1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2e smartcard op verkeerde naam

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door rongerritsen, 8 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mensen,

    Ik heb een 2e smartcard geactiveerd.
    Helaas heb ik er niet aan gedacht dat de 1e smartcard (met totaalpakket) op naam van mijn vriendin stond. Nu staat de ene dus op haar naam en de andere op de mijne. En jawel, je raad het al. Hoewel de kaarten beide op dezelfde postcode en huisnummer staan heeft de 2e smartcard geen totaal- maar het basispakket.

    Gebeld met de helpdesk, medewerkster A (duidelijk ervaren) verbind mij door met de technische dienst die het "direct voor me kunnen regelen"
    Bij de technische dienst tref ik helaas een jongedame die dit zelf niet kan, maar "anderen op de afdeling inderdaad wel".
    Helaas is het technisch niet mogelijk mij naar een van die collega's door te verbinden zodra ze neerleggen. Jammer.

    Dus maar weer terug naar de administratie.

    Medewerkster B van de administratie (duidelijk onervaren, na elke vraag sta ik 10 minuten in de wacht voordat ze met een antwoord komt) weet echter zeer zeker dat hetgeen mij zojuist verteld is (overzetten op andere naam / activeren totaalpaket) absoluut onmogelijk is, ook haar teambaas heeft dat gezegd. Mijn conclusie: het kan wel maar het mag officieel niet.

    Haar advies; koop een nieuwe smartcard en activeer deze op de juiste naam. De andere optie is een wijzigingsprocedure die enkele maanden (!) duurt.

    Dit is toch raar? Terwijl het gewoon een kwestie van wat gegevens wijzigen is volgens medewerkster A.

    Iemand een idee wat ik kan doen?

    Alvast super bedankt!
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Alle berichten hier lezende wat betreft de registratie van de smartcards lijkt mij dat inderdaad de beste oplossing. :wink:
    Nieuwe smartcards zijn al verkrijgbaar voor onder de €20 als je een beetje zoekt.
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Wil je de snelle oplossing? Een nieuwe kaart kopen en deze laten activeren.
    Tragere oplossing? Vragen om de 2e kaart te laten blokkeren en wederom te laten activeren op de juiste naam. Helaas zal je kaart dan de gehele procedure in moeten en dat kost tijd ivm de termijnen om een verandering te kunnen doorvoeren.
    Een nieuwe kaart is zo gevonden voor inderdaad onder de 20 Euro op marktplaats.
     
  4. Bedankt voor de antwoorden!

    Toch jammer dat dit niet 'gewoon' even telefonisch geregeld kan worden zoals de eerste medewerkster die ik sprak vertelde.

    Ik weet dat het mijn eigen fout is geweest, dus wil er niet teveel over klagen, maar het zou toch makkelijker moeten kunnen?
    De kaart wisselt niet van adres of kabelaansluiting, alleen de naam waarop het geregistreerd staat moet veranderd. Dit ligt dus blijkbaar wat ingewikkelder dan dat het op het eerste gezicht lijkt...

    Ik denk dat ik dus maar een derde kaart ga kopen en die 2e laat blokkeren? Anders betaal ik daar ook nog jaarlijks voor lijkt me?
    please correct me if i'm wrong...
     
  5. Bij deze, je betaalt niks voor een tweede of derde geregistreerde Smartcard, niet voor registratie (zoals vroeger bij Multikabel een paar euro in't jaar, als ik het goed heb) en niet voor dubbele extra zenderpakketten. Zie hier.
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Voor die "verkeerde" kaart betaal je niets. Wie weet kun je die in de toekomst nog gaan gebruiken.
     
  7. Oow nou, dan valt het allemaal nog wel weer reuze mee.
    Bedankt voor het meedenken!
    En wie weet heb ik die tweede kaart nog ooit eens nodig. Kan hem sowieso als reserve bewaren.
     
  8. Toch vreemd dat je tegen problemen aanloopt.
    Ik nam een decoder en kaart over van een goede kennis, en met één telefoontje was hij geregistreerd op mijn naam.
    De volgende dag al in gebruik en gesynchroniseerd.

    Laat je vriendin jouw kaart op háár naam zetten, en laat haar dat dan eens regelen.
    Misschien dat dat vlotter verloopt :wink:
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Zou het dan toch niet een beetje aan de medewerker liggen die je bij de klantenservice treft?
     
  10. Tja het werkt verwarrend. Het veranderen van de tenaamstelling qua achternaam wordt alleen gedaan na overlijden en dergelijke, met schriftelijk bewijs. Het overzetten van een geregistreerde Smartcard wordt wél weer gedaan als je die overkoopt bijvoorbeeld (ook logisch, want het gebeurt heus wel eens dat een verkeerd nummer op het verkeerde adres wordt geregistreerd).

    Er staat echter dit hier op de website:
    Dus ze moeten het gewoon in orde maken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina