1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gebruik smtp server alleen mogelijk bij emailaccount van ziggo?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marloeselbrink, 11 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik probeer een emailaccount in te stellen die bij mijn website hoort. Dit doe ik in het programma Mail van mijn MacBook.
    Daarvoor vul ik de POP-server in van hostingdiscounter, waar ik mijn website host.
    Verder moet ik de SMTP server invullen van mijn eigen internetprovider, Ziggo dus.
    Ik heb ingevuld: smtp.ziggo.nl Deze werkt echter niet.
    Zojuist gebeld met de klantenservice van Ziggo....zij wilden mij niet verder helpen, omdat het niet om een ziggo-emailaccount ging :( Die bleek ik ook niet te hebben....ooit Casemaklant, maar ook daarvan geen emailadres bij mij bekend.

    Toen rees bij mij de vraag of je gebruik kan maken van smtp server als je nog geen emailaccount/adres hebt aangemaakt bij Ziggo.
    Of staat dat los van elkaar en moet ik het in mijn computer zelf zoeken?

    (ik heb een gmail-account die wel gewoon werkt in mijn Mail-programma.)

    Marloes
     
  2. Dit schijnt per regio te verschillen. Ikzelf, als Ziggo-klant kan (op dit moment :?:) normaal een smtp (=poort 25 uitgaand) hotmail account benaderen; wel is smtp ingaand (=mail server in eigen beheer) geblokkerd op de grens Ziggo-WWW (er is een work-around, die echter niet voor alle gebieden schijnt te gelden). Andere forumleden hebben mij bezworen dat in b.v. voormalige casema en @home gebieden poort 25 uitgaand (zonder enige redelijke argumenten) ook geblokkeerd is. Vaak is het (net als bij Gmail) mogelijk uit te wijken naar een secure-smtp (=poort 465) verbinding met externe mailservers.

    Mees de Roo
     
  3. Wist niet eens dat dat kon, een internetabonnement bij Ziggo zonder een Ziggo (of Casema) e-mailadres. Er staat me bij dat je dat gelijk moet aanmaken bij het activeren van de modem. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Weet je zeker dat je niet 'ergens' een casema (of misschien wanadoo/orange/online) adres hebt?
    Geen idee. Verbinden met de smtp-server is in ieder geval beperkt tot de IP-adressen van Ziggo. Zou best kunnen dat er wordt gecontroleerd of voor de abonnee met dat IP-adres wel een account is aangemaakt.

    Edit: @ Mees
    Volgens mij wil Marloes juist de smtp-server van Ziggo gebruiken en krijgt ze daar geen contact mee. Het probleem met andere servers over port 25 lijkt me hier niet aan de orde.
     
  4. Welke webhosting heb je?

    Mijn webshoting heeft een eigen pop en smtp server, ofwel kan ik gewoon de account gegevens / servers van de webhosting gebruiken en heb die van ziggo dus niet nodig... Let wel, niet elke webhosting bied deze service...
     
  5. Ik zit bij hostingdiscounter.nl
    In de handleiding die ik per email kreeg stond genoemd dat ik de smtp server in moest vullen. Maar kan het nog even bij hun nagaan.
     
  6. Ok, en nu in het Nederlands voor een 'leek' :)
    Wat bedoel je met een secure-smtp (=poort465), wat moet ik dan invullen bij smtp......nl
     
  7. Wist niet eens dat dat kon, een internetabonnement bij Ziggo zonder een Ziggo (of Casema) e-mailadres. Er staat me bij dat je dat gelijk moet aanmaken bij het activeren van de modem. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Weet je zeker dat je niet 'ergens' een casema....
    ------------

    Ik heb inderdaad inmiddels iets gevonden:
    mijnnaam@casema.nl
    en een wachtwoord.
    Daarmee heb ik echter nog niet het juiste Smtp adres gevonden. Het werkt nog niet op het smtp.ziggo.nl en ook niet op smtp.casema.nl

    Misschien heeft het dan toch iets met die poort ofzo te maken...whatever that may be ?
     
  8. Vergeet dat verhaal maar. Het gaat er hier toch om dat je 'gewoon' verbinding wilt maken met Ziggo's eigen smtp-server? Dan zouden zowel smtp.ziggo.nl als smtp.casema.nl moeten werken. De laatstgenoemde is een alias van de eerste. In eenvoudig Nederlands: met beide namen kom je op dezelfde plek terecht.

    Begrijp ik goed dat je ook hebt geprobeerd met dat casema-adres een account aan te maken en dat Ziggo's smtp-server daar ook niet mee werkt? Dan kan je bij de helpdesk aankloppen met die mededeling en zal men er toch echt iets aan moeten doen.

    Misschien kan je eerst nog iets proberen. Hoe handig ben je met het opdrachtvenster (ook wel DOS-box, command window, commandovenster of command prompt genoemd)? Open er eens een en type eens:

    telnet smtp.ziggo.nl 25

    gevolgd door Enter. Als het goed is, reageert de smtp-server daarop met een aantal regels die met de code 220 beginnen. Zo ja, type dan maar

    quit

    en sluit het opdrachtvenster. Als dit heeft gewerkt, reageert de server wel en ligt het probleem waarschijnlijk niet bij Ziggo. Komt er de een of andere foutmelding op, meld dat dan bij de helpdesk (eventueel eerst hier).

    Overigens biedt HostingDiscounter volgens hun website geen uitgaande mailserver aan, dus je bent veroordeeld tot die van Ziggo.

    Heb je trouwens gecontroleerd of de gegevens in het instellingenvenster van je mailprogramma wel helemaal goed staan (niet ergens een onopvallende spatie ingeslopen of zoiets)?

    Edit: ik zie nu pas dat je met een Mac werkt. Daar weet ik niet veel van, dus ik weet niet of je de bovengenoemde telnet-opdracht ergens kwijt kunt. Misschien kan een Mac-kenner je hier beter verder mee helpen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2009
  9. Die hebben idd geen eigen en je dient dan idd die van je eigen ISP te gebruiken... Zie ook: https://www.hostingdiscounter.nl/support/question/102/

    Voor telnet op MAC OS X is dit (wel engels) het juiste antwoord http://www.daniweb.com/forums/thread18730.html, even volgen tot je bij In WindozeSpeak, this is Start --> Run --> CMD bent... Dan verder gaan met bovenstaande post van Grizzler want dan zit je zeg maar in de command line voor het telnet verhaal...

    PS: Je kan ook bellen met de ziggo helpdesk en hulp vragen bij het instellen van je ziggo mail, dan mogen ze dus wel gaan helpen ;)
    Zodra dat klaar is en werkt herhaal je dan die stap zelf, maar dan met je eigen adres...

    UPDATE: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=170987#post170987 <-- Mail problemen in bepaalde regio ook vandaag nog een post, dus wellicht werkt het eigenlijk gewoon bij je maar vanwege de storing niet?! Ofwel lees even de postcodes door ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2009
  10. Je moet in elk geval geen gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken als je via de ziggo smtp-server mail verzendt.

    Je kunt als het goed is dus gewoon smtp.casema.nl of smtp.ziggo.nl gebruiken als je een ziggo particulier-abonnement hebt tenminste. Als ik (als forum-admin) je ip-adres waarmee je nu berichten post zie, lijkt het of je een ziggo-zakelijk abonnement hebt. Misschien moet je daar een andere server gebruiken dat weet ik niet.

    Maar in elk geval geen inlog-gegevens voor de smtp server gebruiken bij casema/ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina