1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slechte signaal kwaliteit VOD oorzaak van problemen?

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door ArChie, 13 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb je wel de juiste aansluitdoos. Als je een Cisco ontvanger zou bestellen dan krijg je ook een andere aansluitdoos / aop. In sommige oude aansluitdozen wordt namelijk een ander FM filter gebruik. Men heeft namelijk ooit Digitale Satellite Radio (eind 80/begin 90)bedacht en daarvoor was het spectrum tussen 110-~150Mhz bedoeld. Deze frequenties zijn alleen beschikbaar op de radio aansluiting en niet op de TV aansluiting !
     
  2. Uiteraard zit er een TRAS 1000/B als AOP en de rest van de huisinstallatie voldoet ook aan de Kabel Keur richtlijnen qua materialen. Het door Ziggo geleverde signaal op die twee frequenties is hier gewoon te zwak. Aan het begin van de avond was de kwaliteit weer ingezakt tot zo'n 15% zodat de totale bitrate weer onderuit ging omdat de bitfouten dan nagenoeg niet meer te corrigeren zijn. Het wordt gewoon afwachten tot er meer Interactieve TV klanten komen in mijn wijk die last hebben van dit signaal probleem, want het is natuurlijk zinloos om dit bij de helpdesk aan te kaarten zonder Cisco 8455DVB ontvanger.
     
  3. als je me je pc + huisnummer wilt sturen dan kan ik eens vragen of een monteur in de regio noord-west een meting kan uitvoeren.
     
  4. Eén van de Interactieve TV klanten mag het laten fixen. Ik ga niet elke keer als er iets met het signaal hier in mijn wijk in Oosthuizen aan de hand is vrije tijd opofferen om een monteur te ontvangen. Ik signaleer dat er iets aan de hand is wat volgens mij één van de oorzaken met de Interactieve TV problemen zal zijn en verder is het aan Ziggo om daarmee te doen wat men goed dunkt.
     
  5. Nee, het zou eens opgelost worden (dan heb je niets meer om over te klagen).
     
  6. Als ik het goed begrijp heb geen Cisco 8455DVB ontvanger?
     
  7. Klopt en dat is maar goed ook, want daar zou ik niet veel aan hebben gezien de slechte signaal kwaliteit op de Video On Demand (VOD) Transport Streams.

    Er worden nog steeds veel problemen gerapporteerd op dit en andere forums over het niet of slecht functioneren van de VOD diensten. Net als met ieder ander digitaal TV probleem in Ziggo/Casema/Multikabel gebied onderzoek ik dan eerst het door Ziggo geleverde signaal om te zien of daaruit eventueel de oorzaak is af te leiden. Het is namelijk verstandiger om de oorzaak van problemen aan te pakken, dan alleen de gevolgen van de problemen proberen op te lossen.

    Als ik dan wat constateer dan rapporteer ik dat op de forums in de hoop dat meelezend Ziggo personeel er iets mee doet en blijf ik dat ook onder de aandacht brengen totdat het is opgelost omdat Ziggo in veel gevallen geen feedback geeft dat ze aan de slag gaan met één en ander. Dat onder de aandacht blijven brengen van problemen wordt kennelijk door sommigen opgevat als klagen over Ziggo. Dat is dan jammer, maar als Ziggo gewoon feedback zou geven op aangemelde problemen en actief status updates zou geven dan hoef ik, en anderen met problemen, niet continu te blijven herhalen dat er iets aan de hand is om er zeker van te zijn dat het niet aan de aandacht van Ziggo ontglipt of dat Ziggo net kan doen alsof ze van geen problemen weten.

    In dit geval constateer ik dus bij mijn onderzoek dat er niet veel te onderzoeken valt, omdat de signaal kwaliteit van de VOD Transport Streams dusdanig onder de maat is dat er nauwelijks nog bruikbare data uit te halen is. Als dat het geval is in mijn wijk, dan kan dat vaker voorkomen en zou kunnen verklaren waarom VOD bij een deel van de klanten af en toe wel werkt en dan weer niet aangezien de signaal kwaliteit fluctueert. Als de versterkers of QAM modulators van Ziggo niet goed afgeregeld zijn, dan gaat het niet werken en men heeft even snel overal de boel moeten uitbreiden om het transport van het VOD signaal mogelijk te maken wat afregel fouten in de hand kan werken.
     
  8. Mij bekruipt soms het gevoel dat ik naar een divx filmpje zit te kijken bij vod.
    Vooral in snelle passages regent het blokjes.
    Begin me af te vragen hoe ze HD films erdoor willen jagen.:schater:
     
  9. Ik heb die blokjes nu ook, sinds de update. Daarvoor ging het wel goed. Signaalsterkte en kwaliteit 100% Daar kan het dunkt me niet aan liggen.
     
  10. Zolang ik niet weet wat jouw wijk is, door niet de PC door te geven zal het ook waarschijnlijk niet opgelost worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina