1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E19-4 5050c alle geplande opnames mislukken

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Bierbeer, 9 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi

    ik ben al vanaf half maart in het bezit van de humax 5050c met een oude kaart in afwachting van de nieuwe kaart. Geen problemen met geplande opnames, alles perfect gegaan.

    Vanaf begin/half mei de nieuwe kaart en een preview periode van +/- 2 weken, in deze periode ook totaal geen problemen met geplande opnames.

    Nu 1 juni: krijg ik de melding preview periode vervallen op de zenders buiten het basis pakket (dat klopt ik heb alleen basis). Maar vanaf deze datum mislukken alle geplande opnames vanuit het basispakket als de decoder in standby staat (zowel energie modus als normaal). TSR en tijdens kijken opnemen of geplande opnames als de decoder aan staat gaat perfect.
    Als ik de decoder handmatig aan zet na een tijdje in standby te hebben gestaan merk ik ook dat ik op alle zenders eerst de melding E19-4 zie, dit zo een 5 a 10 seconden en dan beeld en werkt de decoder perfect. Ik vermoed dat door de E19-4 foutmelding ook alle opnames mislukken als de decoder uit standby komt.

    Wat heb ik gedaan:
    Kaart erin eruit, terug naar fabrieksinstellingen, alle zenders opnieuw erin, kaart laten resetten? door de ziggo helpdesk. Gisteren een mail op laten stellen naar de 2de lijnst storingsdienst door een zeer competente (ja ik schrok hier ook van) ziggo medewerker.
    Hij vermoed dat de 2de tuner nog niet ingesteld is voor het nieuwe normale basispakket, ik heb geen idee wat hij precies bedoeld maar vond het een beetje raar klinken. Dit schijnen ze te kunnen oplossen op afstand en ik krijg deze week een belletje terug.

    Eerdere medewerkers gaven mij alleen de standaard opdrachten van stel de opnametijd eerder in (zucht) sluit de decoder met een korte kabel aan (zucht) en reset de decoder maar nog een keer.

    Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn, of is er een ziggo medewerker die misschien mijn abbo/kaart even kan checken ergens? Ik weet namelijk 100% zeker dat er ergens bij de verificatie bij ziggo zelf verkeerd gaat aangezien het NA mijn preview periode voorkomt.

    BER=0
    Sterkte=37% (al vanaf het begin en nooit problemen gehad)
    Kwaliteit=100%
     
  2. Oeps kan iemand het draadje naar het juiste forum verplaatsen moet naar digitaal ipv analoog :)
     
  3. Dat klopt en is besproken in diverse topic mbt de 5050-C en andere PVR's. Echt een oplossing is daar echter niet in vermeld.
    Kan heel goed, die waarde zegt ook niks, behalve ten opzichte van eerdere metingen van dezelfde decoder (dus als jij constant 37% hebt is er niks aan de hand, als iemand voorheen 78% had en nu 37% dan kan er wel iets mis zijn).
     
  4. Hoe is het dan mogelijk dat het allemaal wel perfect gewerkt heeft maar nu na de preview periode opeens niet? Ik kan er nu nog wel om lachen maar heb al een week lang corrupte opnames.


    [edit] ik heb nog een oude kaart van een mijn ouders adres ik ga deze de komende tijd even uitproberen
     
  5. Die korte E-19 melding is omdat hij de toestemmingen ophaalt voor welke kanalen je mag zien (even heel versimpeld gesteld). Mijn gok is dat hij dat tijdens de preview periode niet doet, omdat je toch alles mag zien voor die tijd.
     
  6. klinkt aannemelijk :) maar helaas geen oplossing haha. Dit moet toch een structureel probleem zijn lijkt mij? Aan de decoder kant zouden ze misschien kunnen maken om een 10 tal keer te proberen b.v. elke 10 seconden om de opname te beginnen. Dan is de E19-4 melding al weg en zal de opname gewoon beginnen.
     
  7. Is het ook.
    Tja dat is dan aan de fabrikant, en die zeggen natuurlijk "moet Ziggo maar niet zo stom doen met die Smartcards".
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    En zo is het ook!
    De decoders zijn toch, na zeer intensief testen, officieel gecertificeerd voor gebruik op het Ziggo netwerk?
     
  9. nogsteeds extreem veel last van de E19-4 melding. Helpdesk zou mij terug bellen vorige week maar uiteraard hebben ze dit niet gedaan. De ene competente ziggo medewerker heeft me behoorlijk op het verkeerde been gezet aangezien er nog een complete incompetente organisatie achter zat.
     
  10. Over dit probleem E19 loopt een uitgebreide discussie in het Humax 5050 Forum. Gelieve hier verder te gaan zodat we het op 1 plek houden.

    Zie hier.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina