1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaalsterkte ineens gigantisch laag.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door GolfTouch, 8 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ik zal morgen (straks) eens bellen en kijken wat ze zeggen.
    Kunnen ze niet op afstand de wijkcentrale meten?
     
  2. Tja hoop voor je dat het melden van blikseminslag wat stappen zal overslaan :P
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ik hoop het maar ik neem aan dat bij Ziggo een lampje moet gaan branden als veel mensen uit een bepaalde plaats bellen over een slecht signaal.
    Ik zal de reactie van Ziggo posten.
     
  4. Wat handig is is om gelijk argumentatie te geven waarom het niet aan je aansluiting ligt, want een verstandige medewerker vraagt dat eerst. Dus: de bliksem is ingeslagen in jullie apparatuur en nu heb ik er last van. Heb mijn bekabeling langsgelopen en de decoder rechtstreeks op het AOP gezet zonder verbetering.

    Het is natuurlijk nog handiger om even bij de buren te informeren of zij er ook last van hebben, die kans is natuurlijk ontzettend groot in dit geval, en dat geeft je verhaal meteen veel meer waarde.
     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Refereer je dit naar mijn post?
    In de mail naar Ziggo toe heb ik dit wel aangegeven.
    De buren hebben hetzelfde probleem en meerdere uit de buurt.
    Ik heb in mijn post toch staan dat ik direct op het AOP aangesloten heb zonder resultaat. Zelfs analoog, direct op het AOP, is het op enkele zenders onmogelijk om te kijken.
     
  6. Ik weet wel dat je het hebt gepost, ik bedoelde dat je dat ook zeker aan moest geven aan Ziggo als je je melding ging doen. Beter één keer teveel gezegd dan te weinig. Maar dat was niet duidelijk uit mijn post misschien.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ik heb dat zeker ook aangegeven omdat ze bij de HD een vaste lijst nalopen. De bekende resets van de apparatuur, controle van smartcards, kabels, etc.
    Het is gewoon soms erg moeilijk om iets uit te leggen wat voor jezelf heel duidelijk is en dat ook zo over te brengen op een ander.

    Maar niets negatiefs naar jou toe hoor. Begrijp me goed.
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Opgelost.

    Ziggo is geweest en heeft het signaal op het AOP gemeten. Deze was "redelijk". Vermoedelijk is er bij Ziggo door de inslag een versterker defect geraakt. Deze wordt opgezocht en beoordeeld.
    Volgens de medewerker waren in de omgeving de nodige modems en versterkers gesneuveld.

    Helaas blijkt mijn versterker (6 weken oud) ook een opdonder te hebben gehad waardoor deze niet meer de 29DB versterkt maar 3DB.

    Dus het lag zowel aan de versterker van Ziggo en de mijne.
     
  9. Op mandag 8 juni zijn er bij ons werkzaamheden geweest. En op 10 juni valt alles-in-een in een keer helemaal uit. Bellen (met gsm) met helpdesk tv, nee meneer u moet bij internet zijn. Doorverbonden, nee meneer u moet wel degelijk bij tv zijn. Weer doorverbinden naar tv, en wat denk je... verbinding verbroken. Ben bij de buren gaan informeren, die hadden ook geen tv (internet en telefoon). Nog een keer bellen naar helpdesk tv.
    En ik kreeg hetzelfde te horen. Het ligt aan uw bekabeling, wij sturen een monteur, en die kan er al op maandag 15 juni zijn.
    Heb maar gezegt dat ze maar eens eerst naar de groepsstoringen moet kijken. Het antwoord is gewoon te eenvoudig.
    De werkelijke oorzaak was dat er aan de andere kant van het dorp de stroom was uitgevallen en dat daardoor de verdeelkast van Ziggo geen stroom meer had.

    Misschien een tip dat ze bij de helpdesk een gsm neerleggen waar alle storingen op binnen komen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina