan dat als de helpdesk gebeld is de kaart sowieso geactieveerd is, dat checken ze toch wel, althans hoop dat je dat mag aannemen?!

    Kortom, ga er even vanuit dat ziggo in orde is...
    Ofwel:
    - Staan de instellingen van de decoder goed (frequentie / netwerk)?
    Zie evt. de Ziggo gebruikershandeiding DTV
    - Fabrieksinstellingen van decoder eens herstellen, kan altijd wel eens
    helpen met "rare" probleempjes...
    - Is de binnenhuisbekabeling van goede kwaliteit?
    Goede kwaliteit (geen gamma!) bekabeling en connectoren, liefst
    voorzien van kabelkeur label (bv. hirschmann)
    - Is de decoder in orde (andere testen)?
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    En toch komt mij dit bekend voor. Ik had een 2e ontvanger en smartcard een jaar niet meer gebruikt en had min of meer hetzelfde probleem.
    Een reset van de ontvanger + controle software update kan zekergeen kwaad en is ook zeker aan te bevelen. Zeker gezien zijn Panasonic ontvanger.
    Als hij enkele zenders kan zien zou de freq. instellingen + netwerk toch goed moeten staan.
    Idem voor de bekabeling.

    Wat is je signaalsterkte en BER waarde?
     
  7. Idd... Deze sowieso ff doen ;)


    Ja dat zou ik op zich ook denken, maar dat was bij iemand hier ergens een oplossing (soort gelijk probleem), vandaar...

    Mogelijk instraling, frequentie waarop dat groepje zenders zit bv.

    PS: Normaal gesproken is smarcard probleem foutcode...
     
  8. Het betreft een smartcard die voor het eerst gebruikt wordt, dus van een activatieprobleem is geen sprake (hij zit nog in de preview).

    De frequentie van deze transportstroom staat in Noord Holland rug aan rug met een Digitenne bouquet. Waarschijnlijk is het dus een probleem met instraling op kabels/pluggen van mindere kwaliteit.
     
  9. Ik had hetzelfde probleem met mijn Pana toen ik die na een jaar niksdoen weer van stal haalde. Na van alles geprobeerd te hebben (andere kabels, versterker ertussen, ertussenuit, dichter bij de AOP, etc.) toch maar eens gekeken naar de SW.
    Na een update van de software alles probleemloos gevonden!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina