1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

EPG is heeeeeeel traag.

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door bossie, 6 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja ik heb precies de zelfde versie, ik snap er nu echt helemaal geen hout meer van.

    grt P.
     
  2. Wees blij dat het bij jouw IR-FOX C niet voorkomt. Hoewel er volgens Ziggo geen sprake is van hardware revisies heb ik daar toch mijn twijfels bij gezien de verschillende ervaringen hier op het forum met deze ontvanger. Misschien binnenkort toch maar eens dat ding opmaken om te zien wat er op het main board staat. Ook kan de manier van gebruik natuurlijk een rol spelen. Ik gebruik bijvoorbeeld geen favorietenlijst meer vanwege het regelmatig resetten van deze ontvanger om de tijd problemen op te lossen. Misschien doen de andere dat juist wel waardoor zij weer andere problemen ervaren. Instellingen kunnen anders zijn waardoor de ontvanger anders reageert en ga zo maar door.

    En laten we ook niet vergeten dat hoewel tegenwoordig allemaal de naam Ziggo heeft er in ieder geval nog steeds sprake is van twee verschillend ingerichte headends die drie kabelgebieden bedienen. In het Ziggo/Multikabel gebied heeft de IR-FOX C bijvoorbeeld regelmatig last van haperingen in Transport Streams die in Ziggo/Casema gebied niet voorkomen terwijl het signaal toch uit dezelfde headend van Ziggo/Casema komt. Een bug als gevolg van signaal transport problemen tussen de Ziggo/Casema headend en Ziggo/Multikabel gebied. Wie weet triggeren die transport problemen wel meer bugs in de IR-FOX C. In Ziggo/@Home gebied lijken de EPG traagheidsproblemen bijna niet voor te komen terwijl er in Ziggo/Casema/Multikabel gebied veel meer over geklaagd wordt. De hoeveelheid EPG is tegenwoordig gelijk in het hele Ziggo gebied, maar geldt dat ook voor de manier van versturen?

    De bottomline is echter dat er ondanks de manier van gebruik of het kabelgebied waar de ontvanger gebruikt wordt er geen bugs in mogen zitten. Als er meerdere mensen dezelfde klacht melden dan is er sprake van een bug of probleem dat moet worden opgelost.
     
  3. Als dat waar is, wie ben ik om daar aan te twijfelen, dan moet Ziggo maar eens hard aan het werk gaan.
    Of zoals ik eerder schreef, CeeS met zijn club moet dat maar eens in hun reguliere overleg net Ziggo, goed onder de neus wrijven!!!!!!!
    Ja maar Ziggoklantenservice ontkent dat er een probleem is.
    Dus waar blijven we dan, he?
    Gewoon blijven betalen voor iets dat niet naar behoren werkt, het is een schandaal.
    Maar er zijn meer schandalen, toch?
    Je hebt tenslotte geen alternatief.
    En als de OPTA nou eens zou stoppen met O-H'en over het open gooien van de kabel markt, dan zou er eindelijk eens iets in ons (de consument) belang gedaan worden.

    grt P.
     
  4. Dat is nu precies wat er zo krom is aan die "Ziggo gecertificeerd" flauwekul. Daarmee wekken ze verwachtingen bij de klanten die ze in de praktijk niet waarmaken met alle door hen "gecertificeerde" ontvangers. Waar kunnen wij als klanten immers rechtstreeks bugs melden om aanspraak te maken op de garantie die Ziggo geeft op die door hen "gecertificeerde" ontvangers? Waarom is er geen bug report web formulier voor de door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers dat rechtstreeks bij de "testers" van Ziggo terecht komt zodat zij die problemen direct op de buglijst kunnen plaatsen?

    Nu worden die webformulieren afgehandeld door de helpdesk en/of klantenservice waarbij je de gekste reacties krijgt waaruit je direct de conclusie kan trekken dat ze geen flauw benul hebben waar het over gaat en dat dergelijke meldingen dus doorgezet moeten worden naar de afdeling die zich bezig houdt met het "testen en keuren" van ontvangers. Ofwel een ondoordringbaar filter zodat Ziggo net kan doen alsof ze van geen bugs weten.
     
  5. Is er binnen Ziggo al iets bekend over een update of oplossing voor dit apparaat? Ik word er een beetje flauw van dat ding bijna iedere dag weer van de stroom af te halen omdat de EPG en de zenderlijst vastlopen en de tijd ver achter loopt.
     
  6. Het enige is, dat je bij ziggo klaagt, ik bel zeker 2 keer in de week.
    Net voor sluitingstijd, dan is het vaak lekker rustig.
    Ze worden inmiddels helemaal ziek van me.
    Ook stuur ik een stuk of 10 emails per dag, via die klote site van ze.
    Maar oplossingen, ik heb ze nog niet gezien.
    Ja reset u uw ontvanger eens...........dat is dé oplossing van ze.
     
  7. Dus jij belt ze op tegen een tarief waar ziggo lekker blij van wordt.
    Hup daar heb je die gek weer, alweer zoveel cent per minuut verdient en we doen lekker niks.

    Als je toch leest hoeveel zaken ziggo laat liggen wordt het tijd de koppen bij elkaar te steken en via een of andere weg een stichting in het leven te roepen die de belangen van de klanten gaat behartigen.
    Denk eens aan woekerpolis en dat soort stichtingen.

    Is er nu werkelijk niemand ooit op een idee gekomen om ziggo aan te pakken. En dan bedoel ik niet via kassa en radar.
     
  8. Goh, lees dit onderwerp nu pas.
    Maar goed, ook wij irriteren ons mateloos aan de trage EPG.
    En mijn vriendin programmeert vaak een film maar de melding verschijnt dan vervolgens niet op het tijdstip dat de film begint.
    Voor de rest ervaar ik geen problemen.

    Ik zal de helpdesk ook binnenkort gaan bestoken met deze klacht.

    gr. Philip
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2009
  9. (humax IR fox c) Decoder reageert amper

    Hallo,

    Sinds een paar maanden heb ik al een probleem met mijn decoder; Als ik naar de tv gids ga, reageert de decoder soms amper, en loopt hij tijdelijk vast.
    Als ik in de tv gids bijvoorbeeld op de naar beneden toets druk gaat hij eerst gewoon 20 zenders naar beneden, maar dan stopt hij inene.
    Dan kan ik nog wel een paar keer op de naar beneden toets drukken, maar dan gebeurt er niets. Dan inene na 10~15 seconden reageert hij weer, en schiet hij een stuk of 5 plaatsen naar beneden.

    Ook als bijvoorbeeld de tv gids wil openen, is het soms zo dat ik 10~15 seconden moet wachten, en dan komt de tv gids pas...

    Ik heb al "reset naar fabriek instellingen" gedaan, en de stekker er een tijdje uitgelaten, maar dat hielp niet.

    Weet iemand wat je hier tegen kan doen, of hoe je het op kan lossen? het wordt behoorlijk irritant
     
  10. hier hetzelfde probleem,

    mijn oude samsung werkt toch stukken beter.. alleen heeft die geen geheugen dus heb je ook geen giks.. althans, je kunt niet dagen vooruit kijken..

    hier heeft de humax het een paar maanden goed gedaan en nu is het gezeik begonnen, de tijd liep niet meer goed en de epg is gruwelijk traag..
    na een reset loopt de tijd weer goed en was hij voor 1 of 2 dagen ofzo weer snel maar nog steeds niet zoals het hoort..
    en nu is hij weer gruwelijk traag..

    overigens zit ik in het @home gebied...

    ik vind het echt schandalig.. ik heb deze gratis gekregen maar ze durven er gewoon 90 euro voor te vragen..
    allemaal rommel wat ze bij ziggo verkopen, net als sitecom en netgear routers..
    ik heb nu na de 2de kapotte netgear draadloze router maar zelf een linksys gekocht.. een opluchting 1ste klas..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina