1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

IP-Nummer is gewijzigd

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcedwin, 10 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb al jaren hetzelfde IP-nummer en ben daar blij mee. Heb o.a. een aantal diensten waar ik op inlog op basis van IP. Nu kan dat niet meer (kan wel de settings wijzigen natuurlijk) omdat mijn IP gewijzigd is. Tevens doet mijn mail het niet.

    Anderen daar ook last van (IP wijziging)?
     
  2. Ja, sinds de werkzaamheden van vannacht ben ik ook opeens voorzien van een ander IP-nummer. Had ik er eerst 1 van de 84-serie, nu opeens weer één uit de 83-serie. Tis niet de eerste keer en het zal ook wel weer niet de laatste keer zijn.
     
  3. Dat risico loop je omdat Ziggo dynamische adressen uitgeeft.
    Ze kunnen dat dus veranderen wanneer ze maar willen.
     
  4. Je kan er ook voor zorgen als je een server heb dat je
    je ip nummer gaat linken met de site.

    www.no-ip.com, dit werkt bij mij uitstekend...

    Elke keer als je ipnummer wijzigd zal dat programmaatje ervoor zorgen dat
    je ip naar die site wordt verstuurd.

    Daarmee kan je bijvoorbeeld mijnserver.sytes.net aanvragen.

    Ik heb mijn server op: cvegtziggo.sytes.net staan
     
  5. Merk dat mijn verbinding erg instabiel is na de werkzaamheden van vannacht.
    Vreemde is dat mij ip-nummer vandaag weer veranderd is. Nu naar de 94-reeks.
     
  6. Hetzelfde is ook hier gebeurd.
     
  7. Ik kwam onderstaand verhaal op een ander forum tegen. Waarschijnlijk is dit de rede van de instabiele verbinding:

    Ziggo zit weer eens in de problemen en daardoor ik ook. Ze hebben iets nieuws tussen de verbindingen gezet en de modems moeten hier nog aan wennen zeggen ze. [​IMG]

    Gisteravond hebben ze dat ding zoals de man zei ertussen gezet.

    Nu valt continue de verbinding van internet weg. Telefoon en Tv werkt wel normaal.
     
  8. Wennen :no:

    Modems wennen. Niet, het werkt of het werkt niet. Hier dus nu al sinds zaterdag niet (mail).
     
  9. Ja dat kan gebeuren. Ziggo geeft dynamische IP-adressen uit, dus kan het voorkomen dat je eens een ander ip krijgt. Niets vreemds aan.

    Daar loopt al een ander draadje over, dus dat hier gaan beantwoorden zou enkel offtopic zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina