1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geluids probleem

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Reind, 7 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    af en toe heb ik een geluids probleem,dan is het net of een zender niet goed op het geluid is afgestemd,net zoals een radiozender naast de zender afgestemd is,komt dit ook bij een ander voor,het is niet altijd zo,en altijd bij de tv's die boven staan,kwaliteit is 100% sterkte is meestal tussen 50 en 60%.
    groet Reind:wink:
     
  2. Als het onder niet zo is en boven wel is het in elk geval niet het hoofdsignaal, dus moet je bij jezelf het probleem gaan opzoeken.

    Wat kan het probleem bij jezelf zijn?
    - Decoder
    - Aansluitpunten
    - Connectoren
    - Splitters
    - COAX Bekabeling
    - Scart/hdmi kabel
    - TV / Beamer, ...

    De BER waarde is het meest belangrijk kwa waarden... Die moet altijd 0 zijn/blijven. Als dat niet 0 is, is er op dat moment een probleem mbt het signaal. Dus eigenlijk kan je het best de volgende keer als het probleem er is kijken wat op dat moment de BER waarde is.
    Indien 0 is het niet het signaal en/of de coax bekabeling / connectoren maar wel bv. de scart/hdmi kabel, de TV zelf of de decoder.
    Als die niet 0 is dan zeer waarschijnlijk de bekabeling / connectoren aangezien je het probleem onder niet had en het inkomende signaal dus wel goed is.

    PS: Indien je het geluid bv optisch hebt aangesloten en het beeldsignaal via scart / hdmi kan het evt. zijn dat je in je box de ms. moet aanpassen ivm geluid/beeldvertraging van beide aansluitingen.
     
  3. <
    geen optisch geluid,alles via scart,met de decoder Samsung dcb-b270r en het gekke ervan is ,dat ik voor die tijd een decoder Samsung dcb-9401r gebruikte,maar daarmee geen problemen had.
    de TV is een 42pfl5322 van Philips.:?:
     
  4. Dan toch bovenstaande altijd van toepassing... Stel kabel was al slecht met loskoppelen / aankoppelen (nieuwe decoder aansluiten) mischien net defect gegaan... Druk alle kabels eens goed vast of test je decoder eens beneden of andersom die van beneden boven. Ook is de ene decoder gevoeliger dan de andere en heeft dus betere/goede bekabeling nodig.

    Let wel, meest logische lijkt nu de decoder te zijn, mischien een defect(je) maar eens terug naar fabrieksinstellingen kan nooit kwaad. Evt. ergens bij de instellingen mischien iets mbt geluid doen kan natuurlijk ook.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina