1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ZIGGO kiezen?....

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door dim, 9 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Aan allen,

    Ik ben op dit moment orange klant en ben hier de laatste tijd redelijk ontevreden over geworden, uitval telefoon en internet.

    Nu ben ik op zoek naar een goede vervanging hiervoor, en wil graag een alles in 1 oplossing hebben(telefoon internet en televisie)

    Aangezien er hier veel mensen met ziggo ervaring zijn wil ik graag een advies vragen.

    Hoeveel storingen zijn er nog bij ziggo?, ik kan me herinneren dat er bij bijv. kassa heel veel klachten waren m.b.t. tot de ziggo diensten en vraag me af wat de huidige situatie is....

    Waneer ik google gebruik zijn er over iedere provider heel veel klachten en durf bijna geen nieuw abonnement meer af te sluiten.

    Alvast bedankt voor de hulp:)

    Dimitri
     
  2. Dat komt omdat je alleen de mensen hoort bij wie het niet werkt. Storingen en andere problemen heb je bij elke aanbieder. Voordeel van kabel is dat je snelheid vaak wat betrouwbaarder is en de verbinding in theorie minder storingsgevoelig zou moeten zijn. Je merkt wel aan mijn diplomatieke taalgebruik dat ik geen antwoord heb op je vraag, en ik denk niet dat er hier iemand rondloopt met exacte getallen.

    Echter, rampverhalen zijn geen reden om van het abonnement af te zien om de eerder genoemde reden.
    Ik zeg dus: de chaos van vorig jaar is wel voorbij. Er zijn problemen, die zullen er altijd zijn. Het grootste deel van de tijd gaat het echter gewoon prima. Nee, ik heb zelf geen internet van Ziggo. Ik wacht de snelheidsverhogingen nog even af. Ik heb er echter wel vertrouwen in.

    KPN staat bijna altijd op 1 als bedrijf waarover de meeste klachten binnenkomen, toch loopt het merendeel van de vaste telefonie via hun. Het merendeel van de klanten is namelijk wel tevreden met hun diensten. Zo is het bij Ziggo ook; alleen de klagers laten van zich horen, want als het werkt doet men alsof dat vanzelfsprekend is.


    Overigens kan je zelf bijdragen aan een goed verloop van je overstap. Vraag allereerst bij Online informatie op over je abonnementen: wat is je opzegtermijn, vervalt je internetabonnement automatisch als Ziggo je telefoon opzegt? Twee hele belangrijke vragen. Telefonie zegt Ziggo voor je op, internet kun je het best zelf opzeggen als dit niet automatisch vervalt.

    Doe je bestelling telefonisch via 0900-0730. Geef duidelijk aan wat je precies wilt. Geef het aan als je nummerbehoud wilt, en zorg ervoor dat je niet alleen je telefoonnummer weet maar ook de exacte tenaamstelling van het telefonie-abonnement bij Online. Eventuele extra diensten (draadloze router? Geheim nummer?) altijd zelf vermelden als je er niet om wordt gevraagd. Vat, als de medewerker het niet doet, aan het eind van het gesprek samen wat je hebt besteld inclusief details. Maak eventueel vantevoren een lijstje met belangrijke punten.

    Als je een medewerker aan de lijn krijgt die van kant noch wal weet, bel dan gewoon opnieuw (lokaal tarief). Lijkt flauw, maar die persoon doet zijn werk dan niet goed, en kan je flink wat narigheid bezorgen door je bestelling verkeerd in te voeren.

    Je krijgt een schriftelijke bevestiging binnen een aantal dagen. Ontvang je die niet binnen een week, zou ik nogmaals bellen. Ontvang je'm wel, controleer dan nauwkeurig alle gegevens. Je hebt een wettelijke termijn van 10 werkdagen (of zeven?) om van je bestelling af te zien zonder opgaaf van redenen.

    En: blijf dit forum in de gaten houden. Je kan uiteraard over elke stap in het bestelproces terecht met je vragen, want velen van ons zijn daar ook doorheen gegaan.
     
  3. Dank je voor je reactie decibert,

    Ik ga eind deze maand verhuizen, dus er hoeft niets "overgezet" te worden. Ik weet echter nog niet wat voor dienst er al op mijn nieuwe adres draait. Ik heb echter wel al een tv aangesloten en kreeg gewoon een standaard analoog signaal(ik neem aan van ziggo?).

    Ik heb wel al mijn huidige provider opgezegd. en zal waarschijnlijk een paar weken zonder internet en vaste telefonie zitten, begin juli.

    Is het aan te raden HDTV te nemen, en zoja, is dit een eenmalige investering van een hd box?(voor gebruik op een plasma scherm), of zitten hier ook maandelijkse kosten aan vast.

    Nog eentje: Ik zou graag een 2e televisie(in de slaapkamer) willen. Is het mogelijk met ziggo digitale tv een 2e aansluiting te maken?.

    B.v.d.

    Dimitri
     
  4. Dit kan kloppen, als de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd, of dat wel heeft gedaan maar het signaal is niet afgesloten. Dat laatste gebeurd vrij vaak, zo heeft de nieuwe bewoner tijd om zelf een abonnement af te sluiten. Je zult uiteindelijk toch altijd op je eigen naam een abonnement aan moeten vragen.
    Als je echter op het oude adres ook al Ziggo had, kun je beter die aansluiting verhuizen. Verhuiskosten en aanmeldkosten zijn hetzelfde (€29,95), maar zo voorkom je dat je dubbel abonnementsgeld betaald (ivm opzegtermijn van kalendermaand) en dat je al je gegevens nogmaals door moet geven (grotere kans dat daarbij een fout wordt gemaakt).

    Als je snel genoeg bent met bestellen kan het eerder wel geregeld zijn op je nieuwe adres.

    Je krijgt bij Alles in 1 €100,- korting op een installatiepakket HD, dan betaal je nog wel €99,- (normale prijs dus €199,-). Dat is een eenmalige investering, je betaalt niks extra voor de standaard 60 zenders + 1 HD zender. Alleen voor extra zenderpakketten (met evt. extra HD-zenders) betaal je maandelijks.
    Of het aan te raden is is aan jou. Het HD-aanbod is op dit moment beperkt, hoewel het wel groter zou moeten worden. Ook sommige SD-kanalen worden ge-upscaled en dus nog wat mooier weergegeven dan een SD-ontvanger kan. Daarentegen is een SD-onvanger gratis bij Alles in 1. Jouw persoonlijke voorkeur, maar met een Full-HD TV zou ik wel voor de HD-ontvanger kiezen.

    Je kan net zoveel toestellen aansluiten als je wilt op de kabel (mits je bekabeling in huis in orde is en de extra lengte niet belachelijk groot)Die ontvangen dan wel echter alleen de dertig analoge kanalen. Als je op dat tweede toestel ook digitaal wilt kijken, heb je daarvoor ook weer een digitale ontvanger nodig. Een idee is dus bijvoorbeeld om ipv. een HD-ontvanger voor €99,- te kiezen voor de gratis SD-ontvanger en zelf een tweede SD-ontvanger in de winkel aan te schaffen, dan kijk je op beide digitaal. En ook voor een tweede ontvanger betaal je maandelijks niks extra's.

    Maar dat is uiteindelijk jouw keuze.
     
  5. Ik heb al jaaaaren Casema en Ziggo en het werkt prima (behalve dat mijn mail nu niet werkt). Altijd beeld en internet. De 2 internetstoringen waren kabelbreuken door werkzaamheden in de buurt. Dus wat mij betreft raad ik Ziggo wel aan. En al die problemen die je leest, daar staat een veelvoud van tevreden klanten tegenover.

    En soms klagen ze (ikke soms ook) als net je email ff niet werkt. Email daar zijn af en toe wel wat problemen mee, maar als je er niet zakelijk mee werkt (doe ik wel) dan is er zeker geen enkel probleem.
     
  6. Ok,

    Ik ga deze week ziggo bestellen.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Dimitri
     
  7. Berkel is UPC toch? of is dit een andere Berkel?

    Want er is namelijk ook een Berkel en Rodenrijs
     
  8. Hallo,

    Ja klopt, ik zit op dit moment nog in berkel en rod. maar ga verhuizen naar bergschenhoek.

    Dimitri
     
  9. heb eigenlijk ook een vraag over HD. ik heb een digitale ontvanger maar heb voornemens een hd ontvanger te nemen. moet ik nu een compleet nieuw installatiepakket nemen of krijg je zo`n hd ontvanger ook los in de winkel(zonder smartcard dus), zodat ik dus mijn eigen card gebruiken kan voor de HD ontvanger. ga er dan vanuit dat ik alleen nog een hd abonnement moet nemen van 3,95(dacht ik). bvd voor het antwoord.:frons:
     
  10. Je kan zeker ook een eigen decoder halen maar moet wel gecertificeerd zijn voor ziggo (ivm evt. ondersteuning) netwerk:
    http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/gecertificeerd
    En je kan dan idd HD pakket op je smartcard laten activeren (is nu de eerste 6 maanden gratis daarna idd 3,95)

    Maar waarom geen installatiepakket? Krijg je nu korting op, kan je evt. 2de TV ook van digitale TV voorzien.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina