1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gebruik smtp server alleen mogelijk bij emailaccount van ziggo?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marloeselbrink, 11 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik lees deze draad nog eens goed door, en vraag me (na je eerst verkeerd begrepen te hebben, waarvoor excuses) het volgende af:
    Begrijp ik het goed, dat je bij je webhosting provider je email smtp server address van je ziggo (of casema) account in moet vullen (om iets door te sturen oid)?
    Dat gaat dan nooit lukken, want ziggo (of casema) accepteren geen benadering van hun smtp server vanuit het niet-ziggo domein (en leveren ook geen andere optie behalve de hiervoor onbruikbare webmail)
    Wanneer je webhosting provider ipv "gewone" smtp servers ook "secure" smtp servers (met login en password) accepteert, kun je nog uitwijken naar een hotmail of gmail account.
    Zo niet, dan zie ik niet in dat dit probleem oplosbaar is.

    Mees de Roo
     
  2. Hier werkt het prima hoor.

    Ik beheer een website bij een host die ook geen SMTP server heeft, en kan gewoon via de @Home/Ziggo SMTP mails versturen. Enige beperking op de SMTP server is dat je contact legt vanaf een Ziggo IP.
     
  3. Dat klopt, maar het oorspronkelijk verhaal van marloeselbrink wekt de suggestie dat het smtp address vanaf de webhoster (webpage/software) benaderd zou moeten worden. Anders zie ik het nut van het hele webhosting verhaal niet in, want dan is het gewoon een kwestie van ziggo/casema email opzetten.
    En zolang de webhoster geen ziggo ip-adres heeft, lijkt smtp.ziggo.nl me onbereikbaar.

    Maar misschien dat een verduidelijking van de probleemsituatie ons verder helpt?

    Mees de Roo
     
  4. In de eerste post staat dat een mail-account op een apple netbook geconfigureerd moet worden voor een emailaccount van een hosting provider. Dus men wil smtp kunnen verzenden met een afzenderadres wat bij die hosting-account hoort. En dus geen server bij een hoster die iets moet mailen.

    Op zich geen probleem dus, maar aangezien ik allerlei opmerkingen zag staan over usernaam en wachtwoord verwacht ik dat daar het probleem zit, want als je die gaat invullen op de smtp servers van ziggo/casema zal het niet werken.

    Een andere mogelijkheid is misschien dat het ip-adres van de verzender niet in het ziggo-consumenten-domein zit zoals ik hiervoor al schreef. Misschien weet Tja toevallig of de smtp servers van Ziggo/Casema mail accepteren van een zakelijk.ziggo.nl ip ?
     
  5. Ik denk bij nadere lezing dat je gelijk hebt, maar dan begrijp ik het probleem niet zo goed.
    Wanneer je van binnen het Ziggo domein werkt, is elke referentie aan smtp.ziggo.nl dan namelijk goed (zelfs mijn firewalls en routers kunnen zo hun log mailen); wanneer je van buiten het Ziggo domein werkt gaat de vlieger gewoon nooit op.
    Ik kan me hooguit voorstellen dat Ziggo ook voor smtp de mail controleert op een ziggo afzender; dan kan je proberen of een ziggo reply adres en een webhoster afzender of, andersom, een webhoster reply adres en een ziggo afzender toevallig wel geaccepteerd wordt.
    Mees de Roo
     
  6. Ik zie nog meer opties: Probeer bijvoorbeeld maar eens een username en password in te stellen in je smtp account, dan krijg je de mail dus ook niet weg. Dat zou dus de fout kunnen zijn. Of een blokkade op ip-adres.
     
  7. Honderd procent zeker dat dat niet gebeurt (in ieder geval niet in het Casema-gebied).
     
  8. Dan blijft alleen de mogelijkheden van CeeS (extra/foutief user/password ingesteld of geblokkeerd IP adres) over.
    Ik hoop tenminste niet dat in het voormalig casema gebied niet alleen smtp geblokkeerd wordt naar alles behalve casema servers maar ook pop (maar ja ik dacht dat ze ook niet zo dwaas zouden zijn die smtp te blokkeren, dus wie weet?).

    Mees de Roo
     
  9. tja, dat werkt dus niet.....
    Ga nu ff paar dagen naar Oerol, daarna weer verder uitvogelen. Wie weet heeft dan de klantenservice inmiddels ook gereageerd, die liggen nu geloof ik ook in de zon :)

    Bedankt alvast voor de tips!
    Groet, Marloes
     
  10. Ik heb geen idee, lijkt me meer een vraag voor Raymond of Chrisdb (die ik trouwens alweer een tijdje niet gezien heb...).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina