1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

blokkerig/haperend beeld op verschillende zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door famhagens, 6 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb sinds kort somseen probleempje met een aantal zenders
    waaronder nick jr, het begint met een haperend geluid en gaat over in blokkerig of stilstaand beeld.
    10 minuten geleden had ik dit blokkerige beeld op bijna alle zenders boven 13
    hoe kan dit en belangrijker (zeker voor de kids) nog hoe los ik dit op

    mvg(nieuwe gebruiker)dennis
     
  2. Als 1ste zou je je binnenhuisbekabeling kunnen nagaan...
    Een kabelkeur kabel is wel aan te raden met name hirschmann maar het kan natuurlijk ook aan ziggo liggen. Nu zeggen velen hij deed het altijd goed dus het is niet mijn bekabeling. Maar in dat geval zou ziggo natuurlijk ook nooit een probleem hebben mbt kabels / onderdelen die defect zijn ;) Kortom, check / vervang je binnenhuisbekabeling en indien in orde kan je evt. eens kijken of de buren er ook last van hebben of niet en zowel ziggo eens bellen.
     
  3. Kijk gewoon even of alles goed aangesloten zit. Ik zeg dit altijd, en heb gisteravond mooi ervaren waarom ook weer (slecht beeld, bleek Coax los te zitten). Vervolgens zou je het best je decoder en TV zo dicht mogelijk rechtstreeks (geen splitters of wat dan ook) bij het AOP kunnen zetten met een zo kort mogelijke kabel. Als je het probleem dan niet meer hebt, weet je zeker dat het probleem in je kabels ligt, bespaart je een belletje en is het simpel en snel op te lossen. Let bij nieuwe kabels op KabelKeur.

    Heb je dan nog hetzelfde probleem, kan het probleem in de decoder liggen, het AOP of het signaal van Ziggo. Indien mogelijk is het aan te raden een andere decoder te proberen op je aansluiting, of jouw decoder bij de buren. Als daaruit volgt dat het je decoder niet is (of als je dit niet kan testen) kun je het best naar 0900-1884, optie 2 en daarna 1 bellen. Zij zijn ook in het weekend bereikbaar.

    Wat is overigens de BER-waarde en signaalkwaliteit? Signaalsterkte is een nietszeggende waarde, maar vooral de BER is belangrijk (moet 0000000 zijn).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina