1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Tikkende Cisco

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Silvia_31, 11 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag het ITV pakket ontvangen en alles aansluiten ging van een leien dakje.
    Als test zit ik nu iets te kijken en daarnaast op te nemen en het valt mij op dat tijdens de opname de decoder of harde schijf een tikkend geluid begint te maken alsof het de secondewijzer van een klok is.
    Hoort dit? Het is namelijk irritant maar als het erbij hoort zullen we er wel mee leren levn.
     
  2. Je zult er mee moeten leren leven ben ik bang. Voor zover ik weet (ervaar het zelf ook als irritant) is het het wegschrijven van data op de harde schijf :evil:
     
  3. Dus dat word de cisco in een kast plaatsen met deurtjes ervoor....
     
  4. Of niets meer opnemen :schater: :mrgreen: :thankyou:
     
  5. Ik heb zelf sinds kort zo'n Cisco kastje en geen last van een tikkend geluid. Nu was ik gewend aan het vreselijke lawaai van de Samsung DCB P850RS. De ventilator van dat ding maakte pas een herrie! Kwam echt boven het geluid van de TV uit.
     
  6. Ik had ook de samsung en idd een lawaai van hier tot tokio
    heb jij helemaal geen getik?
     
  7. zojuist als test nog iets opgenomen. Als ik het geluid van de tv uit zet en mijn oor heel dicht bij het kastje hou, hoor ik ook getik. Maar onder "normale" omstandigheden echt niet.
     
  8. Als toevoegen op het tikprobleem:

    wanneer ik de decoder "aan" heb staan om tv te kijken en iets op te nemen dan is het getik aanwezig: zet ik echter de decoder op standby/uit en neem ik op dan is het getik er wel.

    Is dit een reden om ziggo te bellen en de decoder te laten nakijken?
     
  9. Beste Silvia, zoals al eerder aangegeven: zodra je op gaat nemen, schrijft de decoder de data naar de hardeschijf, waardoor je het getik van de harde schijf hoort (het wegschrijven). Niets om je zorgen over te maken in ieder geval.
     
  10. Toch maar even gebeld naar ziggo.
    Vriendleijk behandeld en de vraag is geduldig aangehoord. De decoder staat in een holte van de tv kast en dit versterkt natuurlijk de klanken. Ik heb op aanwijzing de harde schijf opnieuw geformateerd en de fabriekinstellingen hersteld. Daarna alles opnieuw geinstalleerd en het lijkt wel minder/weg.
    opgelost is het als ik tv kijk, ga opnemen en als het tikken begint even de decoder uit en weer aan. De opanme loopt door en het tikken is weg.

    Afgesproeken heb ik dat ik een weekje de decoder uitprobeer en regelamtig controleer of de klacht bijft aanhouden: de decoder moet anders terug [decoder van nog geen eens 1 dag oud] en je benthem dan volgens de helpdesk minimaal 2 weken kwijt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina