1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoge BER

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door Mazereeuw, 13 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds kort last van een slechte signaal kwaliteit. Het beeld is op bepaalde zenders blokkerig en valt soms helemaal weg. (48-32)
    Als ik de BER bekijk, zie ik dat deze tussen de 12 en de 700 schommelt.
    Hebben anderen hier ook last van en weten jullie misschien waar het aan kan liggen?
    De coax-kabel is gloedje nieuw, meter lang en van goede kwaliteit.
    De ontvanger staat vlak bij het aansluitpunt, dus extern kan er weinig fout gaan.
     
  2. Als je bij een directe aansluiting op de AOP, zoals bij jou, een oplopende BER hebt, wordt het tijd om de klantenservice te bellen en een monteur aan te vragen.
     
  3. Inderdaad. Als je toevallig van je buren kan uitvinden of zij hetzelfde ervaren sterkt dat je verhaal, maar in de opzet zoals die nu staat kan er weinig fout gaan in je bekabeling, die conclusie zal de TD snel genoeg moeten trekken. Voor de zekerheid, je hebt er verder niks tussen staan (splitters, versterker)? Kan ik me niet voorstellen, maar ik doe liever geen aannames ;).
     
  4. Nee klopt, staat verder niets tussen. Monteur van Ziggo komt deze week langs.
    Zal ondertussen mijn buurman eens raadplegen. Bedankt voor de tip.
     
  5. Mijn buurman had zelfde probleem, maar heeft dit opgelost met een versterker.
    Hij heeft nu BER van maximaal 3 en alleen RTL8 werkt bij hem niet.
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Dan zal het inderdaad toch ergens bij Ziggo fout zitten. Een versterker is in ieder geval een redding om toch nog redelijk tv te kunnen kijken.
    Zijn er geen werkzaamheden in de wijk geweest of onweer?
     
  7. Ja was wel flink wat onweer laatst. Maar toen had ik mijn DCB-9401R niet aangesloten.
    Heb verder niets gehoord over een inslag ergens.

    De signaal kwaliteit is nog wel te doen, maar de signaal sterkte is erg laag.
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Misschien dat dan toch een versterker van Ziggo een opdonder heeft gehad wat jij niet hebt gehoord of gemerkt.
    Was hier ook. Sterkte tussen de 8 en 16% maar de kwaliteit wel 100%.
    Wel op de Humax.
     
  9. Dat zal die monteur dan toch wel kunnen meten neem ik aan?
     
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ja, ze meten direct op het AOP. Dus zien ze hoe sterk het binnenkomst signaal is. Evt een versterker kunnen ze ook meten als je die hebt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina