1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gebruik smtp server alleen mogelijk bij emailaccount van ziggo?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marloeselbrink, 11 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. smtp server van ziggo

    Inmiddels contact met de Klantenservice die willen het niet oplossen, omdat het niet om een ziggo mailaccount gaat.
    Zowel smtp.ziggo.nl als smtp.casema.nl gebruikt, maar werken niet.
    Ook hostingdiscounter klantenservice geprobeerd, maar dat wordt 'van kastje naar de muur' verhaal: ze sturen met naar Ziggo en kunnen me niet verder helpen.

    Er staat nu smtp ziggo (offline). Bij geavanceerd staat aangevinkt: standaardpoort (25, 465, 587)

    Iemand nog een idee wat ik kan veranderen? (graag in taal voor dummies:)
     
  2. 1. Het is niet echt een dummy onderwerp maar ga eens naar:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
    En voer de daar geoffreerde netanalyse uit.
    Van de resultaten zijn we vooral geïnteresserd in de diverse mail-poorten, maar wanneer je andere vreemde (nameservers, proxys, buffers) dingen ziet moet je vooral niet nalaten dat ook te melden.

    2. Ik begrijp nu dat je op je PC, die aan het ziggo-netwerk is aangesloten, een email account hebt aangemaakt met een popadres van je webhoster en een smtp adres van ziggo. Dat smtp adres staat ingesteld ZONDER authorisation en ZONDER SSL op poort 25. Mijn voorstel is om eerst een gewoon ziggo email adres aan te maken en aan het werk te krijgen, en pas wanneer dat foutloos werkt te proberen het smtp gedeelte daarvan over te zetten op het door jou gewenste account. Voordeel is een cleanere test en de ziggo helpdesk kan niet zeggen dat het hun probleem niet is, wanneer ook dat hapert..

    Mees de Roo
     
  3. Ik zal nog eens achter die emailaccount van ziggo aangaan.....ik begrijp uit jouw mail dat ik dat eerst instel en daarna jou punt 1 uitvoer.
     
  4. Die volgorde is niet noodzakelijk maar wel de meest eenvoudige en logische.

    Mees de Roo
     
  5. is het ook mogelijk dat een firewall in de mac iets blokkeert?
     
  6. Mogelijk altijd, waarschijnlijk niet; ook MACs moeten zonder al te veel problemen verkocht kunnen worden op hun standaard instellingen.
    Kijk met die test anders eerst maar eens óf er iets geblokkerd wordt; kunnen we daarna altijd nog uitzoeken waar...

    Mees de Roo
     
  7. Inmiddels het emailadres toegevoegd bij mijn gmailaccount. Dit was toch wel de makkelijkste oplossing eigenlijk. Daar kun je bij instellingen gewoon een andere account toevoegen en aangeven dat je zowel vanuit dit adres wilt kunnen versturen als ontvangen. Fijn toch dat gmail het geen probleem vindt dat ik van hun smtp gebruik maak.

    Ondertussen nog wel benieuwd dus zodra ik het emailaccount van ziggo het weer doet en de klantenservice er uit is waarom deze het nu niet doet (ik heb nu een xxx@casema.nl gebruikersnaam die ik nooit in gebruik heb genomen), ga ik het nogmaals proberen. Het zou niet uit moeten maken, maar toch.
     
  8. Ik heb precies het zelfde probleem bij een klant. zodra je in het emailadres venster er @ziggo.nl van maakt werkt alles perfect. Dit is op 3 pc`s met xp en vista en Office 2007 outlook. Als je het in Windows mail gebruikt werkt alles ook prima. Als je het met een andere internet verbinding probeert zoals kpn werkt het ook niet tenzij je het email adres aanpast naar de smtp server. Iemand een oplossing of een bug in office 2007 outlook?
     
  9. Kun je even wat duidelijker uitleggen wat je precies bedoelt ?
    Dat je de ziggo smtp-server niet kunt gebruiken vanaf een andere ISP zoals kpn lijkt me logisch, dat is bij alle isp's, alleen vanaf ip-adressen uit hun eigen range kun je de smtp server gebruiken, dus blijkbaar bedoel je wat anders.
     

  10. Als je emailadres hebt bv jan@klaasen.nl en dat dus ook hebt ingevuld bij het kopje emailadres in outlook dus wat de ontvanger krijgt te zien samen met de naam die je hebt opgegeven. Dan kan je geen email versturen en krijg je een fout dat je het emailadres moet nakijken. als je daar dan jan@ziggo.nl van maakt ook al bestaat hij niet dan werkt het zonder problemen. Dit zelfde probleem heb je ook met een kpn verbinding alleen moet je er dan jan@kpn.nl bv van maken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina