1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaalsterkte ineens gigantisch laag.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door GolfTouch, 8 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Hier mijn complete aansluiting enkele weken geleden incl. kabels, pluggen, versterker en multitaps vernieuwd.
    Sinds gisteren zag ik ineens een blokkerig signaal op Discovery Channel.

    Mijn signaalsterkte op de 5050 was ruim in de 60%, kwaliteit 100% en BER:0.
    Ook op de andere ontvangers een perfect signaal.

    Sinds gisteren is de sterkte ineens op de 5050 14%, kwaliteit 100% en BER schommelt een beetje afhankelijk van de zender.
    Ook de andere ontvangers geven een lagere sterkte aan, o.a. 8%, en een hogere BER van 30.

    Zijn er meerdere die dit ineens hebben sinds het weekend en in de omgeving Waalwijk wonen?

    Kabels etc al gecontroleerd en geen problemen gevonden.
     
  2. Er staat nog ergens een dergelijke melding, ik kan hem echter niet meer terugvinden. Sorry.
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Bedoel je in het forum van afgelopen dagen?
    Ik zal nog even zoeken. Anders hebben we een dubbele topic.
     
  4. Waalwijk, Landgoed Driesen, postcode 5146. Nog maar 10% signaalsterkte. Coaxkabel rechtstreeks aan binnenkomend signaal in de meterkast gekoppeld. Helpt niet. Ook versterker niet.
    Heb nu geen digitaalsignaal meer op Nederland 1, 2, 3 en rtl4.
    En ziggo zegt: het ligt aan uw bekabeling. Wel erg makkelijk.
    Op 26-5-2009 heeft ziggo frequenties gewijzigd . Bij terugkomst van vakantie heb ik plots geen signaal meer. Misschien maar naar KPN!
    gr.Adk

     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Onze kast staat volgens mij bij de rotonde Akkerwinde in Sprang-Capelle. Ik woon zelf in de Sprang-Capelle.
    Zondagavond is rond 23.00 uur de bliksem ingeslagen. Heb je die klap niet gehoord?
    Sinds dat moment is mijn signaal naar 14% en lager gezakt.
    Dankzij mijn Hirschmann 30E versterker kan ik nog digitaal kijken. Helaas schommelt de BER wel maar net niet genoeg om continu een slecht signaal te krijgen.
    Omdat ik eerst dacht dat mijn versterker door de inslag defect was geraakt heb ik de installatie gecheckt zonder versterker en direct op het AOP een digitaal kastje aangesloten. Signaal bleef 14%.
    Ik vond het al vreemd want verder was niets defect.

    Zal morgen wederom contact opnemen want het ligt duidelijk niet aan onze aansluitingen.
     
  6. De oorzaak van dat wel erg makkelijke antwoord zijn helaas het grote aantal mensen die direct hun aanbieder bellen met hun probleem ipv eerst eens naar de binnenshuisbekabeling te kijken terwijl dit echt heel vaak de oorzaak is!

    Let wel, ik zeg zeer zeker niet dat jij dat ook niet doet maar door dat soort zaken krijg je gewoon dat een helpdesk daar strenger op is, en dat mag ook wel in ons vol bekabelde landje zijn er veel te veel mensen met een slechte binnenhuisbekabeling.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Zie mijn bovenstaande post. Volgens mij waren we gelijkertijd aan het typen.
    Vooral treden nu ook storingen op door Digitenne en het C2000 netwerk.
    Dus de bekabeling en aansluitingen is zeker heel belangrijk geworden.
     
  8. Idd, denk het ook :P
    Maar dat is goed, bevestigd het nog meer ;)
     
  9. Dan zal er wel wat apparatuur van Ziggo zijn overleden. Zie dat maar aan het verstand van het helpdesk personeel duidelijk te krijgen. Het zal er wel op neer komen dat je een monteur moet gaan ontvangen zodat ze vanuit jouw huis kunnen beginnen met meten. Vanaf de andere kant beginnen met meten is bij Ziggo kennelijk niet mogelijk.
     
  10. Ja idd en daardoor zat ik dus met ruim 1 jaar blokkerig beeld!
    Hoe vaak ik standaard te horen kreeg binnenhuis (tot ik vriendelijk doch dringend verzocht even helemaal niets meer te zeggen zonder laatste interactie gelezen te hebben) en hoe vaak monteurs dingen SLUITEN terwijl het niet is verholpen en dat omdat ze het niet konden vinden (wel zien op mijn TV :P)...

    Ach ja, bij mij is het verholpen althans nu nog de iTV blokjes ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina