1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nederlandse kanalen gestoord

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door fvaken, 7 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds 2 weken problemen met alleen de Nederlandse kanalen op mijn Siemens. (na lang probleemloos gebruik)
    Het lijkt geen decoderprobleem omdat ook ned1 problemen heeft.
    Vaak krijg ik de melding 'geen signaal' maar vandaag na de zoveelste harde reset, fabrieksinstelling en 3x uit/aan krijg ik op de Nederlandse kanalen een erg gestoord beeld.
    Bij kanalen zoeken zegt hij signaal sterkte 100% kwaliteit uittekent.
    Ik weet 't niet meer, iemand van jullie?

    Frans
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Heel vreemd dit?

    Misschien dat het probleem samenhangt met de hoge bitrate van de Nederlandse, (NED,RTL,SBS,VOO) zenders?

    Al je PIP gebruikt treedt het probleem dan ook op met beide tuners?
     
  3. Hoi Doman,

    Als ik PIP gebruik blijft het probleem op beide tuners.
    Sterker nog de het PIP beeld is een onverkleinde uitsnede van een gestoord beeld.
    Overigens is niet alleen het beeeld gestoord, ook het geluid is niet te volgen.

    Frans
     
  4. Voor de duidelijkheis:
    Ned 1, 2 en 3 ernstig gestoord.
    RTL 4 en 5 minder gestoord
    SBS, NEt% RTL8 werken OK
    Alle anderen ook
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
  6. Storing

    Ik heb hetzelfde gehad, toen ik opnieuw de zenders geinstaleerd had heb ik al weken geen probleem meer
     
  7. Dit was duidelijk het probleem.
    Zappen helpt niet (dan was het wel eerder opgelost)
    Maa vervangengen van de coax (wat ook iemand meldde) loste het probleem voor mij op.
    Doman Bedankt voor de info!

    Frans
     
  8. Helaas te vroeg gejuicht.

    Na 30 min. weer 't zelfde probleem.
    Alles goed gecontroleerd, de kabel, de splitter etc.
    Een andere ontvanger geprobeerd, geen enkel probleem.
    Kan het dan toch ontvangst kwaliteit zijn ?

    Frans
     
  9. Fabrieksinstellingen herstellen kan altijd wel helpen, zenders opnieuw zoeken ook... Dat heb je gedaan dus moet het met het signaal te maken hebben aldenwel de decoder, je binnenhuisbekabeling / aansluitpunt of het signaal van ziggo zelf... Echter met PIP 2x storing dus erg onwaarschijnlijk dat het je decoder is (2 tuners zelfde probleem) al kan het nog altijd zo zijn dat die ingang een probleem heeft of de decoder bv. veel te warm gaat worden en dan gaat storen, etc.

    Maar goed, wat je evt. nog kan doen...
    Maak eens een directe aansluiting zonder die splitter / modem, etc., dus echt 1 op 1 (liefst met zo kort mogelijke kabel). Zelfde probleem?
    Of vervang eens de bekabeling met een kabelkeur kabel, bv. hirschmann (beste connectoren en kabels over het algemeen), kabel zelf kan evt. defect zijn of slecht afgeschermd, ... Testen met de kabel van bv. boven kan natuurlijk ook (decoder even naar boven, ...). Of een stuk van de huidige kabel afnemen en opnieuw netjes strippen, etc. kan evt. ook voldoende zijn. Persoonlijk zeg ik voor digitale TV moet je goed afgeschermde bekabeling, connectoren en spitters (schroef niet plug) hebben, bv. hirschmann (kabels bijna 2x zo dik als gamma kabel vanwege afscherming / goede kroon en zeer goede connectoren kwa afscherming, etc.).

    Als dat problemen blijft geven (of mischien voordat je dat doet ;)) kan je even kijken bij je buren, hebben deze ook storing? Indien geen dtv daar kan je met jou box proberen, ...

    Een andere decoder bij jezelf proberen is natuurlijk ook wel handig...

    Let wel, je AOP/WCD kan natuurlijk ook defect zijn gegaan...
    Al zal de ziggo monteur dat op zich wel gewoon vervangen.

    Nog storing? Dan ziggo bellen...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina