1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Compliment voor ZIGGO

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door F3Lancer, 11 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Basis is dan ook wel een snelheid die niet meer van deze tijd is.
    Je krijgt waar je voor betaald.

    Als pagina's te langzaam laden zou je ook nog een naar OpenDNS kunnen kijken.
    Baat het niet dan schaadt het niet.
    OpenDNS werkt hier vlekkeloos en snel.
     
  2. Ja, 39.95 p/mnd
    Wie wilde bezuinigen ?

    je gaat van 20 Mb naar 1 dat is een factor 20 !!!
    Dit was van te voren bekend ( als je de info's had gelezen )

    Kan het beter zeggen : stap over naar telefoon alleen van ziggo

    dan KRIJG je 64b kabelinternet GRATIS ( nja - 9,95 p/m voor de telefoon + kosten )
    maar dan kan je pak shag gaan halen, draaien, EN oproken in dezelfde tijd !

    in mijn ogen zeur je nu over iets wat volstrekt normaal is
    ( akkoord 1 Mb is te weinig ... maar... goed nieuws over 2 weken gaat je snelheid omhoog ), en over een half jaar WEER een keer

    [​IMG]
     
  3. En zo zit hij over een jaar of 10 weer op zijn oude snelheid van het Plus-pakket. ;)
     
  4. Maar wel voordeliger... crisis suck's :sleep:
     
  5. Valt mee hoor want dan zit het Plus-abonnement op "lightspeed" en dan bedoel ik geen glasvezel... :D
     
  6. De internetsnelheid van "Alles in 1 Basis" wordt bewust door Ziggo laag en onaantrekkelijk gehouden. Dit om te voorkomen dat abonnees bij de aankomende en toekomstige snelheidsverhoging te snel zouden kunnen gaan besluiten om te downgraden naar het laagste pakket.

    STEL: Als "Alles in 1 Basis" vanaf 1 juli t.o.v. van "Plus"en "Extra" in een redelijke prijs/snelheid verhouding zou staan, (bijvoorbeeld 5 / 0,5 ), dan kunnen veel abonnees nog wel eens besluiten te gaan downgraden.
    Als er dan 10.000 abonnees zouden gaan downgraden van "Plus" naar "Basis" dan verliest Ziggo per maand 100.000 euro (1,2 miljoen per jaar) aan inkomsten.
    Ziggo is gek met zijn abonnees maar ook op hun centen :rolleyes:

    Het opwerpen van deze zgn. downgrade barriere heeft mij altijd gestoord aan Ziggo (@Home)
     
  7. Uiteraard is het niet "netjes" om het zo te doen,
    maar wel begrijpelijk

    in mijn geval, ik heb gekozen voor een snel abb. qua internet.
    en zal dan ook niet snel omlaag gaan ( ja-ja - speedgeil, ik weet het )

    maar de discussie liep op een moment uit naar iemand die bewust van alles in 1 extra naar een plus is gegaan, en daarna naar een basis

    met daarbij de klacht dat het niet acceptabel is die snelheid ( traagheid )

    Een Ain1 extra kan 'makkelijk' omlaag, zonder al te veel in te boeten, en idd die 1,2 miljoen euro is voor Ziggo belangrijker dan de klanten
    ( no offence - als het niet zou zijn, dan zou het ook niet geloofwaardig zijn bedrijf moet gaan voor winst )

    dus downgraden ok, maar niet voor een dubbeltje op de eerste rang
     
  8. Ik snap het probleem niet, het is toch hartstikke logisch dat je duurdere producten ook die meerwaarde laat houden ten opzichte van goedkopere? Van een barrière is geen sprake, het gaat om keuzes en behoeftes. Je hebt Basis en Plus, een pakket voor mensen die geen snelheid nodig hebben (beginners, mensen die alleen emailen, mensen met een ijzeren geduld, noem het maar op, waarvoor een snelheid van meer dan 1Mbps toch geen meerwaarde heeft), en een pakket voor mensen die wel hechten aan een stevige verbinding, die krijgen dan gelijk een razendsnelle, daar is toch niks mis mee.

    Klantbehoud is leidend in het hele concept van gebundelde abonnemten van álle aanbieders van zulke pakketten. Waarom biedt KPN Digitenne aan, eventueel gebundeld? Ze maken er geen winst op, maar het maakt wél de drempel om over te stappen op de kabel groter. Stel dat je geen huistelefoon hebt, maar je neemt Alles in 1 omdat het gewoon voordeliger is dan bijvoorbeeld Internet Z3 en RTV. Dan zit je wel met een gebundeld pakket, als je dan ooit telefonie gaat gebruiken doe je dat natuurlijk bij Ziggo want dan heb je het abonnement tóch al. En als je één of meerdere diensten wilt beëindigen, verlies je ook andere voordelen. Hartstikke logisch wat betreft klantbehoud, maar ook qua abonnementsgeld, op die manier hoeven de marges minder groot te zijn.

    En nu zijn we extreem off-topic. Post van een tevreden klant die eens een ander geluid wil laten horen, daar discussie over, dan wordt topic gekaapt door iemand die het niet goed begrepen heeft, daar discussie over en dan komen we hier uit.

    Ik zeg: misschien wordt het tijd dit zaakje eens af te sluiten.
     
  9. Ben ik het helemaal mee eens.
    Dus maar weer on-topic van een heel tevreden Ziggo klant. :D
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina